روزی دو پاکت سیگار می‌کشیدم و بیهوش می‌شدم
کد خبر: ۳۰۶۲۷۹
تاریخ انتشار: 2024 February 24    -    ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
اگر فیلم سینمایی «صبح اعدام» از سختی‌های تولید این اثر، نقدهای وارده به فیلم و ویژگی‌های بهروز افخمی از جمله زندگی در لحظه و تئوریسین بودن او گفت.
بازیگر فیلم سینمایی «صبح اعدام» از سختی‌های تولید این اثر، نقدهای وارده به فیلم و ویژگی‌های بهروز افخمی از جمله زندگی در لحظه و تئوریسین بودن او گفت.
 
روزی دو پاکت سیگار می‌کشیدم و بیهوش می‌شدم
 
پوریا منجزی در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا با اشاره به شروع کار بازیگری خود از کارگاه آزاد بازیگری زنده‌یاد امین تارخ در سال ۱۳۷۴ اظهار داشت: آموزش را نیمه کاره رها کردم و برای تحصیل به کانادا رفتم.
 
وی ادامه داد: این کارگاه، بازیگرهای خیلی شاخصی نظیر پوپک گلدره، بیتا بادران، مانی کسراییان، مرجان شیرمحمدی و حبیب رضایی را تحویل سینمای ایران داد؛ در کانادا در رشته عکاس روزنامه‌نگاری تحصیل کردم. مدت زیادی هم عکاس جشنواره جهانی فیلم تورنتو بودم.
 
شاید ایرادهایی مانند خیلی از فیلم‌ها و کارگردان‌های دیگر در موضوعات تفهیمی و سینمای معناگرا بود اما از ده ستاره به این فیلم هفت ستاره می‌دهممنجزی گفت: در کانادا از آنجایی که صنعت فیلمسازی خیلی صنعت پویا و روبه رشدی نیست و در آن سال‌ها ورشکسته بود، شروع به مستندسازی کردم. در آنجا با بهروز افخمی به واسطه مرجان شیرمحمدی آشنا شدم و من را به ایران دعوت کرد و به طور رسمی با فیلم سینمایی «روباه» در سال ۱۹۹۳ در سینمای ایران شروع به فعالیت کردم و مدیون او هستم.
 
وی درباره نقدهای وارد شده به «صبح اعدام» گفت: به معروفترین کارگردان‌ها در سطح سینمای جهان و هالیوود مانند ریدلی اسکات هم نقدهایی وارد است. شاید ایرادهایی مانند خیلی از فیلم‌ها و کارگردان‌های دیگر در موضوعات تفهیمی و سینمای معناگرا بود اما از ده ستاره به این فیلم هفت ستاره می‌دهم.
 
منجزی افزود: این چهارمین کار من با بهروز افخمی است. افخمی کارگردان صاحب‌نام و مولفی است که تئوریسین و تکنسین سینما محسوب می‌شود. بهروز افخمی به سینمای مستند ورود کرده و دارد واقعیت‌سازی می‌کند و در جاهایی ممکن است حقیقت داشته باشد و در جاهایی هم خود آقای افخمی دست در داستان برده و مصادره مطلوب کرده باشد. نقدهایی هست اما فیلم سازنده‌ای است و در جشنواره هم جایزه برد.
 
بهروز افخمی خیلی در لحظه زندگی می‌کند
 
وی گفت: هر کارگردان نقاط ضعف و قوتی دارد. بهروز افخمی خیلی در لحظه زندگی می کند. در «صبح اعدام» در یک جاهایی اذیت شدم. بنا به شباهتی که به کاراکتر مد نظر افخمی داشتم به خاطر نوع بازی یا میمیک صورت برای این نقش انتخاب شدم، با وجود این که دیالوگ زیادی نداشت و بیشتر بازی میمیک و کشیدن سیگار بود سختی زیادی داشت.
 
منجزی گفت: من کمابیش سیگار می‌کشم اما سیگار کشیدن در فیلم «صبح اعدام» پس از اتمام جلسات فیلمبرداری من را به حالت بیهوشی می‌برد. روزی دو پاکت سیگار طرح بهمن قدیمی که نیکوتین خیلی بالایی هم دارد، می‌کشیدم و حالم را خیلی بد می‌کرد.
خبرآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار