همه الماس های مشهور جهان در یکجا
کد خبر: ۴۷۷۶۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2016 September 02    -    ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
bato-adv
bato-adv
از الماس هوپ گرفته تا ستاره مشرق، الماس تیلور بورتون و الماس ویتلزبک، با کشف جواهرات منحصربه‌فرد گره‌خورده است. با هم نگاهی به مشهورترین و بزرگ‌ترین جواهرات تاریخ می‌اندازیم.
همه ی الماس های مشهور دنیا
 
از الماس هوپ گرفته تا ستاره مشرق، الماس تیلور بورتون و الماس ویتلزبک، با کشف جواهرات منحصربه‌فرد گره‌خورده است. نگاهی به مشهورترین و بزرگ‌ترین جواهرات تاریخ می‌اندازیم.

الماس گراف وِندوم

گراف نام الماسی گلابی‌شکل به وزن ۷ قیراط است که به مجموعه تازه بازسازی‌شده ریتز در پاریس بازگشته است. گراف وندوم از سنگی خام به وزن ۳۱۴ قیراط به‌دست‌آمده است که در ابتدا با لیزر برش خورده و سپس توسط دست به شکل این الماس شگفت‌انگیز درآمده است.

فِبرِیرو 14

ستاره امسال جشنواره فیلم کن در این سال الماسی ۴۰۴ قیراطی بود که توسط مجموعه De Grisogono در طول میهمانی سالانه آن‌ها در کن به نمایش گذاشته شد. این جواهر طبیعی که از معادن آنگولا یافت شده است به‌سرعت لقب یکی از ۳۰ الماس کاملاً خالص دنیا را از آن خود کرد. ما تنها می‌توانیم به برشی که Fawaz Gruosi به این سنگ استثنایی خواهد داد فکر کنیم.

اُوپنهایمر

سنگ آبی‌رنگ ۶۲ قیراطی اوپنهایمر با رقم ۵ میلیون دلار رکورد حراج کریستی ژنو به‌عنوان گران‌ترین سنگ فروخته‌شده در یک حراجی را شکست. این زمرد تراش‌خورده نام مالک قبلی خود را به همراه داشته و هم‌اکنون با پرچم De Beers به پرواز درخواهد آمد.

الماس ماه آبی

الماس‌هایی این‌چنینی همیشه پس از مدتی طولانی در عرصه ظاهر می‌شوند. وزن این الماس به ۳ قیراط رسیده و دارای درجه کیفی Fancy Vivid Blue و عدم نقص داخلی از سوی موسسه GIA است. این سنگ آبی‌رنگ نایاب در نوامبر سال ۲۰۱۵ با قیمت ۲/۴ میلیون یورو به فروش رسید.

الماس گل سرخ

پس از الماس‌هایی چون گراف صورتی و صورتی تمام‌عیار در سال ۲۰۱۰ ، مریخی صورتی در سال ۲۰۱۲ و پرنس در سال ۲۰۱۳، این الماس بی‌نظیر صورتی‌رنگ به کریستی معرفی شد. این سنگ ۸ قیراطی در دهم نوامبر در ژنو همراه با یک ست پلاتینیومی به نمایش درخواهد آمد.

اسپینل هوپ

یکی دیگر از جواهرات مجموعه هنری فیلیپ هوپ رکورد بزرگ‌ترین سنگ اسپینل در حراجی را در اختیار دارد. این سنگ ۵۰ قیراطی در ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۵ با قیمت ۹۶۲ هزار و ۵۰۰ پوند در بونهامس لندن به فروش رفت.

یاقوت کبود رومانوف

آخرین باری که این یاقوت کبود ۸۰ قیراطی به معرض نمایش همگان گذاشته شد، در پشت شیشه‌ای در مجموعه Grand Palais شهر پاریس بود. به لطف موسسه هنری Cartier یاقوت کبود رومانوف در ساخت یک دستبند بسیار زیبا بکار رفته و در مجموعه Etourdissant قرار دارد.

الماس‌های هوپ، ستاره شرق و مک‌لین

الماس‌های سه ستاره هری وینستون در میان جواهرات افسانه‌ای قرار دارند. الماس هوپ دارای وزن ۵۲ قیراط و الماس ستاره شرق با وزن ۸۰  قیراط در ساخت گردنبند استفاده شده و الماس مک‌لین نیز بر روی حلقه جایگذاری شده است. هری وینستون چندین سال در کارگذاری این سنگ‌ها زمان صرف کرده و آن‌ها را به مناطق مختلف دنیا برای اجاره به موزه‌های اشرافی فرستاده است.

ملکه طلایی

مجذوب ظرافت نام این سنگ نشوید، این جواهر از معدن لِتسنگ در کشور لسوتو قبل از تراش خوردن دارای وزنی در حدود ۲۹۹ قیراط بوده است که بعد از تراش به تنها ۵۵  قیراط کاهش یافته است. در میان ۱۰ هزار الماس تنها یک نمونه رنگی وجود دارد، ازاین‌رو انتظار می‌رود قیمت این سنگ در حراجی به‌سرعت افزایش یابد و با شتاب به همتایان رنگی خود نظیر Delaire Sunrise  با وزن ۸ قیراط، Gemini Yellows  با وزن ۲۹ قیراط و Graff Vivid Yellow با وزن ۸ قیراط بپیوندد.

الماس تیلور-برتون

ریچارد برتون قطعاً تنها فردی نبود که علاقه‌ای به بحث کردن نداشت. اغلب گفته می‌شود علاقه او به الیزابت تیلور بی‌حدومرز بود. ازاین‌رو برتون الماس ۷۰ قیراطی که تیلور مرتباً به‌عنوان گردنبند از آن استفاده می‌کرد را بدون توجه به قیمت بالای آن خریداری کرد.

الماس ویتِلزبک

این الماس که اولین بار در تاریخ دسامبر ۲۰۰۸ رونمایی شد، زمان زیادی نیاز نداشت تا با وزن ۵۶ قیراطی خود توجه دنیا را به خود جلب کند. زمانی که این الماس توسط لاورنس گراف در حراجی نفس‌گیر ساتبی با قیمت ۳ میلیون دلار خریداری شد، تاریخ آن پس چندین دهه و زمانی که در سال ۱۶۶۴ توسط پدر پرنسس مارگاریتا، پادشاه اسپانیا، به دخترش تقدیم گشت، دستخوش تغییر شد. این سنگ جای خود را در خانواده‌های سلطنتی پیدا کرده و سپس راهی دربار شاه لودویگ اول حاکم باواریا می‌شود. این جواهر سلطنتی هم‌اکنون به‌عنوان بخش ارزشمندی از مجموعه جواهرات موسسه اسمیتسونیان شناخته می‌شود.

الماس زرد Delaire Sunrise

شما باید حتماً تصویر این الماس را مشاهده کنید تا دقت بسیار بالای کار هنرمندان در موسسه گراف بر روی این سنگ ۸۱  قیراطی زردرنگ را متوجه شوید. این سنگ قیمتی یافت شده در معدنی در آفریقای جنوبی یک سال زمان برد تا متحمل برش‌هایی دقیق شود.

الماس لسُوتو

این سنگ ۶۰۱ قیراطی که به‌طور تصادفی توسط یک معدن کار در آفریقای جنوبی در سال ۱۹۶۷ یافت شد هم‌اکنون به ۱۸ سنگ کوچک تبدیل می‌شود. اولین الماس لسوتو بر روی یک حلقه‌ی ۷۳  قیراطی کار گذاشته شد و سومین سنگ توسط هری وینستون نصب گردید.

گراف صورتی

این سنگ صورتی ۸۸ قیراطی که برای سال‌ها در یک مجموعه خصوصی نگهداری می‌شد موردتوجه لاورنس گراف، به هنگام ورود آن به بازار در سال ۲۰۱۰، قرار گرفت. اینکه الماسی صورتی‌رنگ وزنی بیشتر از ۵ قیراط داشته باشد بسیار غیرمعمول است. ازاین‌رو گراف تمامی هنر و تجربه خود را برای تراش این سنگ صورتی به‌منظور کسب درجه خلوص و عدم نقص داخلی، بدون از دست دادن حتی یک قیراط در مراحل تراش، به کار برد. این جواهر هم‌اکنون نام این سنگ‌تراش را با خود یدک می‌کشد.

الماس نارنجی

احتمالاً از سنگ‌های خالص سفید، صورتی و آبی آسمانی شنیده‌اید، اما چیزی در مورد دامنه رنگی الماس‌هایی که به‌طرف نارنجی کشیده می‌شوند نمی‌دانید؟ این الماس شعله‌ور نارنجی ۸۲  قیراطی که دارای لقب بزرگ‌ترین الماس نارنجی‌رنگ است برای اولین بار در حراج کریستی در نوامبر ۲۰۱۳ مورد معامله قرار گرفت.

الماس ستاره صورتی

این الماس صورتی‌رنگ ۶۰ قیراطی با قیمت رکوردشکن ۸۳ میلیون دلار در حراجی ساتبی شهر ژنو در تاریخ نوامبر ۲۰۱۳ به فروش رسید. بااین‌حال، در کنار این قیمت افسانه‌ای، ستاره صورتی به لطف اندازه بزرگ و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود نظر بسیاری را جلب کرد. دیوید بنت، رئیس هیئت‌مدیره حراجی ساتبی در بخش جواهرات اروپا و خاورمیانه می‌گوید: من ۳۵  سال است که در بازار جواهرات کار می‌کنم و بسیار خوش‌شانس هستم که وظیفه ارزیابی برخی از فوق‌العاده‌ترین الماس‌های دنیا به من محول شده است. بدون هیچ شکی، ستاره صورتی هیچ مانندی ندارد. هیچ مجموعه‌دار خصوصی، خانواده سلطنتی و یا موزه‌ای نیست که مالک چنین الماس صورتی‌رنگی در این ابعاد، رنگ و کیفیت باشد. اگر یافتن الماس‌هایی صورتی‌رنگ در اندازه 5 قیراط کاری دشوار و ناممکن باشد، تنها اهمیت یافتن این سنگ قیمتی با وزن ۶۰  قیراط را تصور کنید. این به‌راستی یک شگفتی واقعی است.

میراث وینستون

هری وینستون در ماه مه گذشته، یک سنگ فوق‌العاده گلابی‌شکل را در حراجی کریستی ژنو از آن خود کرد. اندازه این سنگ نایاب ۱۰۱ قیراط بود که به میراث وینستون شهرت گرفته است. دلیل آن تداوم ۸ دهه تلاش بی‌وقفه هری وینستون در تاریخ جواهرسازی عنوان می‌شود. این سنگ گران‌بها به سایر الماس‌های هری وینستون نظیر الماس لسوتو و الماس هوپ اضافه شد.

آبی برتر

سنگ قیمتی با نام آبی برتر، در کنار دیگر الماس سفیدرنگ ۱۱۸ قیراطی، در اکتبر ۲۰۱۳ به‌پای میز حراج ساتبی هنگ‌کنگ رفت و با وزن ۵۹  قیراطی خود جلوه‌ای از نایابی و شکوه را به تصویر کشید.

الماس گولکوندا

این الماس ۵۸ قیراطی یکی از پرطرفدارترین الماس‌ها در حراج کریستی نیویورک در دسامبر ۲۰۱۳ بود که سرانجام با قیمت ۱۱ میلیون دلار به فروش رفت. این الماس با کسب درجه عدم نقص داخلی D، ظاهر هشت‌ضلعی، رنگ و ریشه‌ی خود تمامی جواهرشناسان را به تعظیم واداشت. معادن گولکوندا در هند برای استخراج مشهورترین سنگ‌های قیمتی دنیا شهره هستند.

bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
3
3
کشف جواهرات منحصر به‌فرد با دزدی و ربودن همراه با دوز و کلک تفاوت دارد. برخی از این جواهرات متعلق به ایران است و نه تنها حق کشف پرداخت نشده است بلکه بجای آن ........
پاسخ ها
تورج
| |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
مومن چرا حرف بی دلیل و مدرک میزنی ایران الماسش کجا بود . اگر الماس کوه نور و دریای نور منظورت است که از هندوستان آمده و خوشبختانه یکیش هنوز تو موزه جواهرات ملی هستش
ناشناس
| |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
اقای تورج وقتی از هند اورده شد و سالها در خاک ایران نگهداری شد خوب به ایران تعلق دارد. بی دلیل و مدرک هم نیست ولی برخی به صرفشان نیست قبول کنند. الماسهای رنگی به خصوص یکی از زردها و آبی نه الماسهای مشهور کوه نور و دریای نور
ناشناس
| |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
جناب تورج جای گنجینه های کشف شده هم موزه ملی است نه حساب شخصی اقایان. ضمن اینکه طبق قانون به کسی که مکان گنجینه را اشکار می کند سهمی تعلق می گیرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv