مرد هزار چهره تهرانی در دام پلیس افتاد
کد خبر: ۳۰۷۰۸۳
تاریخ انتشار: 2024 March 03    -    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی که با جعل هویت های مختلف و خرید چک از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد خبر داد و گفت: متهم بیش از ۴۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.
رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی که با جعل هویت های مختلف و خرید چک از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد خبر داد و گفت: متهم بیش از ۴۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.
 
سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه کرده و اعلام داشتند فردی ناشناس با ارائه چک از آنها کلاهبرداری کرده است.
 
این مقام انتظامی گفت: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌ شده مشخص شد مجرم از طریق سایت "دیوار" و "شیپور" دسته چک خریداری می‌کرده و پس از آن با جعل کارت شناسایی ملی صاحبان چک اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه متهم خود را پزشک متخصص معرفی کرده بود، گفت: در ادامه تحقیقات سایبری مشخص شد مجرم پس از در اختیار گرفتن چک ها و جعل هویت صاحب چک قربانیان خود را که عموماً فروشندگان کالاهای گران‌قیمت پزشکی بودند و در سایت‌های آگهی محور از جمله دیوار آگهی منتشر کرده بودند شناسایی می‌کرده و پس از حضور در محل با ارائه یک برگ چک به تاریخ روز کالای مورد نظر را تحویل می‌گرفته و از محل خارج می‌شده است.
 
سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به افزایش تعداد شکات پرونده به بیش از ۶۰ نفر بیان کرد: با تلاش های شبانه‌روزی افسران سایبری پلیس فتا این متهم اینترنتی شناسایی و پس از تشریفات قضایی در مخفیگاه خود در یکی از مناطق جنوبی پایتخت دستگیر و از محل اختفای وی بیش از یکصد فقره مدرک جعلی از جمله کارت ملی،کارت شناسایی پزشک متخصص و دیگر کارت های هویتی و تعداد زیادی دسته چک خریداری شده کشف شده است.
 

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان به هویت ها در فضای مجازی اعتماد نکنید و حتما قبل از انجام هر معامله ای در این فضا از هویت و اعتبار طرف مقابل اطمینان حاصل کنید،همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریتهای سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir  گزارش کنند.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار