کشته شدن بزرگترین مار جهان توسط شکارچیان
کد خبر: ۳۰۹۸۲۷
تاریخ انتشار: 2024 April 05    -    ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
 دانشمندان مرگ بزرگترین مار جهان به نام «آنا جولیا» را پس از کشته شدن آن توسط شکارچیان در روز یکشنبه در جنگل های آمازون اعلام کردند.

 دانشمندان مرگ بزرگترین مار جهان به نام «آنا جولیا» را پس از کشته شدن آن توسط شکارچیان در روز یکشنبه در جنگل های آمازون اعلام کردند. تیمی متشکل از ۱۵ زیست‌شناس بین‌المللی در ماه فوریه آناکوندای سبز شمالی را کشف کردند و بر اساس تفاوت ۵.۵ درصدی دی‌ان‌ای آن در مقایسه با دیگر آناکونداها دریافتند که این یک گونه جدید است. جسد بی جان آنا جولی با طول نزدیک به ۸ متر در رودخانه فورموسو در جنوب برزیل پیدا شد. یک محقق هلندی که به کشف این مار کمک کرد، شکارچیان آناکوندا را «بیمار» خواند.

 
کشته شدن بزرگترین مار جهان توسط شکارچیان

پروفسور فریک ونک، زیست‌شناس، این خبر را در اکانت اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت و گفت: با اندوه بسیار، می‌خواهم به شما اطلاع دهم که جسد آناکوندای بزرگ و قدرتمندی که با آن شنا کردم، در رودخانه پیدا شد.

من از منابع مختلفی شنیده ام که او به ضرب گلوله کشته شده، اگرچه هنوز هیچ گونه تایید رسمی در مورد علت مرگ این مار وجود ندارد. من خیلی غمگین و در عین حال بسیار عصبانی هستم. چقدر باید مریض باشی تا این کار را با چنین حیوان زیبا و منحصر به فردی انجام دهی؟

تا آنجایی که ما می دانیم، او فوق‌العاده سالم و هنوز در اوج زندگی خود بود، بنابراین می توانست در سال های آینده فرزندان زیادی داشته باشد. با توجه به این که تعداد زیادی از این مارهای غول پیکر غول پیکر در دنیا وجود ندارد، کشتن او ضربه بزرگی به تنوع زیستی بوده است. آنا جولیا بزرگترین ماری بود که تا به حال از نزدیک دیده بودم. ونک همچنین کشف آناکوندای سبز شمالی را  فعالیت «برجسته» علمی خود خواند.

این زیست‌شناس در ماه گذشته فیلمی باورنکردنی از خود در حال شنا با آنا جولیا به اشتراک گذاشت که نشان می داد این مار ضخامتی به اندازه لاستیک ماشین دارد. وزن آنا جولیا ۲۰۰ کیلوگرم بوده است.

به گفته کریستین دیمیتریس، فیلمساز حیات وحش، مار مرده پیدا شده همان ماری بوده که هنگام شنا با ونک از آن فیلمبرداری شده است.

من علائم روی صورت او را مقایسه کردم. این مار احتمالاً مشهورترین آناکوندا در جهان بوده که تصاویرش در سراسر جهان دست به دست شده اند.

قبل از کشف این مار، تنها یک گونه از آناکوندای سبز که آناکوندای غول‌پیکر نیز نامیده می شود، در آمازون شناسایی شده بود.

کشته شدن بزرگترین مار جهان توسط شکارچیان

پروفسور ونک در ماه فوریه گفت: به همراه ۱۴ دانشمند دیگر از ۹ کشور، آناکوندای سبز، بزرگترین گونه مار در جهان را کشف کردیم. به نظر می رسد آناکونداهای سبز رنگی که در آمریکای جنوبی یافت می شوند، از جمله ونزوئلا، سورینام و گویان فرانسه، متعلق به گونه های کاملاً متفاوتی هستند. اگرچه در نگاه اول ظاهر آن ها تقریباً یکسان به نظر می رسد، تفاوت ژنتیکی بین این دو گونه ۵.۵ درصد بوده که تفاوت زیادی به حساب می آید. برای درک این تفاوت، می توانید انسان ها و شامپانزه ها را در نظر بگیرید که تنها حدود دو درصد از نظر ژنتیکی با یکدیگر تفاوت دارند.

محققان نام لاتین Eunectes akayima را برای این گونه جدید انتخاب کردند که به معنای آناکوندای سبز شمالی است. در آن زمان، تیم تحقیقاتی در مورد خطراتی که این مار در میان تغییرات آب و هوایی و جنگل‌زدایی آمازون با آن ها مواجه است، ابراز نگرانی کردند. در حال حاضر حدود یک پنجم آمازون ناپدید شده که بیش از ۳۰ برابر مساحت کشور هلند است.

روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار