۱۰ کشوری که پرستارها در آنها بیشترین درآمد را دارند
کد خبر: ۳۰۸۵۸۹
تاریخ انتشار: 2024 March 20    -    ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰
 همه‌گیری ویروس کرونا بسیاری از مشکلات نظام‌های بهداشت و درمان را نمایان کرد که کمبود نیروی پرستاری یکی از آنها بود. پرستاری در عین حال یکی از مشاغلی است که آمار فرسودگی شغلی یا کارزدگی (burnout) در آن بالا است.
 همه‌گیری ویروس کرونا بسیاری از مشکلات نظام‌های بهداشت و درمان را نمایان کرد که کمبود نیروی پرستاری یکی از آنها بود. پرستاری در عین حال یکی از مشاغلی است که آمار فرسودگی شغلی یا کارزدگی (burnout) در آن بالا است.
 
شیفت‌های طولانی، فشار کاری زیاد و فقدان استقلال کاری باعث می‌شود تا پرستاری شغلی طاقت‌فرسا محسوب شود.
 
با این حال آمارها نشان می‌دهد که پرستاری یکی از مشاغلی بوده که میزان تقاضا برای آن در بازار کار بالا است. به عنوان مثال تخمین زده می‌شود که تقاضا برای نیروی کار پرستاری در آمریکا تا سال ۲۰۳۱ میلادی ۴۶ درصد افزایش پیدا کند.
 
این در حالی است که پرستارها در بسیاری از کشورها دستمزد پایینی دریافت می‌کنند. به عنوان مثال، دستمزد پرستاران در دو کشور اروپایی لتونی و لیتوانی کمتر از میانگین دستمزدها در این دو کشور است.
 
به گزارش خبرفوری، در ادامه به ۱۰ کشور اروپایی که پرستارها در آنها بیشترین درآمد را دارند، اشاره شده است. همه رقم‌ها به یورو تبدیل شده و میزان درآمدها بدون توجه به اخذ مالیات که در اغلب کشورها به صورت پلکانی افزایش می‌یابد، ذکر شده است.
 
۱۰) بریتانیا
مقصد بسیاری از پرستارانی که در سراسر جهان قصد مهاجرت دارند بریتانیا است. میانگین درآمد پرستارها در این کشور معادل ۵۸ هزار و ۲۲۲ یورو در سال است.
 
دانشجویان پرستاری در بریتانیا می‌توانند از چند رشته مختلف مانند پرستاری کودک، پرستاری بزرگسالان، کمک به آموزش افراد دارای معلولیت و مراقبت از سلامت روان فارغ‌التحصیل شوند.
 
۹) ایرلند
درآمد پرستاران در ایرلند به دلیل سرمایه‌گذاری دولت در بخش بهداشت و درمان، عملکرد قابل قبول اتحادیه‌های کارگری و اهدافی که برای برای بهبود کیفیت نگهداری از بیماران تعیین می‌شود بالا است.
 
به طور میانگین پرستاران در ایرلند سالانه ۵۸ هزار و ۵۶۶ یورو درآمد دارند.
 
۸) فنلاند
فنلاند به دلیل میزان بالای بازنشستگی پرستارها و افزایش تقاضا برای نیروی کار پرستاری با کمبود پرستار روبرو است. دلیل اصلی افزایش تقاضا برای کار پرستارها در فنلاند پیر شدن جمعیت این کشور منطقه اسکاندیناوی است.
 
میانگین دستمزدی که پرستارها هر سال در فنلاند دریافت می‌کنند ۶۴ هزار و ۱۱۱ یورو است.
 
۷) آلمان
پرستارها در آلمان به جز درآمد بالا از تسهیلات دیگری مانند دریافت هزینه تعطیلات سالانه و برنامه کاری منعطف و شناور برخوردار هستند.
 
به این ترتیب آلمان نه تنها برای پرستاران یکی از بهترین کشورها از نظر میزان دستمزد است بلکه از نظر ایجاد تعادل بین زندگی شخصی و زندگی حرفه‌ای نیز یکی از بهترین کشورها برای شاغلان در این حرفه محسوب می‌شود.
 
به طور میانگین هر پرستار شاغل در آلمان سالانه ۶۴ هزار و ۲۱۱ یورو درآمد دارد.
 
۶) بلژیک
بلژیک از یک سو یکی از بهترین کشورها برای فعالیت پزشکان به شمار می‌آید و از سوی دیگر پرستارها در آن یکی از بالاترین دستمزدها را در میان کشورهای اروپایی دریافت می‌کنند. ترکیب این دو عامل را می‌توان نشان‌دهنده کیفیت بالای نظام بهداشت و درمان این کشور دانست.
 
میزان درآمد سالانه پرستارها در بلژیک به طور میانگین ۶۶ هزار و ۲۴۹ یورو در سال است.
 
۵) هلند
نیاز هلند به نیروی کار پرستاری هم‌اکنون مانند فنلاند به دلیل افزایش جمعیت سالمندان بالا رفته است. با این حال پیری جمعیت تنها دلیل افزایش میزان تقاضا برای کار پرستارها نیست.
 
هلند مقصد بسیاری از شهروندان دیگر کشورها برای زندگی است و موقعیت راهبردی این کشور در اروپا نیز باعث شده است تا نظام بهداشت و درمان آن بیش از آنچه پیش‌بینی می‌شد تحت فشار قرار بگیرد.
 
پرستارها در هلند به طور میانگین سالانه ۶۷ هزار و ۲۸۸ یورو درآمد دارند.
 
۴) نروژ
درآمد پرستارها در نروژ به دلیل مواجهه این کشور با کمبود حدود هفت هزار پرستار بالا است. این در حالی است که پیش‌بینی می شود نروژ تا سال ۲۰۳۵ به جذب ۲۸ هزار پرستار نیاز پیدا کند.
 
به طور میانگین پرستاران در نروژ سالانه ۶۷ هزار و ۷۰۱ یورو درآمد دارند.
 
۳) دانمارک
دانمارک به عنوان یکی از بهترین کشورها از نظر ایجاد تعادل بین زندگی شخصی و زندگی حرفه‌ای شناخته می‌شود. پرستارها در دانمارک از یک سو درآمدی بالا به همراه مزایای جانبی دارند و از سوی دیگر کیفیت محیط کارشان به دلیل نظام بهداشت و درمان منسجم و قوی این کشور بالا است.
 
علاوه بر این دانمارک یکی از بهترین کشورهای جهان از نظر سطح و کیفیت زندگی است. پرستارها در این کشور به طور میانگین هر سال ۸۵ هزار و ۹۷۶ یورو درآمد کسب می‌کنند.
 
۲) لوکزامبورگ
میزان مهاجرت پرستارهای اروپایی به لوکزامبورگ به دلیل درآمد بالای این حرفه در این کشور و کیفیت بالای زندگی در آن بالا است.
 
لوکزامبورگ در صدر فهرست کشورهای جهان از نظر میزان حداقل دستمزد قرار دارد. درآمد سالانه پرستارها در این کشور به طور میانگین ۹۱ هزار و ۲۰۷ یورو است.
 
۱) سوئیس
پرستارها در سوئیس در حالی بالاترین میزان دستمزد در میان کشورهای اروپایی را دریافت می‌کنند که در سال ۲۰۱۹ به ازای هر هزار شهروند این کشور کوچک اروپایی ۱۸ پرستار مشغول به کار بودند. رقمی که دو برابر میانگین پرستارها در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی است.
 
سوئیس به دلیل مواجهه با کمبود نیروی کار پرستاری حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد پرستارهای شاغل در نظام بهداشت و درمان خود را از کشورهای خارجی به ویژه کشورهای همسایه در اروپا تامین کرده است.
 

پرستارها در سوئیس به طور میانگین هر سال ۹۶ هزار و ۶۶۱ یورو درآمد دارند.

رکنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار