برای مراقبت از پوست خود این عادات آرایشی را ترک کنید
کد خبر: ۳۰۶۲۳۹
تاریخ انتشار: 2024 March 20    -    ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
در جست‌وجوی زیبایی، اغلب آرایش کردن را به عنوان ابزاری برای افزایش ویژگی‌های صورت خود می‌پذیریم. با این حال، مهم است که بدانیم برخی از عادات آرایشی، می‌توانند عواقب ناخواسته‌ای بر سلامت ما داشته باشند.

برای مراقبت از پوست خود این عادات آرایشی را ترک کنید

«تابناک با تو» - مهم است که بدانیم برخی از عادات آرایشی، اگر با احتیاط مورد توجه قرار نگیرند، می توانند عواقب ناخواسته ای بر سلامت ما داشته باشند.

خوابیدن با آرایش
یکی از رایج ترین و مضر ترین عادت ها خوابیدن با آرایش است. اگرچه ممکن است بی ضرر به نظر برسد، ماندن مواد آرایشی و بقایای آرایش منافذ را می بندد و منجر به جوش، سوزش و به طور بالقوه آسیب طولانی مدت پوست می شود. به گفته آکادمی پوست آمریکا، برخی از مواد شیمیایی موجود در محصولات آرایشی اگر یک شب رها شوند، می توانند منجر به آکنه و مسدود شدن منافذ شوند.

استفاده اشتراکی
به اشتراک گذاشتن محصولات آرایشی ممکن است در بین دوستان رایج باشد، اما خطرات خود را به همراه دارد. با تبادل محصولات آرایشی، ممکن است ناخواسته باکتری ها، ویروس ها و حتی عفونت های چشمی را منتقل کنید. این امر بر اهمیت رعایت بهداشت فردی در هنگام استفاده صحیح از محصولات آرایشی تاکید می کند.

وسایل آرایشی منقضی‌شده
رژ لب یا کرم پودر مورد علاقه شما ممکن است همچنان ماندگاری داشته باشد ولی استفاده از محصولات تاریخ مصرف گذشته خطراتی را به همراه دارد. طبق بررسی کلی منتشر شده توسط دانشگاه ایالتی اوهایو، وسایل آرایشی تاریخ گذشته می‌تواند حاوی باکتری‌هایی باشد که منجر به تحریکات پوستی، عفونت‌های چشمی یا حتی واکنش‌های آلرژیک شدیدتر می شود.

استفاده بیش از حد از برخی محصولات
تلاش برای داشتن پوستی بی عیب و نقص  ممکن است منجر به استفاده بیش از حد از برخی محصولات آرایشی شود. فونداسیون های سنگین یا کانسیلرها، زمانی که بیش از حد استفاده شوند، می توانند منافذ را مسدود کرده و آکنه ایجاد کنند و توانایی تنفس پوست شما به شدت کاهش دهند. به همین ترتیب آرایش بیش از حد نیز می تواند منجر به بروز انواع مشکلات پوستی شود.

نادیده گرفتن آلرژی و حساسیت
واکنش همه پوست ها به مواد آرایشی یکسان نیست. پوست هر فرد منحصربه‌فرد است و آنچه برای یکی مفید است ممکن است برای دیگری مفید نباشد. به همین دلیل توجه به واکنش‌ها یا حساسیت‌های آلرژیک برای شما ضروری است که در صورت نادیده گرفتن آن‌ها به مرور زمان بدتر شده و منجر به مشکلات پوستی مداوم می‌شود.

بی‌توجهی به برس و ابزار آرایش
اگر از تمیز کردن به موقع ابزار آرایشی غفلت کنید، می تواند خطراتی جدی برای سلامت شما ایجاد کند. برس‌ها و ابزارهای کثیف می‌توانند باکتری‌ها را جمع‌ کنند و پوست را تهدید کنند و به طور بالقوه باعث عفونت شوند. به همین دلیل است که تمیز نگه داشتن برس های آرایشی، پد های آرایشی و سایر ابزارهای آرایشی ضروری است.

اتکای شدید به آرایش ضد آب
آرایش ضد آب مزایای خود را دارد، اما استفاده مداوم از آنها ممکن است معایبی جدی همراه داشته باشد. به گفته دانشگاه هاروارد، ۸۲ درصد از ریمل های ضد آب دارای مواد پر و پلی فلورینه هستند که پیوندهای شناخته شده ای با انواع مختلف سرطان، اختلال در سیستم ایمنی و آسیب به سیستم های رشد و تولید مثل دارند. همچنین به پوست و به چشمان شما آسیب می رساند. علاوه بر این، پاک کردن آرایش ضد آب می تواند برای پوست و چشم های شما عذاب آور باشد و به طور بالقوه منجر به تحریک و تضعیف سد پوستی می شود.

در جستجوی زیبایی، ایجاد تعادل بین ابراز خود و انتخاب های آگاهانه سلامتی بسیار مهم است. هدف از آرایش تقویت اعتماد به نفس و زیبا جلوه دادن ماست. با این حال، اگر برخی از نکات را رعایت نکنید، می‌تواند تأثیر منفی داشته باشد و با آسیب دائمی به پوست و سلامت شما، احساس بدتری را در شما ایجاد کند.

با حذف عادت های مضر آرایشی و اتخاذ رویکردی آگاهانه برای مراقبت از پوست، می توانید از مزایای لوازم آرایشی بدون به خطر انداختن سلامتی خود بهره مند شوید.

سلامت نیوز

آخرین اخبار