خانه محیط زیست تهران افتتاح شد+تصاویر
کد خبر: ۳۴۸۲۴
تاریخ انتشار: 2016 April 25    -    ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
خانه محیط زیست تهران، خانه ای با لوازم تماما دور ریختنی، اول اردیبهشت ماه به مناسبت روز زمین پاک افتتاح شد.

 تعدادی از هنرمندان و طراحان با استفاده از پسماند و مواد پلاستیکی دست به خلق آثار هنری و مصرفی برای خانواده زده اند.

 امیر منعم از جمله طراحان و اساتید دانشگاهی کشور است که با طراحی و ساخت لوازم مصرفی از ضایعات قابل استفاد در راتای فرهنگ سازی مصرف صحیح زباله های پلاستیکی قدم برداشته است و با تولید و نمایش لوازم خانگی از بطری های پلاستیکی و اختصاص منزل شخصی خود به نمایشگاه این فرایند قدم جدی در راستای فرهنگ سازی در مصرف بهینه زباله های پلاستیک برداشته است.

به همین مناسبت موزه محیط زیست تهران در خانه شخصی امیر منعم در اوشان به مناسبت روز زمین پاک به همت و آثاری از امیر منعم و تعدادی از هنرمندان فعال در حوزه تولید اثر هنری از اقلام بازیافتی اول اردیبهشت ماه افتتاح شده است و آثار متفاوتی برای عموم از هنرمندان از 1 تا 3 اردیبهشت ماه به نمایش گذاشته شد.
خانه محیط زیست تهران افتتاح شد+عکس
 طراح و پایه گذار خانه محیط زیست در تهران در این رابطه گفت: ضایعات بخشی از ثروت جامعه هستند و می توان با آن آثار ماندگار و آموزشی برای استفاده در مقاطع مختلف سنی تهیه کرد.

امیر منعم طراح و پایه گذار خانه محیط زیست در تهران در این رابطه گفت: خانه محیط زیست از اول اردیبهشت ماه افتتاح شد و بعد از سه روز نمایش عمومی با اثار هنرمندان و خالقان اثار از عناصر بازیافتی کار خود را به عنوان موزه محیط زست در کشور ادامه خواهد داد و هموطنان در طی سال می توانند برای بازدید از اثار هنری به این موزه مراجعه کنند.

وی ادامه داد: مراسم افتتاحیه خانه محیط زیست با حضور علی بخشی شهردار اوشن فشن و میگون، مقیمی مسئول منابع طبیعی شهرستان شمیرانات و مسولان با شرکت هنرمندان، طراحان حوزه بازآفرینی، دانشجویان دانشکده های معماری داخلی، صنعتی و محیط زیست اول اردیبهشت ماه برگزار شد.
خانه محیط زیست تهران افتتاح شد+عکس
پایه گذار خانه محیط زیست بیان کرد: بسیاری از وسایلی که در این مجموعه محیط زیستی به نمایش گذاشته شده از مواد بازیافتی و ضایعات شهری تهیه شده است و با ایجاد و بازگشایی موزه محیط زیست می خواهیم به هموطنان و آیندگان نشان دهیم که چگونه از مواد زائد و دور ریختی می توان وسایل و ابزارهای مفید تهیه کرد.

وی ادامه داد: در این موزه طرح ها و مدل های متفاوت از منابع طبیعی، تاریخی، فرهنگی و علمی و تفریحی ارائه می شود که اشکالی از حیوانات، پرندگان و سایر جانداران از نمونه های بارز در حوزه منابع طبیعی و زیست محیطی است برای تقویت تفکر محیط زیستی در بین بازدیدکنندگان بدون پوشش رنگی به نمایش در آمده است.
خانه محیط زیست تهران افتتاح شد+عکس
منعم افزود: در خانه محیط زیست از وسایل بازیافتی آثاری در حوزه طراحی آپارتمان، معماری، معماری داخلی، محوطه سازی و طراحی صنعتی از بطری های پلاستیکی، شیشه، فلز و کاغذ تولید شده است که مبلمان و ظروف از جمله این اثار هستند.

این طراح و مدرس دانشگاه تاکید کرد: موزه و خانه محیط زیست تهران برای به نمایش گذاشتن باز آفرینی وسایل بازیافتی پایه گذاری شده است وتلاش می شود با اموزش در مقاطع مختلف سنی و در تمام رشته ها نگاه و توجه مردم نسبت به ضایعات، مواد دوریز و پسماند عوض شود.
خانه محیط زیست تهران افتتاح شد+عکس
شایان ذکر است که مراسم افتتاحیه خانه محیط زیست که با تایید میراث فرهنگی و گردشگری به موزه محیط زیست ارتقا پیدا کرده است در تهران، رودبار، قصران، اوشان، خیابان دکتر بهشتی خیابان سپهر راول کوچه صدا و سیما پلاک 2 از ساعت 10 صبح برگزار شد.

خانه محیط زیست تهران افتتاح شد+عکس
خانه محیط زیست تهران افتتاح شد+عکس

زيست بوم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار