بارندگی ۳ سد بزرگ را در این استان سرریز کرد
کد خبر: ۳۰۶۷۹۹
تاریخ انتشار: 2024 February 29    -    ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
 ۳۳ روستای قصرقند در محاصره سیلاب قرار گرفتند و ۳ سد بزرگ در سیستان و بلوچستان سرریز شد.

 ۳۳ روستای قصرقند در محاصره سیلاب قرار گرفتند و ۳ سد بزرگ در سیستان و بلوچستان سرریز شد.

 
بارندگی ۳ سد بزرگ را در این استان سرریز کرد
 

در پی ورود سامانه بارشی به سیستان و بلوچستان و بارش شدید باران در جنوب استان سد خیرآباد با ظرفیت ۲۷ و نیم میلیون متر مکعب و زیردان و شی‌کلگ در شهرستان قصرقند سر ریز شد. 

فرماندار قصرقند گفت: فعالیت سامانه بارشی ‌در جنوب استان سیستان و بلوچستان آغاز و موجب طغیان دوباره رودخانه بزرگ «کاجو» شده است. دو‌ سد بزرگ زیردان و شی‌کلگ شهرستان قصرقند بر اثر بارندگی‌ها و سیلاب اخیر سر ریز شده است.

فرماندار قصرقند با اشاره به اینکه ۳۳ روستای این شهرستان همچنان در محاصره سیلاب است، از سرریز شدن ۲ سد بزرگ قصرقند در پی بارش‌های روزهای اخیر خبر داد.

احمدرضا هاشمزهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قصرقند با اشاره به تداوم بارندگی در این شهرستان، گفت: فعالیت سامانه بارشی بار دیگر از روز گذشته در جنوب استان سیستان و بلوچستان آغاز و موجب طغیان دوباره رودخانه بزرگ «کاجو» شده است.

فرماندار قصرقند گفت: ارتباط 33 روستای حوزه این رودخانه در بخش مرکزی و بخش ساربوک که از چند روز گذشته قطع شده بود همچنان مسدود است.

وی افزود: با تمهیدات که اندیشیده شد خوشبختانه روز گذشته چهار صندوق اخذ رای انتخابات دوره مجلس شورای اسلامی بوسیله خودروهای شاسی بلند و لودر به مناطق بالادست رودخانه منتقل شده و مشکلی برای انتخابات نخواهیم داشت.

فرماندار قصرقند گفت: بارش های اخیر در شهرستان قصرقند موجب تخریب بسیاری از خانه‌های خشتی و گلی و اراضی کشاورزی شهرستان شده است. دو‌ سد بزرگ زیردان و شی کلگ شهرستان قصرقند بر اثر بارندگی‌ها و سیلاب اخیر سر ریز شده است

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار