تاثیر سیستم صوتی مناسب بر تجربه مشتریان در رستوران
کد خبر: ۳۱۰۹۵۴
تاریخ انتشار: 2024 April 17    -    ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷

امروزه رستوران‌ها دیگر فقط یک فضا برای صرف  غذا نمی‌باشند بلکه یک رستوران برای محبوبیت بیشتر بین مشتریان نه تنها کیفیت غذا بلکه فاکتورهای دیگری را نیز باید در نظر بگیرد. یکی از این فاکتورها پخش موسیقی در رستوران است. ما در این مقاله قصد داریم به تاثیر سیستم صوتی مناسب در رستوران بپردازیم تا بتوانید با رعایت نکاتی که ذکر می‌کنیم به یک مکان دلنشین در ذهن مشتریان خود تبدیل شوید.

تاثیر سیستم صوتی مناسب بر تجربه مشتریان در رستوران

عوامل مختلفی در تبدیل رستوران به فضایی جذاب و محبوب تاثیر می‌گذارد. علاوه بر دکوراسیون، نورپردازی و رایحه دلپذیر، سیستم صوتی در رستوران بیشترین تاثیر را در جذب مشتری دارد. اگر یک رستوران دکوراسیون مدرن و جذابی داشته باشد اما صدایی جز صدای قاشق و چنگال و همهمه در آن شنیده نشود، مکان جذابی برای مشتریان به حساب نمی‌آید.

موسیقی ابزار قدرتمندی است که بر روحیه آدمها بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند حس خوب یا بدی را به مشتریان یک رستوران منتقل کند. معمولا رستوران‌هایی که در آن موسیقی پخش می‌شود شلوغ‌تر هستند، زیرا ایجاد حس خوب در مشتری  احتمال حضور مجدد او را بالا می‌برد. اما باید در نظر داشته باشید صرفا پخش موسیقی بدون توجه به کیفیت و بلندی صدا تاثیر خوبی بر مشتریان نمی‌گذارد. بنابراین تاثیر سیستم صوتی مناسب در رستوران به اندازه پخش موسیقی مهم است.

تجهیزات مناسب سیستم صوتی در رستوران

همانطور که گفتیم کیفیت سیستم صوتی در رستوران تاثیر مستقیمی بر میزان رضایت مشتریان دارد.  هیچکس دوست ندارد هنگام غذا خوردن صدای نویزدار و منقطع بشنود. این امر باعث تجربه ناخوشایند مشتریان خواهد شد و احتمال برگشت آنها را کم می‌کند و باعث ضرر اقتصادی برای صاحب رستوران می‌‍شود. برعکس، شنیدن صدایی شفاف و باکیفیت تاثیر بسزایی بر مشتری و در نتیجه سود رستوران خواهد گذاشت. بنابراین هیچوقت تاثیر سیستم صوتی مناسب در رستوران را دست کم نگیرید.

حال که متوجه تاثیر سیستم صوتی مناسب بر مشتری در رستوران شدیم، باید این را بدانیم که برای پخش موسیقی باکیفیت نیاز به تجهیزات باکیفیت دارید. این تجهیزات فراتر از یک بلندگوی معمولی و یک لپ تاپ می‌باشند. در ادامه به بررسی تجهیزات مناسب صوتی رستوران می‌پردازیم.

  • بلندگو مناسب: بلندگوی باکیفیت یکی از تجهیزاتی است که در پخش صدای مناسب موثر است. شما می‌بایست با توجه به فضای داخلی و بیرونی رستوران و نحوه چیدمان وسایل بلندگوها را در رستوران نصب کنید. نصب بلندگوها باید به گونه‌ای باشد که صدای موسیقی بطور یکنواخت به تمام قسمت‌های رستوران برسد.

امروزه انواع مختلفی از بلندگوها با کارایی‌های متنوع موجود می‌باشند مانند اسپیکر سقفی برای رستوران، بلندگوی ستونی، دیواری و دکوراتیو. استفاده از بلندگوهای سقفی بلوتوث‌دار برای رستوران از سیم‌‌کشی‌های اضافی جلوگیری می‌کند و بر زیبایی فضا می‌افزاید. بلندگوی سقفی بلوتوث‌دار می‌تواند به راحتی به انواع موبایل‌های هوشمند، لپ‌تاپ و غیره متصل شود.

باند اکتیو و پسیو نیز برای تجهیز کردن سیستم صوتی رستوران مناسب هستند. اما این را در نظر بگیرید که ممکن است مشتریان به اندازه کافی یکنواختی صدا را تجربه نکنند.

تاثیر سیستم صوتی مناسب بر تجربه مشتریان در رستوران

  • آمپلی فایر: تولید صدای باکیفیت و شفاف تنها به کیفیت بلندگو بستگی ندارد بلکه تجهیزات دیگری مانند آمپلی فایر اهمی ولتی نیز در کیفیت صدای پخش شده تاثیرگذارند. نقش آمپلی فایر تقویت صدا و فرکانس ورودی می‌باشد. برای یک پخش باکیفیت باید یک منبع ورودی عالی داشته باشید. در نتیجه بدون داشتن یک تقویت کننده، موسیقی نمی‌تواند واضح و باکیفیت بالا شنیده شود.
  • میکروفن: یکی از اجزای سیستم صوتی مخصوصا برای رستوران‌هایی که موسیقی زنده اجرا می‌کنند میکروفن است. میکروفن باکیفیت، جذابیت موسیقی زنده را دوچندان می‌کند و تاثیر بسزایی در ساختن تجربه‌ای دلنشین دارد. از انواع میکروفن می‌توان به سازی، بی‌سیم، رومیزی و... اشاره کرد.

مزایای استفاده از سیستم صوتی مناسب در رستوران

  1. ایجاد فضای دلنشین

پخش موسیقی از عوامل اصلی جهت ایجاد فضایی آرام و دل‌انگیز است. موسیقی که انتخاب می‌کنید باید با سبک و دکوراسیون رستوران سازگاری داشته باشد میزان بلندی صدا نیز در دلنشین ساختن فضا اهمیت زیادی دارد زیرا صدای بلند مانع صحبت کردن مشتریان می‌شود. همانطور که گفتیم صدای صاف و بدون خش نیز بسیار مهم است و نباید تاثیر سیستم صوتی مناسب در رستوران را نادیده گرفت.

  1. بهبود بخشیدن طعم غذا

شاید باور نکنید اما موسیقی می‌تواند حس رضایت مشتریان از طعم غذا را بیشتر کند. حس شنوایی نقش مهمی در ایجاد یک تجربه دلپذیر از طعم غذا دارد. برای مثال صدای بلند حس چشایی را مختل می‌کند و ممکن است حس کنید طعم غذاها و نوشیدنی‌ها خوب نیست. بنابراین برای بهبود بخشیدن به تجربه مشتریان، آهنگ‌های مناسبی را انتخاب کنید.

  1. ترغیب به بازگشت مشتری

معمولا مشتریان ترجیح می‌دهند به رستورانی بروند که تصویر خوبی از آنجا در ذهن دارند. شنیدن موسیقی لذت بخش می‌تواند باعث ایجاد خاطرات خوشی برای مشتریان شود و همین امر آنها را ترغیب به بازگشت مجدد به آن رستوران می‌کند.

  1. کاهش استرس مشتریان

پخش موسیقی ملایم در محیط‌های شلوغ که مشتریان مجبور هستند در صف بایستند، باعث افزایش صبر و کاهش استرس می‌شود. موسیقی همچنین با از بین بردن یکنواختی شرایط محیطی، تجربه‌ای جذاب برای مشتریان ایجاد می‌کند.

  1. بهبود کارایی و روحیه کارکنان رستوران

از مواردی که تحت تاثیر سیستم صوتی مناسب در رستوران قرار می‌گیرد، تقویت روحیه کارکنان است. پخش موسیقی باعث می‌شود کارکنان در مواقع استرس‌زا عملکرد قابل قبولی داشته باشند. تحقیقات نشان می‌دهد پخش موسیقی باعث افزایش میزان رضایت کارمندان از محیط کار می‌شود. این امر خود به رونق کسب و کار رستوران کمک می‌کند.

  1. برگزاری مراسم ها و جذب مشتری

جذب مشتری جهت برگزاری مراسم‌هایی نظیر جشن تولد، از تاثیر سیستم صوتی مناسب در رستوران است. اگر رستوران موسیقی واضح و پرقدرتی را به گوش شنونده‌ها برساند، افراد ترجیح می‌دهند مراسم‌هایشان را آنجا برگزار کنند. چرا که سیستم صوتی بی‌کیفیت خاطره‌ای بد از مراسم‌شان در ذهن به جا می‌گذارد.

  1. برند سازی نام رستوران

موسیقی پس زمینه شخصیت رستوران را منعکس می‌کند و در دراز مدت باعث برندسازی در ذهن مشتری می‌شود. داشتن یک ژانر مخصوص به خود و متناسب با سبک رستوران باعث ایجاد حس آشنا در مشتریان می‌شود و با شنیدن این نوع موسیقی برند شما در اذهان نقش می‌بندد.

تاثیر سیستم صوتی مناسب بر تجربه مشتریان در رستوران

تاثیر سیستم صوتی مناسب در رستوران بر اجرای زنده موسیقی

بعضی رستوران‌ها دارای برنامه اجرای موسیقی زنده هستند. در این مواقع تاثیر سیستم صوتی مناسب در رستوران بیش از همیشه به چشم می‌آید. تجهیزاتی که برای اجرای زنده نیاز دارید کمی متفاوت‌تر است و شامل بلندگو با توان خروجی بالا، پاورمیکسر حرفه‌ای، آمپلی فایر پرقدرت، میکروفن بی سیم و... می‌باشد. این تجهیزات باید دارای کیفیت مطلوبی باشند تا هنرمندان بتوانند اجرای خوبی ارائه دهند و تجربه بینظیری را در ذهن مشتری بجای گذارند. هرچقدر هم که اجرای موسیقی زنده بی عیب و نقص باشد، اگر سیستم صوتی رستوران مناسب نباشد فایده‌ای ندارد.

هنگام تجهیز کردن سیستم صوتی رستوران حتما باید عواملی نظیر متراژ رستوران، میزان صدای محیط آن و محل قرار گرفتن گروه موسیقی را در نظر بگیرید.

کلام آخر

همانطور که گفتیم تاثیر سیستم صوتی مناسب در رستوران بر روی مشتری و تجربه او از فضا بسیار مهم است. برای خرید و نصب یک سیستم صوتی مناسب فضای رستوران از متخصصان مشاوره بگیرید تا بهترین گزینه‌ را انتخاب کنید. در مجموعه ویس‌کده متخصصان باتجربه‌ای در زمینه خرید تجهیزات و نصب سیستم صوتی رستوران و فست فودها فعالیت می‌کنند و می‌توانید با شماره 11 23 69 91 021 تماس گرفته و از آنها راهنمایی بگیرید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار