مقدار پودری که ماشین ظرفشویی استفاده می کند باید چگونه باشد؟
کد خبر: ۳۰۷۳۲۰
تاریخ انتشار: 2024 March 12    -    ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
اگر ماشین ظرف‌شویی داشته باشید، با این محفظه‌ها به‌خوبی آشنایی دارید. هرکدام از آن‌ها جایگاه خاصی در مقدار استفاده از مواد شوینده با هر نوع مختلف دارد. در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با این موضوع آشنا کنیم و تکنیک‌هایی را برای استفاده بهتر از ماشین ظرف‌شویی به شما ارائه دهیم.

مقدار پودری که ماشین ظرفشویی استفاده می کند به چه عواملی بستگی دارد؟ (خبرفوری)

مقدار پودری که ماشین ظرفشویی استفاده می کند به چه عواملی بستگی دارد؟ (خبرفوری)«تابناک با تو» -  استفاده از ماشین ظرف‌شویی یکی از کاربردی‌ترین عوامل در آشپزخانه‌ها محسوب می‌شود که برای کار با آن‌ها نیاز دارید یک‌سری نکات را رعایت کنید.

اگر ماشین ظرف‌شویی داشته باشید، با این محفظه‌ها به‌خوبی آشنایی دارید. هرکدام از آن‌ها جایگاه خاصی در مقدار استفاده از مواد شوینده با هر نوع مختلف دارد. در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با این موضوع آشنا کنیم و تکنیک‌هایی را برای استفاده بهتر از ماشین ظرف‌شویی به شما ارائه دهیم.

استفاده صحیح از مقدار پودر ماشین ظرفشویی

مقدار پودری که ماشین ظرفشویی استفاده می کند به چه عواملی بستگی دارد؟ (خبرفوری)

یکی از مهم‌ترین مسائلی که هنگام کار با ماشین ظرفشویی باید به آن توجه کنید، دقت در مقدار مناسب ماده شوینده برای شست‌وشوی ظرف‌ها است. یقینا برایتان پیش آمده که با استفاده بسیار کم از پودر شوینده، ظروف شما به‌خوبی تمیز نشده‌اند و ممکن است مقداری چربی روی آن‌ها باقی مانده باشد. استفاده بیش از حد از ماده شوینده هم شما را دچار مشکلاتی مشابه خواهد کرد.

باید توجه داشته باشید که این اندازه نه زیاد باشد و نه بسیار کم. معمولا هنگام خرید ماشین ظرفشویی فروشگاه آنلاین اسنپ تمامی این جزئیات را در معرفی محصول در اختیار شما قرار می‌دهد. با این حال توجه به نکات زیر می‌تواند روی مقدار پودری که باید برای شست‌وشو استفاده کنید، تاثیر می‌گذارد:

-سن دستگاه ماشین ظرفشویی
-میزان زیاد چربی و آلودگی در ظروف
-پاک‌سازی ظروف از تکه‌های بزرگ غذا قبل شست‌وشو

سن دستگاه ماشین ظرفشویی

اگر از آن دسته از افرادی هستید که خیلی وقت است دستگاه ماشین ظرفشویی دارید و از آن استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد سن دستگاه شما بالا است. روش کار دستگاه‌های قدیمی با طراحی‌های جدید بسیار متفاوت است. ماشین‌های ظرفشویی جدید با میزان مصرف حداقل مواد شوینده و آب طراحی و تولید می‌شوند. اگر ماشین خود را جایگزین کرده باشید، نیاز به تنظیم مجدد مقدار مواد شوینده خواهید داشت.

میزان زیاد چربی و آلودگی در ظروف

مقدار پودری که ماشین ظرفشویی استفاده می کند به چه عواملی بستگی دارد؟ (خبرفوری)

مواد پاک‌کننده مخصوص ماشین‌های ظرفشویی تنها با میزان چربی بیشتر در ظروف فعال می‌شوند و فرآیند شست‌وشو را به بهترین شکل انجام خواهند داد. شاید این موضوع کمی قابل درک نباشد، اما حتی برای دستگاه‌هایی که مجهز به مرحله پیش شست‌وشو هستند هم، پودر ماشین ظرفشویی به‌خوبی کار نمی‌کند. هرچه میزان چربی در ظرف‌ها بیشتر باشد، کیفیت شست‌وشو هم بالا می‌رود.

پاک سازی ظروف از تکه‌های بزرگ غذا قبل از شست و شو

قبل‌از این‌که بخواهید ظرف‌های خود را وارد ماشین ظرفشویی کنید، باید آن‌ها را از تکه‌های بزرگ غذا پاک‌سازی کنید. این کار باعث مصرف کم‌تر پودر ماشین ظرفشویی می‌شود.

نقش محفظه‌های ماشین ظرفشویی در استفاده از پودر شست و شو

معمولا ماشین‌های ظرفشویی از چندین محفظه ساخته می‌شوند که هرکدام ویژگی خاصی در چگونه مصرف‌کردن پودر شست‌وشو دارند. به احتمال زیاد برایتان پیش نمی‌آید که از همه آن‌ها استفاده کنید و مصرف همیشگی شما تنها از یک مخزن باشد، اما در این مطلب به نکاتی در رابطه با استفاده از این محفظه‌ها اشاره می‌کنیم:

-محفظه شوینده اصلی
-محفظه پیش شست‌وشو
-محفظه آبکشی

محفظه شوینده اصلی

این قسمت آشناترین محفظه برای کاربران است که معمولا از آن بیشترین استفاده می‌کنند. در این قسمت می‌توانید از انواع شوینده‌ها مثل پودر، ژل، قرص یا مایع ظرفشویی بهره‌مند شوید. تمامی این شوینده‌ها در این محفظه قابل استفاده هستند. دقت داشته باشید که مقدار ماده شوینده‌ای که داخل دستگاه می‌ریزید را از روی راهنمای استفاده شوینده مطالعه کنید تا این مقدار نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد.

محفظه پیش شست و شو

این محفظه دقیقا کنار محفظه اصلی قرار گرفته است و کمی کوچک‌تر از آن طراحی می‌شود. اگر هنگام شست‌وشو متوجه شدید که برخی از ظروفتان مثل انواع قابلمه‌ها و ماهی‌تابه به‌درستی شسته نشدند و هنوز کمی چربی روی آن‌ها قرار دارد، می‌توانید از پودر شوینده در این مخرن هم بریزید. این محفظه میزان پودر شوینده را برروی ظروف بیشتر می‌کند و در این صورت می‌توانید ظرف‌هایتان را تمیزتر شست‌وشو کنید.

محفظه آب کشی

استفاده از مایع جلادهنده در این محفظه اتفاق خواهد افتاد. معمولا با استفاده از این مایع میزان شکستگی کشش سطحی آب در شست‌وشوی ظروف کاهش پیدا می‌کند. نتیجه این کار خشک شدن بهتر ظرف‌ها و از بین رفتن جای لکه‌های آب برروی ظروف است. از روی نشانگر دستگاه ماشین ظرفشویی می‌توانید نسبت به کم شدن این مایع در مخزن مطلع شوید.

نحوه استفاده از پودر ماشین ظرفشویی

 

اولین نکته‌ای که باید در استفاده از پودر ظرفشویی در نظر بگیرید، مقدار درست آن است. در دسترس‌ترین راه‌کار برای اطلاع از این اندازه توجه به دستورالعمل این ماده هنگام مصرف است. با مطالعه دقیق این دستور می‌توانید مقدار درستی از پودر را برای انواع ظروف خود یا میزان چربی یا لکه آن‌ها در نظر بگیرید.

هنگام ریختن پودر شست‌وشو در دستگاه دقت کنید که اگر در مخزن مقداری پودر شوینده یا آب از شست‌شوی قبلی به‌جا مانده بود، ابتدا با دستمالی آن را پاک کرده و سپس پودر جدید را در مخزن بریزید.

بهترین برند‌های پودر ماشین ظرفشویی

استفاده از پودر ظرفشویی شما را دچار معایبی می‌کند که با انتخاب بهترین برند از این شوینده‌ها می‌توانید وجود این عیب‌ها را به حداقل برسانید. این برند‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

پودر ماشین ظرفشویی ال جی
پودر ماشین ظرفشویی بوش
پودر ماشین ظرفشویی آاگ
پودر ماشین ظرفشویی کالیون
پودر ماشین ظرفشویی ناتار
پودر ماشین ظرفشویی هوم پلاس
پودر ماشین ظرفشویی تاژ
پودر ماشین ظرفشویی پریل

مقدار پودری که ماشین ظرفشویی استفاده می کند به چه عواملی بستگی دارد؟ (خبرفوری)

جمع بندی

ماشین ظرفشویی قسمت جدانشدنی در هر آشپزخانه است که علاوه بر عملکرد آن، باید به نحوه استفاده درست از این دستگاه هم توجه داشت. مهم‌ترین بحث در استفاده از این محصول نحوه استفاده صحیح از پودر شست‌وشو ظروف است. معمولا استفاده از پودر ظرفشویی به لکه‌بری بیشتر ظرف‌ها شهرت زیادی دارد و برای استفاده از آب شهری سنگین هم مناسب است.

 

منبع: خبرفوری

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار