حسن دوم؛ مسجدی روی آب +تصاویر
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۴۱۹
تاریخ انتشار: 2016 March 21    -    ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
مسجد حسن دوم، مسجدی در شهر کازابلانکا مراکش است که از لحاظ وسعت پس از مسجدالحرام و مسجدالنبی (صل الله و علیه و آله و سلم) در مكان سوم قرار دارد.

 

از ویژگی های بارز این مسجد، آن است که دو سوم آن بر روی آب قرار گرفته و تنها يک سوم بنای آن روی زمين است. مسجد حسن دوم 200 هزار متر مربع مساحت و ظرفیت پذیرش 25  هزار نمازگزار مرد و همچنين نمازخانه ای با ظرفیت پنج هزار نمازگزار زن را دارد.

 

 

این مسجد در کنار دریای آتلانتیک قرار دارد و تشعشع نورهای لیزری از مناره های آن جهت مکه را نشان می دهد. نور مناره ها را می توان از فاصله چند مایلی در دریا مشاهده کرد. ساختمان مسجد حسن دوم از مرتفع ترين مساجد دنيا محسوب می شود که ارتفاع مناره آن به 210 متر می رسد.

در ساخت بناي اصلي این مسجد 65 هزار قطعه سنگ مرمر به کار رفته است و دو هزار و 500 ستون دارد.

 

کار ساخت این مسجد كه از سال 1980 میلادی با همكاری دو هزار و 500 معمار و ده هزار کارگر حرفه ای آغاز شد در سال 1993 میلادی به پایان رسید و همزمان با شصتمين سال تولد حسن دوم، پادشاه پيشين مراکش افتتاح شد. دیوارهای مسجد حسن از مرمر ساخته شده و محوطه داخل آن دارای ستون های مرمری است. گنبد مسجد با هنر معرق كاري تزيين شده و دیوارهای داخلی آن با گچ بری های زیبا منقوش است. محوطه مرکزی مسجد دارای سقفی متحرک است که با توجه به شرايط آب و هوايی باز و بسته می شود.

مسجد حسن ثانی كه بر كرانه اقيانوس اطلس و با كمك های مردمی بنا شده است با گذشت سال ها از ساخت آن همچنان از جمله مراكز مهم سياحتی زيارتی در كشور مراكش است.

 


شبستان
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv