چرا کودتا در ترکیه شکست خورد؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۳۲۳۸
تاریخ انتشار: 2016 July 16    -    ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
ارتش عملا در سه جبهه تقسیم شده است. جبهه ی اردوغان، جبهه ی گولن، جبهه ی جریان باشبوغ؛نوع شروع کودتا و عدم حمایت فرماندهان عالیرتبه نشان از این داشت که کودتا مشخصا هیچ ارتباطی با جریان باشبوغ ندارد.(ضربه دوم)

هر سه حزب بزرگ ترکیه کودتا را محکوم کردند(ضربه سوم)

برخلاف کودتاهای پیشین، این کودتا از هیچ پشتیبانی مردمی برخوردار نبود و نیست و برخلاف هر چهار کودتای پیشین در همان ساعات اولیه تعداد بسیار زیادی به مخالفت با آن به خیابان ها ریخته اند.(ضربه چهارم)

[نکته مهم اعتراضات خیابانی، حضور مردم شهر کردنشین دیاربکر بود که بیشترین رنج ها را از حکومت اک پارتی و اردوغان متحمل شده اند، مردم این شهر دقایقی پس از شروع کودتا در خیابان های دیاربکر علیه کودتای ارتش شعار سر دادند.این یعنی اینکه این ها می فهمند "دشمنِ دشمن من، لزوما دوست من نیست" چیزی که امیدوارم ما ایرانی ها هم بفهمیم.]

از همان ساعات اولیه کودتا، مقامات سیاسی ترکیه (نخست وزیر و برخی وزرا) آن را به جماعت گولن منتسب کردند.

احتمال بسیار زیاد، پیش قراولی از جماعت گولن در ارتش دست به کودتا زده است. جماعت گولن هنوز در رده های بالای ارتش حضور ندارد و پایگاه آن در رده های افسران جزء است و برای همین بسیاری معتقد بودند اگر کودتایی قرار باشد در ترکیه از سوی جماعت گولن رخ دهد باید دستکم ده سال منتظر ماند.

اولین کودتایی که در آن رئیس ستاد مشترک به جای همراهی با کودتا از سوی شبکه ی کودتا دستگیر شد و فرماندهان عالیرتبه به سرعت نسبت به آن واکنش نشان دادند. یک کمدی تمام عیار در یک کودتای نظامی
 
پارسينه
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv