واکنش ها به حمله تروریستی در شهر نیس فرانسه
کد خبر: ۴۳۰۹۹
تاریخ انتشار: 2016 July 15    -    ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
bato-adv
bato-adv
 به نقل از رسانه‌های فرانسه، سازمان ملل حمله تروریستی در شهر نیس این کشور را محکوم کرد.

«باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا نیز در بیانیه‌ای حمله در شهر نیس را محکوم کرد و گفت این حادثه به نظر یک حمله دلهره‌آور تروریستی است. اوباما همچنین گفت به تیم امنیتی خود دستور داده است به فرانسه در تحقیقات درباره این حمله کمک کنند.

رسانه های فرانسه روز جمعه اعلام کردند اداره تحقیقات ضدتروریستی این کشور، بررسی‌ها درباره حمله شامگاه پنجشنبه در شهر «نیس» را آغاز می کند.

وزیر کشور فرانسه نیز اعلام کرد: در حادثه نیس هشتاد نفر کشته شدند و وضع هجده نفر وخیم است.

«فرانسوا اولاند،» رئیس جمهور فرانسه، اعلام کرد به منظور حمایت از شهر نیس،  روز جمعه به این شهر سفر خواهد رفت.  او گفت احتمال تروریستی بودن حمله به تجمع مردم در شهر «نیس» را رد نمی کند.

دفتر وی روز جمعه اعلام کرد در پی وقوع حمله با کامیون در شهر نیس، رئیس جمهور به مرکز بحران وزارت کشور می رود و همچنین وضعیت اضطراری در فرنسه را به مدت 3 ماه دیگر تمدید می‌کند.

«دونالد تاسک،» رئیس شورای اروپا، گفت اروپا در کنار مردم و دولت فرانسه در مبارزه علیه خشونت و نفرت ایستاده است. همچنین «دیدیه ریندرز،» وزیر امور خارجه بلژیک، که در کنفرانس خبری مشترک با تاسک حضور داشت، این حمله را «وحشیانه» توصیف کرد. وزارت امور خارجه انگلیس به شهروندانش که در شهر نیس فرانسه حضور دارند، هشدار داد.

در حمله یک راننده کامیون به مردم در شهر نیس دست کم 80 نفر کشته شدند و خبرها از زخمی شدن 130 نفر حکایت دارد که حال 45 نفر وخیم است.

باشگاه خبرنگاران

bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv