لطفا در این ۶ موقعیت به‌هیچ‌وجه عطر نزنید!
کد خبر: ۳۰۷۹۷۹
تاریخ انتشار: 2024 March 14    -    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
کارشناسان توصیه می کنند که در این ۶ مکان هرگز از عطر و ادکلن استفاده نکنید:

 بسیاری از افراد رایحه و عطر مخصوص به خود را دارند و هیچ گاه بدون زدن عطر از خانه خارج نمی شوند. اگرچه بوی عطری که می زنید، به مکانی که قصد حضور در آن را دارید بستگی دارد، اما بعضی موقعیت ها و شرایط خاصی هستند که توصیه می شود از هیچ عطری استفاده نشود. به عنوان مثال زمانی که قصد عطر زدن را دارید، مهم است که حساسیت، آلرژی و بیماری های دیگران را مد نظر قرار دهید. کارشناسان توصیه می کنند که در این ۶ مکان هرگز از عطر و ادکلن استفاده نکنید:

 
لطفا در این ۶ موقعیت به‌هیچ‌وجه عطر نزنید!
 

۱- وسایل حمل و نقل عمومی

توصیه می شود از عطر زدن در وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو، قطار و هواپیما خودداری کنید. ممکن است عطری که می زنید، تنها از نظر شما خوشبو و دل انگیز باشد و موجب آزار دیگران شود. به عنوان مثال، بوی عطر شما در پرواز ممکن است دیگران را دچار حالت تهوع کند. بنابراین بهتر است در چنین موقعیت هایی از عطر استفاده نکنید.

۲- بیمارستان‌ها و مراکز مراقبت بهداشتی

زمانی که به مطب پزشک، بیمارستان، دندانپزشکی، کلینیک و هر گونه مرکز بهداشتی می روید، هیچ گاه عطر نزنید. زیرا ممکن است بسیاری از افراد حاضر در این مکان ها بیمار باشند و حتی به عطر حساسیت داشته باشند. به همین دلیل است که در بسیاری از بیمارستان ها استفاده از عطر ممنوع است.

۳- در مجاورت افراد باردار

اگرچه دانشمندان هنوز مطمئن نیستند، اما به نظر می رسد هورمون های بارداری موجب تقویت حس بویایی خانم های بارداری می شوند. با در نظر گرفتن این موضوع، توصیه می شود در نزدیکی خانم های باردار از استفاده از عطر و ادکلن خودداری کنید. زیرا ممکن است بوی عطر شما آنها را به آلرژی، حساسیت و حالت تهوع دچار کند.

۴- مراسم خاکسپاری

به عنوان یک قاعده کلی، کارشناسان توصیه می کنند که در مراسم خاکسپاری از عطر استفاده نکنید. جلب توجه در موقعیت های عم انگیز این چنینی صورت خوشی ندارد. استفاده از عطرهای سنگین نه تنها می تواند به عنوان بی احترامی تلقی شود، بلکه ممکن است موجب بروز حساسیت، میگرن و دیگر علائم ناخوشایند در دیگران شود. این موضوع خصوصا در هنگام حضور در یک مکان کوچک و شلوغ اهمیت پیدا می کند.

۵- باشگاه

در هنگام حضور در باشگاه و انجام تمرینات ورزشی هرگز از عطر و ادکلن استفاده نکنید. زیرا ممکن است افراد اطراف شما به بوی عطر آلرژی و حساسیت داشته باشند. علاوه بر این، برای جلوگیری از بو گرفتن بدن در هنگام ورزش، توصیه می شود به جای عطر از دئودورانت استفاده کنید. زیرا عطرها نمی توانند بوی بد و باکتری های ناشی از عرق را از بین ببرند و تنها بوی خوشی از خود به جای می گذارند. در حالی که دئودورانت با باکتری های بدن مبارزه کرده و بوی بد عرق را از بین می برد.

۶- کنسرت، سینما و ورزشگاه

در مکان های شلوغی مانند سالن کنسرت، سینما و ورزشگاه عطر نزنید. اگر دوست دارید در چنین مکان هایی خوشبو باشید، بهتر است از عطرهای سبک استفاده کنید. عطرهایی که برچسب "پرفیوم" و "ادوپرفیوم" را دارند، بالاترین غلظت روغن های عطری را داشته و بسیار ماندگار هستند. در حالی که در عطرهایی که برچسب "ادو توالت" دارند، غلظت روغن های عطری کمتر است و برای استفاده در مکان های شلوغ مناسب تر هستند.

راهنماتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار