نازک‌ترین ساعت جهان با یک قیمت نجومی
کد خبر: ۳۱۰۴۷۶
تاریخ انتشار: 2024 April 13    -    ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰
برند لاکچری بولگاری با عرضه یک ساعت مچی جدید بسیار گران قیمت، رکورد عرضه نازکترین ساعت مچی جهان را بار دیگر به خود اختصاص داده است.

برند لاکچری بولگاری با عرضه یک ساعت مچی جدید بسیار گران قیمت، رکورد عرضه نازکترین ساعت مچی جهان را بار دیگر به خود اختصاص داده است. برند لاکچری و ایتالیایی بولگاری که در سال ۲۰۲۲ رکورد ساخت نازک‌ترین ساعت مچی دنیا را به‌خاطر عرضه ساعت مچی RM UP-۰۱ فراری از دست داده بود، اخیرا و با معرفی یک ساعت جدید توانسته این عنوان را مجددا به‌دست بیاورد.

بولگاری Octo Finissimo Ultra COSC: نازکترین ساعت جهان

ضخامت ساعت مچی جدید برند ایتالیایی بولگاری به تنها ۱.۷ میلی‌متر می‌رسد. این عدد تقریبا چیزی معادل ضخامت یک رشته اسپاگتی است. ساعت Octo Finissimo Ultra COSC، یک قاب کوچک ۴۰ میلی‌متری دارد که ضخامت آن از یک سکه کمتر است و بولگاری توانسته در این فضای محدود، حدود ۱۷۰ قطعه مربوط به ساعت را جای دهد.

 

نازک‌ترین ساعت جهان با یک قیمت نجومی

 

شرکت Bulgari در ساخت ساعت جدید خود از کاربید تنگستن برای ساخت صفحه اصلی و از تیتانیوم برای ساخت بند و قاب استفاده کرده است. صفحه اصلی ساعت، بخشی از هر ساعت مچی محسوب می‌شود که به‌عنوان بستری برای قطعات متحرک دستگاه عمل می‌کند. لازم به ذکر است که اگرچه ساعت‌های قبلی بولگاری فاقد گواهی COSC بودند، ساعت جدید با این گواهی، نمایش دقیق زمان را تضمین می‌کند.

در پشت ساعت Octo Finissimo Ultra COSC نیز یک مجموعه داده‌های ماتریسی حک شده که به‌گفته مدیرعامل شرکت بولگاری، امکان دسترسی مالک ساعت به همه اطلاعات دستگاه، از گارانتی گرفته تا راهنمای استفاده را فراهم می‌کند.

نازک‌ترین ساعت جهان با یک قیمت نجومی

لازم به ذکر است که ساعت مچی جدید بولگاری که نازکترین ساعت جهان محسوب می‌شود تنها در تعداد ۲۰ نسخه ساخته و به فروش می‌رسد. هر یک از نسخه‌های نهایی ساعت نیز یک قاب دارد که وظیفه تنظیم زمان دستگاه به‌طور خودکار را بر عهده خواهد داشت.

قیمت ساعت مچی Octo Finissimo Ultra COSC، برابر با 590 هزار دلار، معادل حدود 36 میلیارد تومان اعلام شده است.

گجت نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار