توضیحات قوه قضائیه درباره فوت «سارا تبریزی»
کد خبر: ۳۰۹۳۵۰
تاریخ انتشار: 2024 March 30    -    ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
خبرگزاری رسمی قوه قضائیه (میزان) در گزارشی درباره ماجرای بازداشت و فوت سارا تبریزی توضیحاتی ارائه کرده است.
خبرگزاری رسمی قوه قضائیه (میزان) در گزارشی درباره ماجرای بازداشت و فوت سارا تبریزی توضیحاتی ارائه کرده است.
 
در توضیح این گزارش آمده است:
 
* طی روزهای گذشته، اخبار غیردقیق و نادرستی درباره علت درگذشت سارا تبریزی در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر و تلاش شد فوت وی به احضار توسط نهادهای امنیتی و قضایی مرتبط شود.
 
* این در حالی است که بررسی‌های دقیق صورت‌گرفته نشان می‌دهد هیچ احضاری از سوی نهادهای امنیتی یا قضایی برای فرد نام‌برده در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ و روزهای آغازین سال ۱۴۰۳ صادر نشده است.
 
* طبق مدارک موجود، سارا تبریزی در تاریخ ۱۸ دی ۱۴۰۲ به اتهام استفاده از اسناد و گذرنامه جعلی برای خروج از کشور، بازداشت و پس از طی مراحل تحقیقات پرونده در تاریخ ۲۵ دی گذشته با قرار وثیقه از زندان آزاد می‌شود و از آن تاریخ تا زمان فوتش ( ۲ ماه و ۱۰ روز بعد) مجددا به زندان بازنگشته و تنها برای وی حکم حبس تعلیقی صادر شده بوده است. (حکم حبس تعلیقی به این معنا بوده که تا ۲ سال اجرا نشده و چنانچه نامبرده ظرف ۲ سال بعد از صدور حکم مرتکب جرم دیگری نمیشد، این حکم منتقی تلقی می‌شود).
 
* حدود ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه صبح روز ۵ فروردین ۱۴۰۳، پدر نام‌برده طی تماس با کلانتری نزدیک محل سکونتشان در شهرستان شهریار استان تهران اعلام می‌کند دخترش از خواب بیدار نمی‌شود و ظاهرا فوت شده است.
 
* مقامات قضایی، مامورین نیروی انتظامی و کارشناسان پزشکی قانونی بلافاصله در محل حاضر و بررسی‌های لازم در این باره آغاز می‌شود.
 
* سپس پیکر سارا تبریزی پس از احراز فوت وی به پزشکی قانونی منتقل و آزمایش‌های لازم جهت تعیین علت مرگ انجام شده که نتایج این آزمایش‌ها هنوز مشخص نشده است.
 
* پدر نامبرده همچنین اعلام کرده دخترش شب قبل از فوت به‌دلیل احساس کسالت به درمانگاه منتقل شده و در آنجا تحت درمان قرار گرفته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار