مدارس باز است، اما وزارت آموزش و پرورش تعطیل
کد خبر: ۳۰۸۱۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2024 March 16    -    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
بنا بر اعلام یکی از معاونان وزیر آموزش و پرورش، مدارس کشور باید تا ۲۸ اسفند ماه برقرار باشند اما به نظر می‌رسد مدیریت آموزش در کشور در تعطیلات به سر می‌برد.
بنا بر اعلام یکی از معاونان وزیر آموزش و پرورش، مدارس کشور باید تا ۲۸ اسفند ماه برقرار باشند اما به نظر می‌رسد مدیریت آموزش در کشور در تعطیلات به سر می‌برد.
 
بر اساس اخبار شنیده، در حال حاضر بسیاری از کلاس‌های درس با غیبت دانش‌آموزان از رسمیت افتاده و معلمان با توجه به نبودن شاگردان رغبت چندانی به پیگیری امور تحصیلی آنها نشان نمی‌دهند.
 
تردیدی نیست در این‌باره هم نظام آموزشی و هم اولیا دانش‌آموزان وظیفه‌مند هستند اما مسئولیت اصلی بر عهده نظام آموزشی است. لکن اکنون که پس از سالها مشاهده می‌شود پشمی به کلاه وزارتخانه نمانده و هر چه وزارت ابلاغ و معاون وزیر مصاحبه کند در کف صحن حیاط مدرسه اتفاقی رقم‌ می‌خورد که دانش‌آموز بخواهد و خیلی راحت با غیبت آبستراکسیون وار شاگردان می‌توان یک مدرسه را تعطیل کرد بهتر است نظام آموزشی و اولیا در یک توافق منطقی‌ خود راه روشنی را انتخاب کنند حتی اگر این راه، تعطیلی زود هنگام مدارس به بهانه‌های فرارسیدن ماه رمضان و تعابیر از پیش ساخته شده‌ای مثل «بین التعطیلین» و...باشد قطعا بهتر از این است که هرروز تعدادی معلم و کادر اجرایی، به اجبار وزارت آموزش و پرورش چراغ کلاس‌های درس بدون دانش‌آموز را صرفا روشن‌ نگه‌دارند و حالا چند خانواده متعهد هم فرزندانشان را راهی مدرسه کنند اما از آموزش خبری نباشد.
 

لااقل اینطور می‌توان امید داشت تا هم نظم برقرار شود هم از اتلاف سرمایه و انرژی جلوگیری کرد و هم در کنار این توافق، برنامه مطلوبی برای آموزش از راه دور دانش‌آموزان پیش‌بینی نمود.

خبرفوری

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
0
0
تنها راهش، احیای امتحانات سه گانه است. یعنی برگزاری امتحاناتثلث دوم در اسفند. مثل قدین که تا بعد از ظهر روز ۲۸ اسفند امتحان داشتیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار