سرقت ۳۰ میلیاردی از افراد سالخورده در مشهد
کد خبر: ۳۰۶۶۶۴
تاریخ انتشار: 2024 February 28    -    ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
فرمانده انتظامی مشهد گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی متهم به دستبرد ۳۰ میلیاردی به ۱۵۲ کارت عابربانک شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی متهم به دستبرد ۳۰ میلیاردی به ۱۵۲ کارت عابربانک شناسایی و دستگیر شد.

 
 

سرقت ۳۰ میلیاردی از افراد سالخورده در مشهد

 

سردار احمد نگهبان، اظهار داشت: در پی گزارش سرقت و کلاهبرداری‌های سریالی کارت‌های عابر بانک شهروندان در هسته مرکزی شهر مشهد، پی‌گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت.

وی افزود: در تجمیع اطلاعات بدست آمده از پرونده‌های ثبت شده در کلانتری ها مشخص شد مردی حدود 30 ساله با پرسه‌زنی در اطراف باجه‌های خودپرداز، افراد سالخورده و گاهی بی‌سواد که توانایی انجام عملیات بانکی از طریق دستگاه خودپرداز را نداشتند طعمه کرده و پس از انجام عملیات بانکی، کارت عابربانکی مشابه کارت عابربانک مالباخته به آن‌ها داده است.

فرمانده انتظامی مشهد بیان کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پس از بررسی اظهارات مالباختگان و تصاویر بدست آمده از متهم در دوربین‌های مداربسته محدوده سرقت‌ها اقدامات لازم را برای شناسایی و دستگیری این فرد شیاد آغاز کردند.

نگهبان تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده با اشراف اطلاعاتی متهم را مشاهده و در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر و در بازرسی از این فرد 15 قطعه کارت عابر بانک مسروقه کشف کردند. وی گفت: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در مواجهه با تصاویر بدست آمده از او در دوربین‌های مدار بسته به 152 فقره سرقت کارت عابربانک شهروندان و برداشت بیش از 30 میلیارد ریال از کارت این افراد اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار