دومین سد در این استان کشور سرریز شد
کد خبر: ۳۰۵۹۷۸
تاریخ انتشار: 2024 February 20    -    ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: سد گاران مریوان با دبی ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه امروز سرریز کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: سد گاران مریوان با دبی ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه امروز سرریز کرد.
 
آرش آریانژاد از سرریز یکی دیگر از سدهای استان خبر داد و اظهار داشت: سد گاران مریوان با دبی ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه امروز سرریز کرد.
 
دومین سد در این استان کشور سرریز شد
 
وی افزود: بارش‌های اخیر باعث شد که سد چراغ ویس سقز در چند روز گذشته و امروز نیز سد گاران مریوان به عنوان دومین سد استان سرریز کند.
 
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان با اشاره به اینکه دبی سرریز سد گاران مریوان 1000 لیتر در ثانیه است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دبی ورودی این سد بیش از 19 مترمکعب بر ثانیه و این عدد در مدت مشابه سال گذشته بیش از 1 متر مکعب بر ثانیه بود.
 
وی با بیان اینکه سد گاران یکی از سدهای مهم کردستان از لحاظ تامین آب کشاورزی و شرب منطقه است، یادآور شد: در صورت تداوم بارش‌های خوب، در ماه‌های آینده احتمال سرریز شدن سدهای دیگر استان نیز وجود دارد.
 
آریانژاد ادامه داد: با توجه به جریان رودخانه و افزایش جریان آب ناشی از سرریز، ضروری‌ست گردشگران و کشاورزان از اتراق و اسکان در حاشیه رودخانه و جریان سرریز اکیداً خودداری فرمایند.
 
سد گاران در 20 کیلومتری شمال شرقی شهر مریوان واقع شده و حجم نرمال این سد 84.42 میلیون متر مکعب، ارتفاع آن از پی 62 متر، طول تاج 504 متر و عرض تاج آن نیز هشت متر است.
 
پیش از این سد چراغ ویس سقز سرریز شده بود.
تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار