ویژگی‌های بدنی فراطبیعی ما که از آن بی خبریم!
کد خبر: ۳۰۸۳۵۶
تاریخ انتشار: 2024 March 18    -    ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۶
هر یک از ما از بیش از ۳۰ هزار ژن برخوردار هستیم و هیچ دو شخصی را نمی‌توان پیدا کرد که ژنوم عیناً یکسانی داشته باشند؛ و گاهی جهش‌های ژنتیکی خاصی رخ می‌دهند که شخص را بیش از پیش از منحصر به فرد می‌سازند. در ادامه از ویژگی‌های خارق العاده‌ای خواهیم گفت که برخی از افراد از آن‌ها برخوردارند و به ابرقدرت‌هایی واقعی می‌مانند.

ویژگی‌های بدنی فراطبیعی که برخی از ما از آن‌ها برخوردار هستیم (روزیاتو)«تابناک با تو» - هر یک از ما از بیش از ۳۰ هزار ژن برخوردار هستیم و هیچ دو شخصی را نمی‌توان پیدا کرد که ژنوم عیناً یکسانی داشته باشند؛ و گاهی جهش‌های ژنتیکی خاصی رخ می‌دهند که شخص را بیش از پیش از منحصر به فرد می‌سازند.

در ادامه از ویژگی‌های خارق العاده‌ای خواهیم گفت که برخی از افراد از آن‌ها برخوردارند و به ابرقدرت‌هایی واقعی می‌مانند.

۱- قدرت بدنی حیرت انگیز

ویژگی‌های بدنی فراطبیعی که برخی از ما از آن‌ها برخوردار هستیم (روزیاتو)

این ویژگی زمانی بروز پیدا می‌کند که فرد در موقعیت مرگ و زندگی قرار می‌گیرد و از خود قدرت بدنی فوق العاده‌ای نشان می‌دهد. تصور می‌شود قدرت بدنی بسیار زیادی که فراتر از میزان معمول در انسان‌ها باشد، اغلب با سطح بالای آدرنالین مرتبط است. رایج‌ترین نمونه‌های آن زمانی است که والدین برای نجات جان فرزند خود تلاش می‌کنند.

– شخصیت معروف هالک از ماجرای مادری الهام گرفته شده که مجبور به نجات کودکش شده بود. جک کربی، کمیک آرتیست خالق شخصیت هالک در مصاحبه‌ای گفته آن کودک هنگام بازی کردن زیر یک ماشین گیر کرده بود. مادر با دیدن فرزندش در آن وضعیت وحشت زده پشت ماشین را گرفته و بلند کرده بود.

– در سال ۲۰۰۶ نیز زنی در استان کبک ِ کانادا برای نجات چند کودک با یک خرس قطبی جنگیده بود.

– همچننی در سال ۲۰۱۲، یک پسر ۱۵ ساله با بلند کردن یک ماشین پدربزرگش را از زیر آن نجات داده بود.

۲- عمر طولانی

ویژگی‌های بدنی فراطبیعی که برخی از ما از آن‌ها برخوردار هستیم (روزیاتو)

خانواده‌ای بزرگ از قوم آمیش در ایالت ایندیانای آمریکا هستند که تصور می‌شود از ژنی خاص برخوردار هستند. اما در حقیقت، یک جهش ژنتیکی باعث طولانی شدن عمر آن‌ها شده است. به لطف همین جهش ژنتیکی آن‌ها می‌توانند نزدیک به ۱۰ درصد بیشتر از اغلب مردم زندگی کنند و علاوه بر آن، آمار ابتلا به دیابت نیز در میان آن‌ها به میزان چشمگیری کمتر است.

آن‌ها از سطح پایینی از پروتئین PAI-۱ برخوردارند. این پروتئینی مسئولیت تشکیل «اثرانگشت مولکولی» را برعهده دارد که با پیری سلول‌ها مرتبط است. تا پیش از آن محققان می‌دانستند که این پروتئین با روند پیری در حیوانات مرتبط است، اما از تأثیر آن در انسان‌ها مطمئن نبودند.

۳- قدرت بالا در ارتفاع زیاد

ویژگی‌های بدنی فراطبیعی که برخی از ما از آن‌ها برخوردار هستیم (روزیاتو)

مردم تبت همواره به این مشهور بوده اند که می‌توانند بلندترین قله‌های دنیا را به راحتی فتح کنند در حالی که این کار برای دیگران با مشقت و زحمت زیادی همراه است. تحقیقات معلوم کرده مردم تبت در حقیقت با دی‌اِن‌اِی مخصوصی متولد می‌شوند که برای برآمدن از پس چنین موقعیت‌هایی است. تجزیه و تحلیل‌های ژنتیکی نشان داده بدن مردم تبت با زندگی در کوهستان سازگار شده است. آن‌ها از ژن‌های مخصوصی برخوردارند که به آن این توانایی را می‌دهد که اکسیژن را به شکل مؤثرتری متابولیزه کنند. این ژن‌ها همچنین از آن‌ها در برابر کمبود ویتامین D محافظت می‌کند.

۴- قدرت چشایی خارق العاده

ویژگی‌های بدنی فراطبیعی که برخی از ما از آن‌ها برخوردار هستیم (روزیاتو)

در دنیا افرادی وجود دارند که از توانایی شگفت انگیزی در احساس کردن طعم هر چیزی به شکل شدیدتر برخوردارند. دلیل این امر مشخص نیست، گرچه محققان معتقدند این ویژگی به وجود ژنی خاص و بالا بودن جمعیت گونه‌ی خاصی از باکتری بر روی زبان مرتبط است که با رنگ خوراکی آبی آشکار می‌شود. نزدیک به ۲۵ درصد از مردم دنیا از قدرت چشایی ضعیفی برخوردارند، در نزدیک به ۵۰ درصد مردم دنیا قدرت چشایی به میزان متوسط وجود دارد و ۲۵ درصد از مردم دنیا نیز به اصطلاح «سوپر تیستر» هستند و از قدرت چشایی بسیار قوی‌ای برخوردارند.

گرچه سخت می‌شود که محبوب‌ترین خوراکی‌ها برای سوپر تیستر‌ها چیست، اما برخی از مواد غذایی که محبوبیت کمتری برای این افراد دارند، عبارتند از پیاز، قهوه، آب گریپ فروت، چای سبز، کاهو، کلم بروکلی و فرآورده‌های دانه سویا.

۵- شکستنی ناپذیر بودن استخوان‌ها

ویژگی‌های بدنی فراطبیعی که برخی از ما از آن‌ها برخوردار هستیم (روزیاتو)

باورش سخت است، اما در آمریکا خانواده‌ای هستند که اعضای آن هیچ سابقه‌ای از شکستگی استخوانی ندارند. بر اساس تحقیقات، دلیل این امر می‌تواند یک جهش ژنتیکی باشد که باعث زیاد شدن تراکم استخوانی فرد می‌شود. در حقیقت، این خانواده احتمالاً از محکم‌ترین استخوان‌ها در دنیا برخوردارند.

منبع: روزیاتو

برچسب ها: بدن ، فراطبیعی ، برخورد ، ژن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار