به جای بازگرداندن معین به عباس قادری مجوز کنسرت دهید
کد خبر: ۳۰۸۷۷۵
تاریخ انتشار: 2024 March 23    -    ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
من به وزارت ارشاد دولت رئیسی و البته شخص رئیس جمهور یک پیشنهاد ساده دارم. به جای اینکه به فکر آوردن هنرمندان ساکن لس آنجلس به ایران باشند، به هنرمندانی مثل «عباس قادری» اجازه کنسرت بدهند.

 رئیس سازمان سینمایی اعلام کرد: «بهروز وثوقی، بازیگر سرشناس سینمای ایران هیچ ممنوعیتی برای بازگشت به کشور ندارد.» او همچنین گفت: «من حتی میخواستم از استاد بیضایی دعوت کنم فیلم جدیدش را در ایران بسازد.» چندی پیش وزیر ارشاد هم گفته بود که «معین» خواننده هم می‌تواند به ایران برگردد.

به جای بازگرداندن معین به عباس قادری مجوز کنسرت دهید

سیاست دولت رئیسی در باره هنرمندان سفر کرده به آن سوی مرزها، تقریبا شبیه همان سیاست احمدی‌نژاد است. یادمان نرفته که «حبیب» هم به خاطر همین چراغ سبزها به ایران آمد اما به او اجازه خواندن ندادند و این خواننده محبوب در گوشه‌ای از ایران دق کرد و ُمرد.

نکته‌ای دیگر این است که در همین کشور هنرمندانی مثل «فردین» و «ناصر ملک مطیعی» در ایران بودند اما اجازه کار نداشتند. برنامه مهران مدیری و ملک مطیعی در آستانه پخش از شبکه نسیم از جدول پخش حذف شد حالا چگونه می‌شود باور کرد که بهروز وثوقی به ایران بیاید و بدون مشکل فیلم بازی کند.

من به وزارت ارشاد دولت رئیسی و البته شخص رئیس جمهور یک پیشنهاد ساده دارم. به جای اینکه به فکر آوردن هنرمندان ساکن لس آنجلس به ایران باشند، به هنرمندانی مثل «عباس قادری» اجازه کنسرت بدهند.

قادری را که به مراسم دیدار با رئیس جمهور هم دعوت کردید و او هم که با اشتیاق با شما حرف زد، اگر راست می‌گویید و با همه نهادها هماهنگ هستید، اجازه بدهید این خواننده به اصطلاح کوچه، بازاری در تهران و دیگر شهرهای ایران کنسرت بگذارد.

حتی بهتر است رئیس جمهور پیش قدم شود و مسیر حضور هنرمندانی که از صداوسیما کنار گذاشته شده‌اند را فراهم کند.

در همان وزارت ارشاد، بسیار کتاب‌هایی پشت در این وزارت‌خانه مانده است و بهتر است قبل از تهیه بلیط برای عزیزان در غربت، مشکل انتشار این کتاب‌ها را حل کند.

البته در ادامه یک پیشنهاد جذاب دیگر برای رئیسی و دولت او دارم. رئیس جمهور رئیسی احتمالا در این دوره هم به سازمان ملل سفر می‌کند. چه زمانی بهتر از این که با این هنرمندان دیدار کند و سیاست‌های دولتش را برای آنها توضیح دهد و به صورت رسمی آنها را به ایران برای کار دعوت کند نه تنها زندگی. زندگی هنرمند بدون کار، مرگ است؛ درست مثل سرنوشت حبیب و فردین.

ما که چشم‌مان آب نمی‌خورد و به نظر می‌رسد بیشتر برای پنهان کردن کم کاری‌ها این مسائل مطرح می‌شود. البته اگر رئیسی بتواند این هنرمندان را به ایران برگرداند و غربت نشینی آنها پایان دهد و اجازه کار آنها صادر شود، یک نمره مثبت در کارنامه دولت رئیسی ثبت خواهد شد.

اعتمادآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار