پدر یا مادر؛ کدام‌یک مقصر بینی بزرگ شما هستند؟
کد خبر: ۳۰۹۸۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2024 April 05    -    ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
 اخیراً یک مطالعه نشان داده که ویژگی‌های منحصر به فرد صورت هر شخص ممکن است تحت تأثیر رژیم غذایی مادر در دوران بارداری باشد.
 اخیراً یک مطالعه نشان داده که ویژگی‌های منحصر به فرد صورت هر شخص ممکن است تحت تأثیر رژیم غذایی مادر در دوران بارداری باشد. به عنوان مثال، رژیم‌های غذایی سرشار از پروتئین منجر به پهن‌تر شدن بینی و فک‌ می‌شوند. تفاوت‌های ظریف در ظاهر افراد، از شکل جمجمه گرفته تا غضروف بینی، در رحم مادر توسط ژن‌هایی ایجاد می‌شود که تحت تاثیر تغذیه هستند. هرچه پروتئین بیشتری در دوران بارداری مصرف شود، ژن‌هایی به نام mTORC۱ فعال‌تر می‌شوند. به گفته محققان این ژن می تواند با تغییر طول و پهنای سوراخ های بینی، شکل گونه ها و برجستگی فک روی ظاهر نوزاد تاثیرگذار باشد. در حالی که ظاهر اولیه صورت انسان تحت تاثیر ژن‌های والدین هستند، خواهر و برادرها اغلب ظاهر متفاوتی دارند و حتی دوقلوهای «همسان» هرگز کاملاً شبیه به یکدیگر نیستند. ریشه این تفاوت های ظریف مدت‌هاست که یک معمای حل نشده بوده، اما دانشمندان در حال حاضر معتقدند که رژیم غذایی مادر تا حدودی مسئول تعیین ویژگی های ظاهری فرزندان است.
 
در مطالعه‌ای که در مجله Nature Communications منتشر شده، محققان بین‌المللی اظهار داشتند: ما دریافتیم که کنترل سطح پروتئین در رژیم غذایی مادر، فعالیت mTORC1 را تنظیم کرده و منجر به تغییرات ظریف اما مشخص در شکل جمجمه‌ جنین‌ می‌شود. به گفته محققان این عامل می تواند روی ویژگی های ظاهری مختلف تاثیرگذار باشد. در این پژوهش به موش‌های باردار رژیم‌های غذایی متفاوتی داده شد و محققان دریافتند که نوع تغذیه سیگنال‌های mTORC1 در رحم را تغییر داده و به فرزندان ویژگی‌های ظاهری خاصی می بخشد.
 
تحقیقات نشان داده‌اند که رژیم های غذایی با پروتئین بالا باعث بزرگ شدن اجزای صورت، فک برجسته تر و غضروف بینی ضخیم تر می شوند. با این حال، رژیم غذایی مادرانی که شامل غذاهای پروتئینی کمتری بود، منجر به چهره‌های باریک و نوک تیزتر در فرزندان شد. به گفته محققان، این پدیده ممکن است برای برخی از حیوانات بر اساس محیطی که در آن متولد شده‌اند، مزیتی داشته باشد. در انواع خاصی از ماهی‌ها، اگر ماهی مادر رژیمی با ارزش غذایی پایینی داشته باشد، نوزادان بینی‌های بلندتر و نازک‌تری خواهند داشت. این ویژگی، مزیتی به ماهی های جوان هنگام جستجوی طعمه در مناطقی با دسترسی کم به غذا می دهد.
 

روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
0
0
والله ما با دماغمون حال می کنیم هرچند بدلیل شکستگی کمی مشکل در تنفس داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار