آیا ورزش‌های رزمی برای کودکان بیش‌فعال مناسب است؟!
کد خبر: ۳۸۴۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2016 June 03    -    ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
بر خلاف تصور برخی از والدین و یا توصیه اطرافیان هرگز نباید کودکان مبتلا به بیش‌فعالی را به سمت ورزش‌های خشن و رزمی مثل کاراته و بوکس هدایت کرد.
آیا ورزش‌های رزمی برای کودکان بیش‌فعال مناسب است؟!  دکتر پرویز رزاقی، روان‌شناس بالینی درخصوص بیش‌فعالی در کودکان گفت: «برای بیش‌فعالی تنها یک دلیل وجود ندارد و خیلی از عوامل از جمله عوامل ژنتیکی، واردشدن ضربه‌ای به سر کودک و... دست به دست می‌دهند تا این بیماری در کودک بروز پیدا کند».

متخصصان تغذیه در این زمینه نکاتی را مدنظر دارند که رژیم غذایی در طی دوران حاملگی یا حتی کمبود برخی ویتامین‌ها و موادمعدنی می‌تواند منجر به بیش‌فعالی شود اما این مساله هنوز کاملا ثابت نشده است ولی از طرفی هم نمی‌توانیم این قضیه را ندیده بگیریم و احتمالش را به طور کامل رد کنیم.
 
آیا ورزش‌های رزمی برای کودکان بیش‌فعال مناسب است؟! 

کنترل بیش از حد کودک بیش‌فعال، طولانی شدن و عمیق‌تر شدن روند این بیماری را به دنبال دارد. به همین علت است که ما به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم وقتی کودک بیش‌فعالی دارند و فضای خانه‌شان هم اجازه نمی‌دهد که کودک به اندازه کافی فعالیت داشته باشد، او را بیشتر به پارک و فضاهای طبیعی ببرند. این‌گونه کودکان را باید به طور منظم به باشگاه‌های ورزشی برد تا بتوانند در روز چند ساعت ورزش کنند و انرژی‌شان تخلیه شود.
 
کودک بیش‌فعال را حتما باید به یک روانشناس برد تا حرکات اصلاحی را به او آموزش بدهد. این گونه اطفال نیاز به توجه و تشویق بیشتری دارند. ما به والدین یاد می‌دهیم که هر وقت کودک بیش‌فعالشان رفتار آرام و خوبی انجام داد، به او جایزه و پاداش بدهند و کودک را به سمت رفتارهای آرام و باطمأنینه سوق بدهند. برخلاف تصور برخی از والدین و یا توصیه اطرافیان هرگز نباید کودکان مبتلا به بیش‌فعالی را به سمت ورزش‌های خشن و رزمی مثل کاراته و بوکس هدایت کرد.
سلامانه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
6
اقای رزاقی شناخت کمی از فلسفه ورزشهای رزمی دارند بنابراین بهتر است کمی این رشته ها را بهتر بشناسند و بعد در این زمینه اظهار نظر نمایند. هدف از ورزشهای رسیدن به هماهنگی و ارامش است نه خشونت البته ممکن است برخی ظرفیت نداشته باشند و سو استفاده نمایند.
حمید
|
Canada
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
3
من متخصص روانشناسی کودک هستم و بیش از بیست سال است با این کودکان کار می کنم. کلا ورزش برای کودکان بیش فعال بسیار مفبد است. ورزش های رزمی به ویژه چون روحیه آرامش و کنترل خود را پرورش می دهند برای کودکان بیش فعال توصیه می شود.
افزون بر این، فرضیه اثر تغذیه در بروز این اختلال امروزه مردود شده است. این اختلال (و نه بیماری) در درجه اول علت ژنتیک و عصب شناختی دارد. محیط منضبط و فضای خانوادگی با ثبات و با نظم ( فرزندپروری روابط دوستانه و محکم) کمک زیادی به کودک می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار