با مصرف این ۶ چای مثل کوره چربی بسوزانید!
کد خبر: ۳۰۶۲۴۴
تاریخ انتشار: 2024 February 23    -    ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
 برخی از چای‌ها حاوی ترکیبات مفیدی مانند فلاون ها و کاتچین ها هستند که می توانند به کاهش وزن کمک کنند.

 برخی از چای‌ها حاوی ترکیبات مفیدی مانند فلاون ها و کاتچین ها هستند که می توانند به کاهش وزن کمک کنند.

مصرف چای با فواید متعددی برای سلامتی از جمله کاهش خطر بیماری های قلبی و سرطان مرتبط است. مطالعات نشان داده اند برخی از چای ها می تواند باعث کاهش چربی شکم و وزن شوند.

این چای در کنار فواید سلامتی بی نظیر خود، به طرز ظریفی شیرین است و جایگزین سالم تری برای نوشیدنی های انرژی زا، حاوی شکر و شیرین کننده های مصنوعی به شمار می رود.

چای سبز

چای سبز یکی از شناخته شده ترین انواع چای سبز است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. همچنین یکی از موثرترین چای ها برای کاهش وزن شمرده می شود. بر اساس شواهد قابل توجهی که وجود دارد، مصرف چای سبز با کاهش وزن و چربی بدن مرتبط است.

بر اساس یک بررسی از 11 مطالعه، چای سبز می تواند به کاهش وزن بدن، شاخص توده بدنی (BMI) و چربی شکم در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. از دلایل کاهش وزن با چای سبز، ترکیبی به نام کاتچین هاست. کاتیچن ها به طور طبیعی نوعی آنتی اکسیدان های طبیعی محسوب می شوند که به افزایش متابولیسم، چربی سوزی و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کنند. این اثر لاغری در مورد چای ماچا نیز صدق می کند. ماچا از خانواده چای سبز می باشد که حاوی همان مواد مفید چای سبز معمولی است. برای مشاهده انواع چای سبز برای لاغری به چین چای مراجعه کنید.

چای پوئر

چای پوئر که با نام های pu’er یا puerh نیز شناخته می شود، نوعی چای سیاه چینی است که مراحل مختلفی را طی می کند. این چای اغلب بعد از غذا میل می شود. از دلایل محبوبیت این چای، طعم خاکی آن است که به دلیل نگهداری طولانی مدت چای به وجود می آید.

برخی از مطالعات نشان می دهد چای پوئر ممکن است به کاهش قند خون و تنظیم متابولیسم و اسیدهای چرب کمک کند. برخی شواهد دیگر نشان می دهد چای پوئر به لاغری کمک می کند. در واقع یک مطالعه نشان داد که مصرف روزانه چای پوئر با کاهش وزن بدن، BMI، تری گلیسیرید و سطح کلسترول مرتبط است. برای مشاهده و خرید انواع چای پوئر اصیل به چین چای مراجعه کنید.

۳- چای سیاه

چای سیاه که همانند انواع دیگر چای مانند چای سفید، سبز یا اولانگ از خانواده کاملیا سیننسیس است، بیشتر اکسید شده است. در واقع اکسیداسیون حاصل یک واکنش شیمیایی است که در آن چای را در معرض هوا قرار داده و در نتیجه چای تیره می شود. چندین مطالعه نشان می دهند که چای سیاه می تواند در کنترل وزن موثر باشد.

یک مطالعه در سال 2014 روی 111 نفر نشان داد که نوشیدن 3 فنجان چای سیاه در روز به مدت 3 ماه به طور قابل توجهی در کاهش وزن به ویژه چربی دور کمر کمک می کند. برخی بر این باورند که اثرات بالقوه چای سیاه می تواند به دلیل وجود پلی فنول ها و فلاون ها (نوعی رنگدانه گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی) و کافئین آن باشد. با این وجود تصور می شود که ترکیبات موجود در چای سیاه با کاهش جذب کالری، متابولیسم چربی و کاهش استرس اکسیداتیو می تواند به کاهش وزن و لاغری کمک کند.

۴- چای اولانگ

چای اولانگ یک چای سنتی چینی است که جای خود را در دل فرهنگ چینیان باز کرده است. این چای تا حدی اکسید شده که آن را از نظر اکسیداسیون و رنگ در بین چای سبز و سیاه قرار می دهند. چای اولانگ دوویا، بیگ رد روب، دونگ دینگ، تیگوانین اسلایسی فرمنت، تیگوانین برین کالر، اولانگ جینسینگ، عالیشان، هوانژی ژینگ و .... از انواع چای اولانگ هستند. برای مشاهده انواع این چای جادویی لمس کنید.

طعم چای اولانگ

طعم و عطر چای اولانگ می تواند تا حدودی به سطح اکسیداسیون وابسته باشد. با این وجود، اغلب به عنوان داشتن رایحه میوه ای، معطر و منحصر به فرد توصیف و شناخته می شود.

لاغری با چای اولانگ

چندین مطالعه نشان  داده اند که چای اولانگ می تواند با سرعت بخشیدن به چرخه متابولیسم و چرخه سوخت و ساز به کاهش وزن کمک کند. در یک مطالعه بر روی 102 نفر با وزن اضافی، مشخص گردید مصرف روزانه چای اولانگ به مدت 6 هفته به کاهش وزن و چربی بدن آن ها کمک کرد. مطالعه دیگری نشان داد که نوشیدن چای اولانگ دو بار در روز به مدت دو هفته، باعث افزایش 20 درصدی چربی سوزی می شود که از نظر تئوری می تواند منجر به کاهش وزن شود.

۵- چای سفید

چای سفید در میان انواع چای دیگر، متمایز است، زیرا کمترین میزان فرآوری بر این چای انجام می شود. در واقع چای سفید از برگ های جوان گیاه چای برداشت می شود. چای سفید طعمی متفاوت با سایر انواع چای دارد. طعمی لطیف و کمی شیرین.

فواید چای سفید به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است و از بهبود سلامت دهان تا کشتن سلول های سرطانی در برخی از مطالعات متغیر است. اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما چای سفید می تواند در کاهش وزن و چربی بدن نیز مفید باشد. تحقیقات شان می دهند چای سفید سرشار از کاتچین هاست که ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

۶- دمنوش های گیاهی

برخی از دمنوش های گیاهی که شامل گیاهان دارویی، ادویه و میوه است می تواند به فرآیند لاغری و کاهش وزن کمک کنند. این دمنوش ها با چای ها متفاوت هستند و اغلب بدون کافئین در نظر گرفته می شوند. چای هایی که از گیاه سیننسیس تهیه می شود اغلب حاوی کافئین هستند.

دمنوش گیاهی لاغری

از محبوب ترین دمنوش های لاغری می توان به چای رویبوس (ترش)، چای زنجبیل، چای گل رز و چای هیبیسکوس اشاره کرد. اگرچه ترکیبات و فرمولاسیون دمنوش های گیاهی می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد، برخی از مطالعات نشان داده اند که چای های گیاهی ممکن است به کاهش وزن و کاهش چربی کمک کنند. چای رویبوس نوع دیگری از چای گیاهی است که ممکن است به ویژه در مورد چربی سوزی موثر باشد. چای رویبوس متابولیسم چربی را افزایش می‌دهد و به جلوگیری از تشکیل سلول‌های چربی کمک می‌کند.

سخن پایانی

اگرچه اکثر مردم در شروع روز یا برای رفع خستگی یک فنجان چای می نوشند، اما هر فنجان می تواند فواید زیادی برای سلامتی از جمله لاغری و کاهش وزن داشته باشد. برخی از ترکیبات چای مانند فلاون ها و کاتچین ها می توانند به کاهش وزن کمک کی کند

سلامت نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار