حلیم برای افراد گرم مزاج مناسب نیست
کد خبر: ۳۵۴۸
تاریخ انتشار: 2015 June 30    -    ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
یک محقق و مدرس طب سنتی گفت: خوردن حلیم با مقداری روغن حیوانی و دارچین برای افطار فقط برای سردمزاجان مفید است و گرم مزاجان بهتر است از سوپ جو و آش‌های خنک که از ماش، جو و سبزی‌ها در آنها به کار برده شده است, بیشتر استفاده کنند.

یوسف اصغری درباره تدابیر افطار ماه رمضان اظهار داشت: یکی دیگر از تدابیر ماه مبارک تدابیر هنگام افطار است که شخص روزه دار اگر از آن غافل شود می‌تواند بدنش را دچار بیماری کند.

تدابیر افطار ماه رمضان

- خوردن مایعات داغ و گرم (بالفعل و بالقوه) برای افراد گرم مزاج خیلی مناسب نیست و بهتر است این افراد از نوشیدنی‌های خنک نه خیلی سرد به صورت جرعه جرعه استفاده کنند.

این محقق و مدرس طب سنتی ادامه داد: خوردن حلیم با مقداری روغن حیوانی و دارچین برای افطار فقط برای افراد دارای مزاج سرد مناسب و مفید است.

- حلیم برای افراد گرم مزاج مناسب نیست و باید از سوپ جو و آش‌های خنک که از ماش، جو و عدس در آنها استفاده شده است, بیشتر استفاده کنند.

-در فصل تابستان به خاطر کوتاهی شب بهتر است شام به صورت مختصر و از غذاهای مقوی و کم حجم استفاده شود تا در زمان سحر از معده و روده کوچک عبور کرده باشد.

به گفته وی توصیه می‌کنم از غذاهای سنگین و دیرهضم هنگام شب استفاده نکنند و سعی کنند تا می‌توانند از مواد غذایی متناسب با مزاج بدنشان استفاده کنند.

-نوع غذای شام در ماه مبارک با ایام دیگر احتیاج به تفاوت زیاد ندارد و همان شام‌هایی که در سایر ایام و متناسب با مزاج شخص مصرف می‌شود, می‌توان در این ایام نیز مصرف شود تنها نکته مهم آن زود هضم بودن آن و متناسب با مزاج شخص بودن است.

تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار