پولدار‌های دنیا کجا زندگی می‌کنند؟
کد خبر: ۳۰۷۶۱۶
تاریخ انتشار: 2024 March 10    -    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
دو کشور آمریکا و چین روی هم رفته خانه بیش از نیمی از پولدار‌های دارای بالای ۳۰ میلیون دلار ثروت است. ثروتمندترین افراد دنیا با خالص دارایی بالای ۳۰ میلیون دلار در کدام کشور‌ها و مناطق زندگی می‌کنند؟ بر اساس آخرین آمار‌های سال ۲۰۲۳، در صدر رتبه کشور‌های دارای بیشترین افراد ثروتمند، ایالات متحده آمریکا قرار دارد که حدود یک سوم از ثروتمندترین افراد دنیا را در خود جای داده است.

پولدار‌های دنیا کجا زندگی می‌کنند؟ (عصرایران)

پولدار‌های دنیا کجا زندگی می‌کنند؟ (عصرایران)«تابناک با تو» - دو کشور آمریکا و چین روی هم رفته خانه بیش از نیمی از پولدار‌های دارای بالای ۳۰ میلیون دلار ثروت است.

ثروتمندترین افراد دنیا با خالص دارایی بالای ۳۰ میلیون دلار در کدام کشور‌ها و مناطق زندگی می‌کنند؟

بر اساس آخرین آمار‌های سال ۲۰۲۳، در صدر رتبه کشور‌های دارای بیشترین افراد ثروتمند، ایالات متحده آمریکا قرار دارد که حدود یک سوم از ثروتمندترین افراد دنیا را در خود جای داده است.

در این کشور ۲۲۵ هزار نفر با ثروت خالص بالای ۳۰ میلیون دلار زندگی می‌کنند و پس از آمریکا چین با دارا بودن بیش از ۹۹ هزار ثروتمند بالای ۳۰ میلیون دلار سرمایه، در رتبه دوم قرار دارد.

پولدار‌های دنیا کجا زندگی می‌کنند؟ (عصرایران)

دو اقتصاد بزرگ جهان (آمریکا و چین) روی هم خانه بیش از ۵۰ درصد از ثروتمندترین افراد دنیا هستند.

آلمان که در رتبه سوم قرار دارد، نزدیک به ۳۰ هزار ثروتمند بالای ۳۰ میلیون دلار دارد.

کانادا - دهمین اقتصاد بزرگ دنیا- با دارا بودن حدود ۲۸ هزار ثروتمند بالای ۳۰ میلیون دلار، رتبه چهارم از نظر سهم ثروتمندترین افراد را دارد.

فرانسه، انگلیس، ژاپن و ایتالیا رتبه پنجم تا هشتم لیست هستند و استرالیا به عنوان چهاردهمین اقتصاد بزرگ دنیا، نهمین کشور دارای بیشترین افراد ثروتمند است.

سوئیس، بیستمین اقتصاد بزرگ دنیا، در رده دهمین خانه بزرگ ثروتمندان دنیا قرار دارد و هند به عنوان ششمین اقتصاد بزرگ دنیا یازدهمین خانه ثروتمندان است.

اسپانیا، هلند، تایوان، کره جنوبی و هنگ کنگ به ترتیب در رده‌های دوازدهم تا شانزدهم جدول بیشترین ثروتمندان دنیا قرار دارند.

پولدار‌های دنیا کجا زندگی می‌کنند؟ (عصرایران)

این ۱۶ کشور در مجموع روی هم بیش از ۹۲ درصد از کل ۶۲۶ هزار و ۶۱۹ ابرثروتمند بالای ۳۰ میلیون دلاری دنیا را درون خود جای داده اند.

۸ درصد باقی مانده که شامل بیش از ۵۹ هزار ثروتمند است نیز در بقیه کشور‌ها زندگی می‌کنند.

این ۸ درصد باقی مانده در کشورهایی، چون روسیه، امارات متحده عربی و عربستان سعودی و سایر کشور‌ها زندگی می‌کنند.

منبع: عصرایران

برچسب ها: پوادار ، دنیا ، زندگی ، کشور
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار