طرز تهیه شیرینی خاص نوروزی، بدون فر و همزن
کد خبر: ۳۰۷۳۵۱
تاریخ انتشار: 2024 March 06    -    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
با نزدیک شدن به ایام نوروز پخت انواع شیرینی‌های خوشمزه خانگی رونق می‌گیرد. شیرینی‌های خانگی مخصوص نوروز معمولا خشک، ریز و بسیار متنوع و رنگارنگ هستند. شیرینی‌های آجیلی در گروه شیرینی‌های پر طرفدار و محبوب قرار دارند که بسیار مقوی هستند و معمولا آن‌ها را برای پذیرایی در جشن‌ها و مهمانی‌ها انتخاب می‌کنند.

«تابناک با تو» - شیرینی اسلایس گردو و پسته یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه عید نوروز است که می‌توانید آن را با روشی آسان و بدون نیاز به فر در منزل درست کنید.

با نزدیک شدن به ایام نوروز پخت انواع شیرینی‌های خوشمزه خانگی رونق می‌گیرد. شیرینی‌های خانگی مخصوص نوروز معمولا خشک، ریز و بسیار متنوع و رنگارنگ هستند. شیرینی‌های آجیلی در گروه شیرینی‌های پر طرفدار و محبوب قرار دارند که بسیار مقوی هستند و معمولا آن‌ها را برای پذیرایی در جشن‌ها و مهمانی‌ها انتخاب می‌کنند.

طرز تهیه شیرینی خاص نوروزی، بدون فر و همزن

این شیرینی‌ها معمولا از یک لایه خمیر و یک لایه آجیل تشکیل شده‌اند که با نوعی شهد یا مارمالاد به هم چسبانده می‌شوند. اسلایس گردو و پسته یکی از همین انواع شیرینی‌های آجیلی است که با روشی بسیار آسان و بدون نیاز به فر و همزن تهیه می‌شود و شما می‌توانید به راحتی یک ظرف شیرینی زیبا و بسیار خوشمزه را برای ایام نوروز در منزل درست کنید. اگر دنبال دستور یک شیرینی راحت و بدون دردسر هستید، در ادامه این مطلب با آموزش اسلایس گردو و پسته همراه ما باشید.

مواد لازم

شیر عسلی: ۱ قوطی

کره: ۵۰ گرم

عسل: ۲ قاشق غذاخوری

خامه: ۳ قاشق غذاخوری

بیسکوییت پتی‌پور: ۲ بسته

پودر نارگیل: ۱۰۰ گرم

پودر پسته: ۱ پیمانه

پودر گردو: ۱ پیمانه

طرز تهیه

برای درست کردن این شیرینی خوشمزه و راحت، ابتدا شیر عسلی را همراه با کره که به دمای محیط رسیده است و عسل مخلوط کنید و به مدت ۱ دقیقه داخل مایکروفر بگذارید. حالا خامه صبحانه را که به دمای محیط رسیده است، به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

در مرحله بعد بیسکوییت پتی پور را با گوشتکوب خوب بکوبید یا داخل دستگاه غذاساز بریزید و میکس کنید تا کاملا پوره شود. حالا ۱ ملاقه از ترکیب شیر عسلی را به پوره بیسکوییت اضافه کنید و خوب هم بزنید. یک مرغ خوری یا ظرف مستطیل یا مربع را انتخاب کنید و مخلوط بیسکوییت و شیرعسلی را داخل ظرف بریزید و با گوشتکوب خوب بکوبید تا مواد به صورت صاف و یکدست داخل ظرف قرار بگیرد، سپس دو قاشق شیرعسلی روی لایه بیسکوییتی بریزید و با پشت قاشق صاف کنید. در مرحله بعد پودر نارگیل را با یک ملاقه شیرعسلی مخلوط کنید و روی لایه بیسکوییت بریزید و با گوشتکوب مواد را بکوبید تا کاملا صاف و یکدست شود. دوباره دو قاشق شیر عسلی روی لایه نارگیلی بریزید و پخش کنید.

برای مرحله آخر مخلوط پودر گردو و پودر پسته را با باقی مانده شیرعسلی ترکیب کنید و روی لایه نارگیلی بریزید و با قاشق مواد را صاف کنید. حالا ظرف را به مدت ۲ ساعت داخل یخچال بگذارید، سپس ظرف را خارج کنید و شیرینی را به اندازه دلخواه برش بزنید و داخل ظرف سرو بچینید. اسلایس‌های خوشمزه گردو و پسته شما در این مرحله آماده سرو است، نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ شیر عسلی یا شیر غلیظ همان شیر گاو است که مقداری از آب آن گرفته می‌شود و به آن شکر اضافه می‌کنند. شیر عسلی ماده‌ای غلیظ و شیرین است که به صورت کنسروی در بازار موجود است و ماندگاری بالایی دارد. از این شیر برای تهیه انواع دسرها، بستنی‌ها و کیک و شیرینی استفاده می‌شود.

برای درست کردن شیر عسلی در منزل ۲ پیمانه شیر را همراه با دو سوم پیمانه شکر داخل یک ماهی تابه گود و نچسب بریزید و روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید و مدام هم بزنید تا شکر کاملا در شیر حل شود. بعد از اینکه شکر حل شد، دیگر هم نزنید و صبر کنید تا شیر جوش بیاید. وقتی شیر جوش آمد، حرارت اجاق گاز را روی کمترین حالت تنظیم کنید و هر چند دقیقه یک‌بار شیر را هم بزنید تا ته نگیرد و به غلظت برسد. توجه داشته باشید که حرارت باید آنقدر کم باشد که شیر قل نزند، در غیر این صورت شیرعسلی شما ته می‌گیرد. تقریبا ۴۰ دقیقه زمان میبرد تا شیر عسلی شما به غلظت برسد و آماده مصرف شود. بعد از اینکه شیر عسلی آماده شد، آن را کنار بگذارید تا کاملا خنک شود؛ سپس داخل شیشه خشک و تمیز بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

۲ ـ این شیرینی را به دلیل داشتن شیرعسلی، کره و خامه حتما داخل یخچال و در ظرف سر بسته نگهداری کنید.

۳ ـ برای تزیین روی شیرینی می‌توانید از پودر گردو و پودر گل محمدی استفاده کنید.

۴ ـ برای اینکه اسلایس‌ها ظاهر زیباتری داشته باشند، هر اسلایس را داخل یک کپسول مخصوص شیرینی قرار بدهید.

فرارو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار