قدیمی‌ترین سکونتگاه انسان در آذربایجان و جنوب دریاچه ارومیه
کد خبر: ۳۰۹۴۶۹
تاریخ انتشار: 2024 April 01    -    ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
کشف قدیمی‌ترین فلز جهان در ایران به وزن ۳ کیلو و نیم متعلق به ۹ هزار سال قبل
یافته‌های باستان شناسی در این محوطه منجر به کشف یک قبر منحصر به فرد شد که آثار بسیار ارزشمندی در آن پیدا شد. کاوش‌های باستان شناسی در تپه چمن لیلان در جنوب دریاچه ارومیه، منجر به کشف سکونتگاهی از دوره نوسنگی با قدمت حدود ۹ هزار سال قبل شد. این قدیمی‌ترین استقرار انسان در آذربایجان ایران است.

باستان‌شناسان قدیمی‌ترین سکونتگاه انسان را در آذربایجان و در جنوب دریاچه ارومیه پیدا کردند (عصرایران)

باستان‌شناسان قدیمی‌ترین سکونتگاه انسان را در آذربایجان و در جنوب دریاچه ارومیه پیدا کردند (عصرایران)«تابناک با تو» - یافته‌های باستان شناسی در این محوطه منجر به کشف یک قبر منحصر به فرد شد که آثار بسیار ارزشمندی در آن پیدا شد.

کاوش‌های باستان شناسی در تپه چمن لیلان در جنوب دریاچه ارومیه، منجر به کشف سکونتگاهی از دوره نوسنگی با قدمت حدود ۹ هزار سال قبل شد. این قدیمی‌ترین استقرار انسان در آذربایجان ایران است.

گزارش را این‌جا ببینید:

یافته‌های باستان شناسی در این محوطه منجر به کشف یک قبر منحصر به فرد شد که آثار بسیار ارزشمندی در آن پیدا شد. از جمله این آثار ۳ کیلو نیم فلز مس که تا کنون قدیمی‌ترین نمونه کشف شده در جهان هستند.

تماشای رایگان موزیک ویدیو جدید علیرضا قربانی به نام مرا ببخش

همچنین باستان‌شناسان در این قبر، زیور آلاتی یافتند که با صدف و مهره‌های آهکی ساخته شده بود. در این قبر یک شخص با مقام بالا دفن شده که باستان‌شناسان احتمالا می‌دهند نفر دوم در قبر برای او قربانی شده باشد.

منبع: عصرایران

برچسب ها: کاوش ، قدیمی ، فلز ، ایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار