محبوب‌ترین زوج‌های سینمای ایران که عشقشان به‌یادماندنی شد
کد خبر: ۳۰۶۹۴۰
تاریخ انتشار: 2024 March 02    -    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
در سینما و هنر ایران، تعداد بازیگرانی که شریک زندگی خود را از دنیای هنر انتخاب کرده‌اند، کم نیستند. اگر چه این ازدواج‌ها حواشی جنجالی مختص به خود را داشته است، اما همواره یکی از بخش‌های جذاب زندگی این زوج‌ها می‌باشد.

«تابناک با تو» - در سینما و هنر ایران، تعداد بازیگرانی که شریک زندگی خود را از دنیای هنر انتخاب کرده‌اند، کم نیستند. اگر چه این ازدواج‌ها حواشی جنجالی مختص به خود را داشته است، اما همواره یکی از بخش‌های جذاب زندگی این زوج‌ها می‌باشد. زندگی مشترک این هنرمندان گاها پایان خوشی داشته و برخی اوقات هم به جدایی ختم شده است. نکته قابل توجه در این مدل ازدواج‌ها پرورش فرزندانی مانند باران کوثری و لیلی رشیدی هستند.

از روز یکشنبه و با انتشار تصاویری عاشقانه همایون شجریان و سحر دولتشاهی، زوج جدید و مشهور سینمای ایران، بحث درباره این زوج‌های هنری داغ شده است.

ارتباط همایون و سحر از چند سال پیش به سوژه‌ای جذاب برای کاربران فضای مجازی بدل شده بود. آنها از هر عکس، پست یا ایموجی این دو، برداشت خاص خود را می‌کردند تا اینکه چندی پیش فرزند استاد شجریان در گفتگو با عادل فردوسی‌پور رسما از ازدواج با سحر دولتشاهی خبر داد.

محبوب‌ترین زوج‌های سینمای ایران که عشقشان به‌یادماندنی شد

به بهانه این قاب‌های جذاب، چند تن از مشهورترین زوج‌های هنری ایران را با هم مرور می‌کنیم:

علی مصفا و لیلا حاتمی

محبوب‌ترین زوج‌های سینمای ایران که عشقشان به‌یادماندنی شد

علی مصفا و لیلا حاتمی را می‌توان از شناخته‌شده ترین زوج‌های هنری در ایران دانست. علی مصفا فرزند مظاهر مصفا و دکتر امیربانو کریمی است و لیلا حاتمی نیز تنها فرزند علی حاتمی و زری خوشکام است. این دو بعد از بازی در فیلم «لیلا» ساخته زنده‌یاد داریوش مهرجویی ازدواج کردند. حاصل این وصلت، مانی و عسل است. در چند وقت اخیر شایعاتی مبنی بر جدایی آنها منتشر شده است، با این وجود در مراسم ختم مادر علی مصفا در کنار هم دیده شدند.


نیما فلاح و سحر ولدبیگی

محبوب‌ترین زوج‌های سینمای ایران که عشقشان به‌یادماندنی شد

دختر زنده‌یاد مسعود ولدبیگی (چهره‌پرداز و بازیگر سینما و تئاتر) و نیما فلاح، سر سریال پسرخاله‌ها بود که با هم آشنا شدند. بعد از آن باز هم در کارهای مختلفی کنار هم بازی کردند و بیشتر با هم آشنا شدند، به نقاط مشترک و سلیقه‌های هم پی برده و رفته رفته هفته‌ای یکبار دیدن‌هایشان تبدیل به دو بار و بیشتر شد و یکدفعه گفتند چرا اصلا همیشه با هم نباشیم!؟ مراسم ازدواج این زوج برخلاف تصور بسیاری از افراد به صورت لاکچری برگزار نشد و طی یک مهمانی خانوادگی بر سر خانه و زندگیشان رفتند.


محسن قاضی‌مرادی و مهوش وقاری

محبوب‌ترین زوج‌های سینمای ایران که عشقشان به‌یادماندنی شد

مهوش وقاری را می‌توان جزو وفادارترین زنان در تاریخ سینمای ایران نام برد که تا لحظه فوت همسرش، محسن قاضی مرادی در سال 1400 که نزدیک به دو دهه با بیماری پارکینسون درگیر بود، در کنارش ماند.


حمید سمندریان و هما روستا

محبوب‌ترین زوج‌های سینمای ایران که عشقشان به‌یادماندنی شد

مرحوم حمید سمندریان را به حق پدر تئاتر می‌دانند چرا که هنرمندان بزرگی چون عزت‌الله انتظامی، رضا کیانیان، مهدی هاشمی، شهاب حسینی، قطب‌الدین صادقی و حمید فرخ‌نژاد زیر نظر او شاگردی کرده و درس آموخته‌اند. این هنرمند ارجمند، سال 91 از بین ما رفت و فعالیت‌های خود را به همسرش هما روستا سپرد تا اینکه در سال 94 هم بانو روستا هم تئاتر را تنهاتر گذاشت و به پیش همسرش پر کشید. روستا علاوه بر فعالیت در رشته تئاتر، در فیلم‌هایی چون پرنده کوچک خوشبختی، از کرخه تا راین و تمام وسوسه‌های زمین نیز بازی کرده است. حاصل ازدواج این دو هنرمند، کاوه سمندریان است.


جهانگیر کوثری و رخشان بنی‌اعتماد

محبوب‌ترین زوج‌های سینمای ایران که عشقشان به‌یادماندنی شد

جهانگیر کوثری را علاوه بر تهیه‌کنندگی سینما، بیشتر به عنوان گزارشگر برنامه‌های ورزشی می‌شناسیم. او که فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی سینما از دانشکده هنرهای دراماتیک است، همسر رخشان بنی‌اعتماد و پدر باران کوثری است. بنی‌اعتماد نیز یکی از شناخته‌شده‌ترین کارگردانان، فیلمنامه‌نویسان و تهیه‌کنندگان زن است که در پرونده کاری او آثاری چون روسری آبی، گیلانه و خون‌بازی ثبت شده است.


داوود رشیدی و احترام برومند

محبوب‌ترین زوج‌های سینمای ایران که عشقشان به‌یادماندنی شد

زنده یاد داوود رشیدی فارغ‌التحصیل کنسرواترا ژنو در رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر و لیسانس حقوق سیاسی از همین دانشگاه است. استاد رشیدی که کار خود را با بازی تئاتر آغاز کرده است، با فیلم فرار از تله به عرصه سینما وارد شد. او در آثاری چون کمال‌الملک و گل‌های داوودی حاضر شده و همواره به عنوان یکی از بزرگان سینمایی شناخته می‌شود. احترام برومند که بیش از بازیگری در اجرای برنامه‌های کودک دهه 50 شناخته می‌شود، خواهر مرضیه و راضیه برومند است. برومند همواره در کنار داوود رشیدی بود و این زوج موفق توانستند فرزند هنرمندی چون لیلی را به جامعه هنری تحویل دهند. فرهاد دیگر فرزند آن‌هاست.


امیر جعفری و ریما رامین‌فر

محبوب‌ترین زوج‌های سینمای ایران که عشقشان به‌یادماندنی شد

امیر جعفری در کنار ریما رامین‌‎فر زوج محبوبی را تشکیل داده است. این دو در سال 1380 با بازی در فیلم نان، عشق و موتور 1000 حسابی مشهور شدند، جعفری موفقیت‌هایش را در سریال بدون شرح، کمربندها را ببندیم و میوه ممنوعه ادامه داد. ریما رامین فر هم با حضور در مجموعه پایتخت و فیلم سینمایی یه حبه قند خوش درخشید و طرفداران بسیاری پیدا کرد. این زوج صاحب یک پسر 16 ساله به نام آیین هستند.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار