این پرنده چقدر هوشمندانه تصمیم می‌گیرد
کد خبر: ۳۰۷۶۸۳
تاریخ انتشار: 2024 March 29    -    ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵
کلاغ‌ها از جمله باهوش‌ترین پرندگان محسوب می‌شوند و برای رسیدن به هدف خود توانایی اتخاذ تصمیم و ایجاد و استفاده از ابزار را دارند. پژوهشی که در سال ۲۰۱۸ منتشر نشان داد که کلاغ نوک بزرگ با نام علمی Corvus Macrorhynchos می‌تواند با نوک خود وزنه‌هایی تا ۱۱۰۰ گرم را بلند کند. چنین وزنی معادل ۱.۵ برابر جرم بدن کلاغ بود.

کلاغ نوک بزرگ؛ این پرنده چقدر هوشمندانه تصمیم می‌گیرد (عصرایران)

کلاغ نوک بزرگ؛ این پرنده چقدر هوشمندانه تصمیم می‌گیرد (عصرایران)«تابناک با تو» - کلاغ‌ها از جمله باهوش‌ترین پرندگان محسوب می‌شوند و برای رسیدن به هدف خود توانایی اتخاذ تصمیم و ایجاد و استفاده از ابزار را دارند.

پژوهشی که در سال ۲۰۱۸ منتشر نشان داد که کلاغ نوک بزرگ با نام علمی Corvus Macrorhynchos می‌تواند با نوک خود وزنه‌هایی تا ۱۱۰۰ گرم را بلند کند. چنین وزنی معادل ۱.۵ برابر جرم بدن کلاغ بود.

همچنین، کلاغ نوک بزرگ از تکنیک‌های دیگری شامل استفاده از پاها، بال زدن و به کارگیری تکیه گاه برای برگرداندن وزنه‌ها استفاده کرد.

کلاغ نوک بزرگ؛ این پرنده چقدر هوشمندانه تصمیم می‌گیرد (عصرایران)

تلاش کلاغ برای بلند کردن وزنه‌ها بسیار متفاوت بود و همواره منطبق با افزایش وزن نبود. به عنوان نمونه، کلاغ برای بلند کردن وزنه ۹۹۰ گرمی به ۱۲ دقیقه زمان و ۲۳ تلاش نیاز داشت، در شرایطی که وزنه ۱۰۹۰ گرمی را تنها در ۲۷ ثانیه و در هفت تلاش بلند کرد.

این گونه به نظر می‌رسید که راهبرد کلاغ طی یک سری آزمایش، به جای استفاده از قدرت عضلانی به تکنیک‌های صرفه جویی در انرژی تغییر کرده است.

کلاغ‌ها از جمله باهوش‌ترین پرندگان محسوب می‌شوند و برای رسیدن به هدف خود توانایی تصمیم گیری و ایجاد و استفاده از ابزار را دارند. کلاغ‌ها از جمله باهوش‌ترین پرندگان محسوب می‌شوند و برای رسیدن به هدف خود توانایی اتخاذ تصمیم و ایجاد و استفاده از ابزار را دارند.

منبع: عصرایران

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار