آشنایی با شرایط زندگی در کشور فنلاند
کد خبر: ۳۰۸۹۹۶
تاریخ انتشار: 2024 March 26    -    ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۷
فنلاند بخشی از اسکاندیناوی، که در شمال اروپا واقع شده است و با نروژ، سوئد و روسیه مرز زمینی دارد. دریای بالتیک از جنوب و جنوب غربی با فنلاند همسایه است. خط ساحلی در این بخش از کشور با نزدیک به ۱۸۰۰۰۰ جزیره کوچک پر شده است. استان شمالی دورافتاده فنلاند، معروف به لاپلند، در بالای دایره قطب شمال قرار دارد.

آشنایی با شرایط زندگی در کشور فنلاند (بیتوته)

آشنایی با شرایط زندگی در کشور فنلاند (بیتوته)«تابناک با تو» - فنلاند بخشی از اسکاندیناوی، که در شمال اروپا واقع شده است و با نروژ، سوئد و روسیه مرز زمینی دارد. دریای بالتیک از جنوب و جنوب غربی با فنلاند همسایه است.

خط ساحلی در این بخش از کشور با نزدیک به ۱۸۰۰۰۰ جزیره کوچک پر شده است. استان شمالی دورافتاده فنلاند، معروف به لاپلند، در بالای دایره قطب شمال قرار دارد.

فنلاند عمدتاً مسطح است، اگرچه کوه‌های اسکاندیناوی تا قسمت شمال غربی کشور کشیده شده اند. فنلاند دارای جنگل‌های انبوه است و بیش از ۷۰ درصد این کشور را جنگل‌های انبوه پوشانده است. فنلاند که "سرزمین هزار دریاچه" نامیده می‌شود، در واقع دارای ۱۸۷۸۸۸ دریاچه است.

آشنایی با شرایط زندگی در کشور فنلاند (بیتوته)


جمعیت کشور فنلاند چند نفر است؟

جمعیت فعلی فنلاند در سال ۲۰۲۴، ۵، ۵۴۸، ۶۸۸ نفر براساس آخرین آمار سازمان ملل است، تراکم جمعیت در فنلاند ۱۸ در هر کیلومتر مربع (۴۷ نفر در هر مایل مربع) است. مساحت فنلاند ۳۰۳۸۹۰ کیلومتر مربع (۱۱۷۳۳۳ مایل مربع) می‌باشد و میانگین سنی در فنلاند ۴۲.۸ سال است.

آب و هوا فنلاند چگونه است؟

فنلاند چهار فصل منحصر به فرد دارد. دما در فنلاند بسته به فصل و منطقه بسیار متفاوت است، زیرا این کشور از نظر جغرافیایی گسترده است و آب و هوای ساحلی و داخلی متفاوتی دارد. اقیانوس اطلس در غرب و قاره اوراسیا در شرق با هم آب و هوای فنلاند را در حال تغییر ایجاد می‌کنند.

گرم‌ترین ماه به طور معمول جولای و سردترین ماه ژانویه و فوریه است. با توجه به موقعیت کشور فنلاند، آب و هوا نیز می‌تواند به سرعت تغییر کند، که پیش بینی اثرات تغییرات آب و هوا را کمی دشوار می‌کند. ممکن است یک لحظه خورشید در حال تابیدن باشد و باران بعدی در حال باریدن باشد - زندگی در شمال اروپا چنین است.

آشنایی با شرایط زندگی در کشور فنلاند (بیتوته)


شرایط اقتصادی فنلاند به چه صورت است؟

اقتصاد فنلاند اساساً مبتنی بر مالکیت خصوصی و شرکت آزاد است. با این حال، در برخی از بخش ها، دولت انحصار یا نقش رهبری را اعمال می‌کند. فنلاند یکی از بهترین اقتصاد‌ها در اروپا را دارد و این موضوع یکی از عواملی است که فنلاند، شادترین کشور دنیا برای ۷ سال متوالی انتخاب شده است.

داده‌های اولیه در مورد تولید ناخالص داخلی فنلاند نشان می‌دهد که اقتصاد در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ نسبت به سه ماهه سوم ۰.۴ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۳ درصد کاهش یافته است. فنلاند در یک رکود فنی قرار دارد، زیرا اقتصاد در سه ماهه سوم نیز ۰.۷ درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش یافته است، برای کل سال ۲۰۲۳، تولید ناخالص داخلی ۰.۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

زبان فنلاندی برای کار لازم است؟

زبان رسمی فنلاند، فنلاندی و سوئدی است، اما امکان کار در حوزه‌های تخصصی به زبان انگلیسی امکان پذیر است و افراد با دانش زبان انگلیسی می‌توانند در فنلاند مشغول به کار شوند، یادگیری زبان فنلاندی آسان نیست، اما با اپلیکیشن‌های رایگان و آنلاین متقاضیان زندگی در فنلاند می‌توانند زبان فنلاندی را بیاموزند با داشتن دانش زبان فنلاندی فرصت‌های کاری بیشتری در پیش رو خواهند داشت. برای مهاجران امکان یادگیری رایگان زبان فنلاندی در فنلاند وجود دارد.

دین مردم فنلاند

مسیحیت از قرن سیزدهم هم از غرب و هم از شرق وارد فنلاند شد. فنلاند در حال حاضر یکی از همگن‌ترین کشور‌های اروپا از نظر دین مسیحیت است و بالاترین درصد اعضای کلیسا را در اسکاندیناوی دارد. اکثریت مردم به کلیسای انجیلی لوتری فنلاند تعلق دارند که در قرن نوزدهم وضعیت آن به تدریج از یک کلیسای رسمی دولتی به یک کلیسای ملی تغییر کرد.

پایتخت فنلاند

پایتخت فنلاند، شهر هلسینکی است، این شهر بزرگترین شهر فنلاند می‌باشد، هلسینکی در جنوب فنلاند، در شبه جزیره‌ای که توسط بنادر طبیعی زیبا احاطه شده و به خلیج فنلاند گسترش می‌یابد، قرار دارد که شمالی‌ترین پایتخت قاره اروپا است. هلسینکی دارای آب و هوای مرطوب قاره‌ای است که دمای متوسط آن از ۵- درجه سانتیگراد در زمستان تا ۱۸+ درجه سانتیگراد در تابستان متغیر است.

آشنایی با شرایط زندگی در کشور فنلاند (بیتوته)


شرایط تحصیل در فنلاند به چه صورت است؟

فنلاند از نظر شرایط تحصیلات دانشگاهی فرصت‌های بسیار خوبی برای ایرانیان دارد، امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای تمامی مقاطع تحصیلی در فنلاند وجود دارد. تحصیل در فنلاند برای خانواده‌ها این امکان را فراهم می‌دهد که به صورت همزمان ویزای همراه بگیرند. ویزای تحصیلی فنلاند در حال حاضر یکی از بهترین ویزا‌های تحصیلی در اروپا است که شانس ریجکتی بسیار کمی دارد. برای تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی داشتن مدرک زبان انگلیسی از اولین الزامات است. تحصیل دکتری در فنلاند به عنوان موقعیت شغلی است و دانشجویان با تحصیل دکترا در فنلاند حقوق نیز دریافت می‌کنند.

هزینه‌های زندگی در فنلاند

کشور فنلاند برای زندگی کشوری ارزان نیست، اما درآمد‌ها در مقایسه با هزینه‌های زندگی بالا است و شهروندان فنلاندی از این نظر مشکلی ندارند، در اینجا نگاهی کوتاه به هزینه‌های زندگی در فنلاند برای ایرانی‌ها داریم:

• هزینه ماهانه زندگی چهار نفره برای یک خانواده بدون در نظر گرفتن اجاره بها به طور میانگین ۳,۳۵۰.۹ یورو است.

• هزینه زندگی برای یک فرد مجرد در فنلاند در ماه ۹۲۰.۶ یورو بدون اجاره بها می‌باشد.

• هزینه‌های زندگی به طور میانگین در نظر گرفته شده است و در شهر‌های کوچک هزینه کمتر است در حالی که هزینه زندگی در هلسینکی می‌تواند بالاتر باشد.

• در مقایسه با ایران هزینه‌های زندگی در فنلاند ۱۴۴.۶% بالاتر است.

معایب زندگی در فنلاند

در کنار مزایای زندگی در فنلاند، معایبی نیز وجود دارد و این موضوع برای تمامی کشور‌ها صادق است.

زمستان‌های سرد

فنلاند به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد، زمستان‌های سرد و طولانی دارد و مدت زمان روز در زمستان‌ها بسیار کوتاه است، البته این موضوع در بخش‌های شمالی این کشور دشوارتر است.

هزینه‌های زندگی

همانطور که در بخش‌های بالا اشاره کردیم، هزینه‌های زندگی در فنلاند بالا است و این موضوع حتی بالاتر از سایر کشور‌های همسایه و اروپایی است.

دانستنی‌هایی راجع به فنلاند

• فنلاندی‌ها با میانگین مصرف ۱۲ کیلوگرم در سال بیشترین مصرف قهوه در جهان را دارند.

• فنلاند میزبان یک سری مسابقات عجیب و غریب از جمله حمل همسر، پرتاب تلفن همراه، گیتار بادی و پرتاب چکمه است.

• فنلاند سال هاست که به دلیل سیستم آموزشی عالی خود در بین ۵ کشور برتر جهان قرار گرفته است.

• در فنلاند، داشتن سونا در خانه و پریدن در دریاچه پس از گذراندن آن، حتی در زمستان سخت، معمول است.

• در ماه‌های جون و جولای، خورشید به زیر افق نمی‌رسد و غروب نمی‌کند.

منبع: بیتوته

برچسب ها: فنلاند ، زندگی ، کشور ، مسافرت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار