تلگرام در این کشور رفع فیلتر شد
کد خبر: ۳۰۹۰۲۱
تاریخ انتشار: 2024 March 26    -    ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
دیوان عالی اسپانیا که به تعلیق فعالیت‌های تلگرام در این کشور حکم داده بود، ساعاتی پیش حکم خود را لغو کرد تا تلگرام بتواند بدون مشکل به فعالیتش ادامه دهد.

دیوان عالی اسپانیا که به تعلیق فعالیت‌های تلگرام در این کشور حکم داده بود، ساعاتی پیش حکم خود را لغو کرد تا تلگرام بتواند بدون مشکل به فعالیتش ادامه دهد. ظاهرا دیوان عالی منتظر گزارش رسمی پلیس درباره‌ی آثار فیلتر موقت تلگرام روی مردم است. قاضی سانتیاگو پدراز روز جمعه با فیلترشدن تلگرام در اسپانیا موافقت کرد و گفت همزمان‌با فیلترینگ، بررسی ادعا‌های مربوط‌به نقض کپی‌رایت در این پلتفرم ادامه پیدا خواهد کرد. دلیل اصلی فیلترشدن، این است که کاربران عادی مقاله‌های دارای کپی‌رایت را بدون کسب مجوز در تلگرام منتشر می‌کنند. فیلتر تلگرام قرار بود امروز انجام بگیرد.

 
 

تلگرام در این کشور رفع فیلتر شد

 

قاضی پدراز از حکم اولیه‌ی خود صرف‌نظر کرده و به پلیس دستور داده است که گزارشی با محوریت مشخصه‌های تلگرام و آثار ممنوعیت این پلتفرم روی کاربران، تهیه کند. شرکت‌های رسانه‌ای اسپانیا نظیر Atresmedia و Mediaset و EGEDA و Telefonica با مراجعه به دادگاه از تلگرام شکایت کردند و گفتند این پیام‌رسان، شرایط نقض مداوم کپی‌رایت را فراهم کرده است. تلگرام فعلا هیچ واکنشی به ادعا‌ها نشان نداده

ظاهرا قاضی دادگاه در روند تحقیقات به‌دنبال دسترسی به اطلاعات هویتی کاربرانی بوده که متهم به نقض کپی‌رایت و انتشار مقاله‌ی رسانه‌های اسپانیایی شده‌اند؛ با این‌حال در نهایت چنین اطلاعاتی در دسترس دادگاه قرار نگرفت.

تلگرام هم‌اکنون چهارمین پیام‌رسان محبوب اسپانیا است و مطابق یک نظرسنجی، ۱۹ درصد از ساکنان این کشور مشغول استفاده از پیام‌رسان موردبحث هستند.

دیجیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار