تصاویری جالب و دیدنی از زندگی سخت مردم قاجار
کد خبر: ۳۰۷۰۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2024 March 07    -    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
در این گزارش با چند عکس باکیفیت که از آرشیو‌های معتبر تهیه شده‌اند، شما را به تماشای گوشه‌هایی از زندگی مردم ایران در بیش از یک قرن قبل می‌بریم. این عکس‌ها را می‌توان بار‌ها و بار‌ها تماشا کرد و هر بار چیز‌های تازه‌ای در آن‌ها دید؛ از جزییات لباس‌ها و چهره‌ها گرفته تا هر چیز دیگری که در طول این یک قرن و اندی دچار تغییرات فراوان شده است.

تصاویری جالب و دیدنی از زندگی سخت مردم قاجار (برترین ها)«تابناک با تو» -  در این گزارش با چند عکس باکیفیت که از آرشیو‌های معتبر تهیه شده‌اند، شما را به تماشای گوشه‌هایی از زندگی مردم ایران در بیش از یک قرن قبل می‌بریم.

تصاویری جالب و دیدنی از زندگی سخت مردم قاجار (برترین ها)

این عکس‌ها را می‌توان بار‌ها و بار‌ها تماشا کرد و هر بار چیز‌های تازه‌ای در آن‌ها دید؛ از جزییات لباس‌ها و چهره‌ها گرفته تا هر چیز دیگری که در طول این یک قرن و اندی دچار تغییرات فراوان شده است.

عکس نخست امروز با عنوان «چاپارخانۀ رشت» در آرشیو مربوطه ثبت شده است. ساختمان چاپارخانه در پس‌زمینه تصویر قابل مشاهده است و ساختمان جلوی تصویر نیز ظاهرا اصطبل است. بین دو ساختمان هم پلی با ستون‌های مشخص بر روی رودخانه دیده می‌شود.

تصاویری جالب و دیدنی از زندگی سخت مردم قاجار (برترین ها)

عکس دوم تصویر جالبی از یک حمام در تهران را نشان می‌دهد.

تصاویری جالب و دیدنی از زندگی سخت مردم قاجار (برترین ها)

عکس سوم کاروانسرایی در شهر اصفهان را نشان می‌دهد. این کاروانسرا در زمان صفویه در کنار بازار بزرگ اصفهان ساخته شده بود و به کاروانسرای «مخلص» شهرت داشت. کاروانسرای مخلص در اواخر دورۀ صفویه دچار حریق شده بود، اما در زمان قاجار دوباره مرمت شد و مورد استفاده قرار گرفت.

تصاویری جالب و دیدنی از زندگی سخت مردم قاجار (برترین ها)

عکس آخر نیز تصویری از نمای بیرونی یک قهوه‌خانه در شهر اصفهان را نشان می‌دهد. سیم‌ها و تیر‌های مخصوص تلگراف نیز در تصویر مشخص هستند. تلگراف‌خانۀ اصفهان در عهد قاجار تاسیس شد و ارنست هولتسر، مهندس آلمانی، مدتی مسئول این تلگراف‌خانه بود.

منبع: برترین ها

 

برچسب ها: تصاویر ، جالب ، زندگی ، قاجار
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
0
3
چه عکسهای جالب و قابل توجهی و نشان میده که ملت بیچاره شده ایران هیچوقت در آسایش و رفاه نبوده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار