قاضی تهرانی که حکم بازداشت خودش را صادر کرد!
کد خبر: ۳۰۵۸۶۲
تعداد نظرات: ۱۰۲ نظر
تاریخ انتشار: 2024 February 19    -    ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
 «زمانی دادیار جرایم داخل زندان بودم و از نزدیک می‌دیدم که چطور زندانی شدن افرادی که هیچ‌ سابقه کیفری نداشتند می‌توانست آنها را تبدیل به مجرمان سابقه‌دار کند؛ برای همین وقتی قاضی شدم، تصمیم گرفتم از زندانی شدن مجرمان جرایم سبک که سابقه کیفری نداشتند جلوگیری کنم.» اینها را میثم حسین‌پور می‌گوید.

 «زمانی دادیار جرایم داخل زندان بودم و از نزدیک می‌دیدم که چطور زندانی شدن افرادی که هیچ‌ سابقه کیفری نداشتند می‌توانست آنها را تبدیل به مجرمان سابقه‌دار کند؛ برای همین وقتی قاضی شدم، تصمیم گرفتم از زندانی شدن مجرمان جرایم سبک که سابقه کیفری نداشتند جلوگیری کنم.» اینها را میثم حسین‌پور می‌گوید.

 
قاضی تهرانی که حکم بازداشت خودش را صادر کرد!
 

میثم حسین پور قاضی جوانی است که در سال‌های اخیر بارها به دلیل انجام کارهای خداپسندانه و صدور احکام نوآورانه جایگزین حبس، در رسانه‌ها مطرح شده و خیلی‌ها او را به عنوان یک قاضی خلاق می‌شناسند.

او دکترای حقوق جزا و جرم شناسی دارد و قریب به ۹ سال از شروع کارش در قوه قضائیه می‌گذرد و پرونده کاری‌اش است پر است از کارهای خلاقانه و احکام مبتکرانه. شاید یکی از جنجالی‌ترین احکامی که قاضی حسین‌پور صادر کرد، برای خودش بود. او زمانی که دادیار دادسرای ویژه سرقت بود درحالی‌که تصور می کرد در انجام وظایفش کوتاهی کرده قرار ۲۴ ساعت بازداشت برای خودش در پلیس آگاهی صادر کرد. یا اینکه به مجرمی که به خاطر سرقت لوله‌های آب در پارک دستگیر شده بود، کمک کالی کرد تا از رفتن او به زندان جلوگیری کند. این بازپرس سابق دادسرای جنایی تهران از ۱۵ماه پیش پشت میز قضات نشسته و حالا رئیس شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو لواسانات است و همچنان به کارهای منحصر به فرد خود ادامه می دهد. وی در این مدت بیش از ۵۰ حکم جایگزین حبس صادر کرده چرا که معتقد است در پرونده هایی که جرایم کم اهمیت صورت گرفته، می‌توان به جای حبس، ‌از مجازات‌های جایگزین که قانون گذار اجازه داده، استفاده کرد تا مانع از فرستادن این مجرمان به زندان شد. گفت و گوی همشهری با این قاضی خوش فکر را در ادامه می خوانید.

چند وقت است که قضاوت می‌کنید؟

وقتی کارم را شروع کردم، دادیار جرایم داخل زندان بودم و بعدها به دادسرای جنایی تهران رفتم و مدتی نیز در آنجا به عنوان بازپرس مشغول به کار بودم و حالا حدود یک سال و ۳ ماه است که پشت میز ریاست شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو لواسانات نشسته‌ام و کارم را به لطف خدا ادامه می‌دهم و همیشه از خدا خواستم، کنارم باشد تا کارم را به درستی انجام بدهم.

در این مدت، بارها اسم شما در رسانه‌ها به خاطر ابتکار و خلاقیت‌هایی که به خرج داده‌اید مطرح شده است. اخیرا هم این اتفاق به دلیل احکام جایگزین حبس که از سوی شما صادر شده رخ داده است. می‌توانید بگویید در این مدت، چند حکم جایگزین حبس صادر کرده اید؟

بیش از ۵۰ مورد. تعداد دقیق آن را به خاطر ندارم چون یادداشت نمی کنم.

در چه شرایطی از این احکام استفاده می کنید؟

در شرایطی که جرایم کم اهمیت رخ بدهد، قانون گذار به قاضی اجازه داده که از مجازات های جایگزین استفاده کند؛ ‌با استناد به ماده ۸۲ قانون مجازات اسلامی. البته باید تاکید کنم که این کار در صورتی انجام می‌شود که جرم صورت گرفته کم اهمیت باشد و متهم نیز سابقه ای نداشته باشد. در هرجرمی نمی توان از این قانون استفاده کرد. من همیشه همه این موارد مانند عدم سوء سابقه متهم، رضایت شاکی و جرم کم اهمیت را در نظر می گیرم و بعد حکم جایگزین صادر می کنم.

می توانید اشاره کنید که در کدام جرایم بیشتر از حکم جایگزین استفاده می کنید؟

جرایمی مانند تهدید، توهین، افترا یا خیانت در امانت. معمولا اگر به من ثابت شود که متهم به شدت پشیمان است، قطعا به جای فرستادن او به زندان، برایش مجازات جایگزین در نظر می گیرم. تا جایی که بتوانم از ورود افرادی که سابقه ای ندارند و جرم کم اهمیت مرتکب شده اند، به زندان جلوگیری می کنم. چون این موضوع برای من از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

چرا این موضوع برایتان مهم است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است که سعی می کنید از ورود افراد به زندان جلوگیری کنید؟

داشتن چنین روحیه ای به شروع کارم برمی گردد. ۹ سال قبل که کارم را شروع کردم، دایار جرایم داخل زندان بودم؛ ‌زندان رجایی شهر، قزل حصار و ندامتگاه کرج. یک سال اول در این ۳ زندان دادیار بودم و کار می کردم. از نزدیک شاهد این موضوع بودم که چطور زندانی شدن افرادی که سابقه ای نداشتند، تاثیرات بد و مخرب در روحیه و زندگیش می گذارد. به عنوان نمونه چند فرد را دیدم که جرم کم اهمیتی مانند توهین یا خیانت در امانت مرتکب شده و باید بین ۳ تا ۶ ماه زندانی می شدند. به چشم خود دیدم این افراد که اغلب تحصیلکرده بودند، در زندان تحت تاثیر محیط جوی زندان قرار گرفته و در آنجا، ‌آموزش خلاف دیدند. پس از آزادی دیگر آن آدم سابق نبودند چرا که زندگی در زندان خیلی سخت است و شرایط بسیار بدی دارد. همان افرادی که هیچ سوء پیشینه ای نداشتند، به یکباره تبدیل به مجرمانی خطرناک شده و دست به اقدامات خلافکارانه بزرگی زدند. همان روز با خودم عهد بستم تا چنانچه روزی، خدا لطف کرد و در صندلی قضاوت نشستم تا جایی که بتوانم از ورود افرادی که جرم کم اهمیت مرتکب می شوند، به زندان جلوگیری کنم تا آینده شان تباه نشود.

می‌توانید به چند مورد از احکام جایگزینی که صادر کرده اید، اشاره کنید؟

من سعی می کنم با توجه به شخصیت طرف، برایش حکم جایگزین حبس در نظر بگیرم. یعنی به ابتدا به شغلش نگاه می کنم و بعد بر اساس آن حکم صادر می کنم. به عنوان نمونه فردی بود که مرتکب خیانت در امانت شده و کارش طراح سرویس های آرکوپال بود. حکم دادم به جای رفتن به زندان و چند ماه حبس، ‌ برای ۸ عروس و داماد بی بضاعتی که تحت نظر کمیته امداد و بهزیستی هستند، سرویس کامل آرکوپال به عنوان جهزیه تهیه کند. یا فردی که تولیدی لوازم التحریر داشت و مزاحمت برای همسایه اش ایجاد کرده بود، محکوم شد تا برای ۸ دانش آموز بی بضاعت، پک کامل لوازم التحریر تهیه کنم. یا فردی که لیسانس حقوق داشت خودش را وکیل جا زده بود و سعی داشت به فردی در دادگاه کمک کند. هرچند شاکی رضایت داد اما بر اساس قانون متهم باید ۶ ماه زندانی می شد.

چون سابقه ای نداشت و صرفا فکر می کرد لیسانس حقوق گرفته و دیگر وکیل شده است، او را به جای فرستادن به زندان محکوم به خرید ۸بسته و مجموعه کتاب آزمون وکالت برای ۸دانشجوی تحت پوشش بهزیستی در رشته وکالت کردم. چون این مجموعه کتاب‌ها گران است و کمک بزرگی برای دانشجویان تحت پوشش بهزیستی شد. مورد دیگر هم متهمی بود که به جرم توهین دستگیر شده بود. من وی را به جای حبس، محکوم به خرید ۸دست لباس گرم برای ۸کودک کار و کاشت نهال برای ۸کودک کار به نام آنها کردم که مجازات اجرا شد. پرونده دیگر هم مربوط به دعوای ۲همسایه بود که من حکم دادم تا فردی که اقدام به توهین کرده ۸حدیث و آیه درباره حرمت و آبروی افراد پیدا کند. او باید ۸آیه را حفظ می‌کرد، می‌نوشت و برای من می‌آورد که مجازات این شخص هم اجرا شد. در پرونده دیگر هم فردی به اتهام تهدید و مزاحمت دستگیر شد. ظاهرا صدای سگ او برای همسایه مزاحمت ایجاد می کرد و او در درگیری، همسایه اش را تهدید کرده بود. من حکم دادم تا این فرد ۸ ملک برای ۸ نفر که زیر نظر کمیته امداد و سرپرست خانواده بوده، اجاره کند که این حکم هم اجرا شد.

این مجرمان اغلب خانم هستند یا آقا؟

اغلب آقا هستند اما در بین آنها خانم هم وجود دارد. به عنوان نمونه خانم معلمی متهم پرونده ام بود که فکر می کنم به جرم خیانت در امانت دستگیر شده بود. حکم دادند تا این خانم معلم به ۸ کودک کار، زبان تدریس کند. یک خانم دیگر هم بود که او هم محکوم به کاشت ۸ درخت شد. یک خانم تحصیلکرده دیگر هم بود که محکوم به خرید ۸ تبلت برای ۸ کودک بی بضاعت شد. البته پرونده های بسیاری است که من این موارد در خاطرم مانده است.

در همه احکام از عدد ۸ استفاده کرده‌اید؛ مثل کاشت ۸ درخت یا تدریس به ۸ کودک کار و ... دلیلش چیست؟

به نیت امام هشتم ما شیعیان. من ارادت خاصی به امام رضا دارم و خادم حرم امام رضا هستم. روزی که کارم را شروع کردم رفتم حرم امام رضا و از او خواستم تا کمک کند. بعد که دادیار دادسرای سرقت و سپس بازپرس جنایی و پله بعدی رئیس دادگاه شدم هم این کار را تکرار کردم. هر بار از خودش کمک خواستم و همیشه از عدد ۸ نیز در احکامی که صادر می کنم، استفاده می کنم. حتی یادم است وقتی کارم را شروع کردم از مشهد یک خودنویس خریدم که فقط با آن قرار آزادی متهمان را صادر کردم. این موضوع برمی گردد به زمانی که دادیار دادسرای ویژه سرقت بودم. بعد آن خودنویس را فروختم که باعث شد ۱۱۰ زندانی آزاد شوند.

شما یک قاضی معروف و چهره مردمی هستید و ظاهرا چندین جام و تندیس هم به همین منظور دریافت کرده اید؟

تعداد جام هایم را به خاطر ندارم چون از هر جشنواه یک جام و تندیس دریافت کردم اما باید بگویم که بعد از دریافت این جام‌ها و تندیس‌ها همه آنها را برای فروش گذاشتم که خیرین آن‌ها را خریدند و با پول آن زندانیان زیادی آزاد شدند و به آغوش خانواده هایشان برگشتند.

چه چیزی باعث شده تا چنین روحیه خیرخواهانه ای داشته باشید؟

احساس رضایت از خود می کنم، ‌وقتی می توانم به فردی کمک کنم. هیچ وقت آدم ها را از بالا به پایین نگاه نکرده ام. این خصلت من نیست. هر وقت که متهمی مقابل من قرار می گیرد برای چند دقیقه خودم را جای آن شخص می گذارم. کار سختی است قضاوت اما خدا همیشه به من لطف داشته و کمکم کرده است. اطرافیانم معتقد هستند که روحیه صلح و سازش دارم و شاید همین روحیه و آرامشی که خدا به من داده، بوده که همیشه دلم خواسته به مردم کمک کنم و کار خیر انجام دهم. البته در پرونده هایی که متهم مرتکب جرایم خشن شده، ‌به هیچ عنوان کوتاه نیامده ام و مجازات سنگینی برایش صادر کرده ام.

همشهری آنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
7
135
درود بر این قاضی انسان. انشاالله بقیه قضات محترم هم پیروی فرمایند.
پاسخ ها
حسین
| |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
این قاضی باور کن نون پدر و مادرش حلال هست..و عاقبت بخیر میشه
رضا
| |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
سلام ودرود خداوند برکسانی که وجدان خود را قاضی می‌دانند اگر در کشوری ودردستگاه قضایی افرادی مانند این بزرگمرد وجودوجودشان به تعدادحداقل باشه خیلی از مجرمان بطرف اصلاح کردن خود کشانده میشوند نه اینکه عقده ای بشن و مرتکب جرائم سنگین‌تر شوند بامید اینکه ببینم قاضی دیگری را که ایشانرا الگویه خودقرار داده وراه ایشان این مردخدارا ادامه می‌دهد وهمه ماها راخوشحال کرده وبه اوسلام و درودمیفرستیم انشاالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
7
131
خدا خيرت بده جوانمرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
5
109
اجرکم عندالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
4
109
درود بر شما و انشاء الله در کارهای تان موفق و پیروز باشید
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
4
104
خدا به شما سلامتی
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
2
112
خیلی از ابتکارات‌اش خوشم آمد. قلم‌اش خیلی ارزشمند بوده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
3
84
داداش میثم پرچمت بالاست
من با ایشون تو تیم فوتبال بودم
درجه یک بود یه دفاع راست مطمئن.
البته چپشم خودم بودم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
3
108
آفرین !
آفرین !
ایران شدیداً به انسانهای با شرفی چون تو نیازمند است
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
4
95
سلام ودرود خدا بر مادری که همچین فرزندی رابزرگ کرده .انسان بودن کار هر انسانی نیست .بعضی از قضات فکر میکنن خدا هستن چیزی به اسم رحم کردن حتی تو کتابهاشون هم نخوندن
دانیال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
4
99
خود آقا امام رضا پشت و پناهت باشه
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
2
77
انسانی که نیت، پاکی داشته باشه برای خدمت به خلق بالاتر ین عیادت است ،درودبر انسان های بزرگ مانند الماس درخشان هستند آقا میثم قاضی جوان کشور یکی والاترین قضات شه
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
3
75
درود به شرف و انسانیتش
اگر من رئیس قوه قضائیه بودم تمام قضات را با شرایط یکسان با بقیه برای یک هفته هم شده بود می‌فرستادم زندان تا خودشون از نزدیک شرایط زندانی شدن را بدونن بنظر من دلیل محکمی که باعث شده ایشون اینطور عمل کنند فقط بخاطر کار کردن توی خود زندان بوده و شرایط زندانی ها رو دیده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
3
82
سلام.من خودم شش ماه پیش اززندان بخاطریک جرم ساده شش ماه زندان بودم وحالازندگیم خراب شده.خداوندبه شماقاضی محترم عمرباعزت عطافرماید.واقعن انسانی به شایستگی شما خیلی کمه.موفق باشید
ایثارگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
2
25
قضاتی که از دیوان عالی بدون در نظر گرفتن عوامل خاض بعد از ۱۵ سال بدون در نظر گرفت قانون وشرافت پرونده‌ای رو باز ود استان هم بدون در نظر گرفتن قوائد پرونده واحکام صادره یه عده خاض درگیر میشن وهیچکس هم جوابگو نیست چه کسی جوابگوی امثال شما یه قطره در یه اقیانوس اسلامیه اینها رو کی جوابگوی حرف زیاد در کشور ما دستگاه قضا وقاری خودشو برترین شخض عالم میدونن وهیکس جوابگو نیست وسلام
گلستانی هستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
2
51
دست چنین انسانهای پاک را باید بوسید نظير این انسانها ایران را آباد میکنن احسنت
ایرانی مسلمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
33
خداوند پشت و پناه چنین مردان بزرگی شود که دنیای معرفت و کمالاتند وخداوند را ناظر بر کار ورفتارشان میدانند و واعمالشان خداپسندانه هست ودر جایگاهشان در دل مردم ودعای خیر مردم نثارشان ورضایت پروردگار شامل حالشان چرا که خدمت به خلق از بزرگترین عبادتهاسا خصوصا که مهر و محبت وعدالت و وتعهد وانسانیت ودلسوزی وحقانیت دران بدرخشد وقدم در مسیر الهی باشد.خدا یار و یاور انسانهای بزرگ وبا اخلاص که امید وارزشها را در دل زنده نگه میدارن که اگر همگان شناخت ومسیرشان برحق باشد جهان گلستان میشود وبهشت نمایان
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
39
سلام، خدا خیرشون بده، از وجناتشون مشخصه آدم به حقی هستند. نه مثل بعضی قضات که اصلاً به حرف شاکی گوش نمیدهند و در عین حال نماز اول وقتشون برای ریـا قضا نمیشه.
متین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
5
18
از طرف من به آقا قاضی میگوید، سال ۹۳ در اشتهارد مغازه منو دزد زد ،به شکایتم رسیدگی نشد، و منم دیگه کاسب نشدم ،ببخش دزد خیانت به مردم است ،،،بعد ا سی سال تجربه تراشکاری بیکار و،الان دنبال کلاه برداری،هستم ،
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
موفق باشی همسنگر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
28
به تو میگن مرد خدا❤
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
29
سلام بسیار خوشحالم چنین مطلبی را دیدم...چون در این مقطع زمانی کم یاب است...ولی بازم جای شکر دار ...تشکر میکنم از نشر این مطلب زیبا....
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
26
خدا به خودت و خانوادت سلامتی بده
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
32
یعنی خداوکیلی کیف کردم از این مطلب...چقد توخوبی آقا میثم
همه کامنتارو خوندم..ی نفرم نظر منفی نداده بود...دمتون گرم..این ایران عزیز ب آدمای عزیزی مثه میثم نیاز داره تا ب اوج برسه
خدا همیشه با توست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
24
ای کاش بقیه قضات هم یاد بگیرند و حداقل پرونده را بخوانند
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
23
درود به شرفت دستهای پدرومادرت روبوسه میزنم نان شیر حلال برات داده اند
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
22
کاش شما دادستان استان ها میشدی و اخلاق رو به بقیه یاد میدادی
على مرادى بهرغانى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
23
بلااخره يك مرد به تمام معنا نمايان شد درود بر شرف شما رحمت برشيرى كه خوردى
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
18
خدا خیر بده هم در این جهان وهم آخرت انشالا بقیه قضات هم یاد بگیرن و کمک کنند تا کسی بی گناه محاکمه نشه
باران آذری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
16
یاشا شکرخدا
همچین قاضی ها هس حتی تو شهر ما

قاضی شهر ما هم برای پس گرفتن پول اشنای ما ک کارگر زحمت کش بود دو روزه از طرف پس گرفت
بیچاره این کارگر اشتباهی پول و کارت ب کارت غریبه کرده بود

اون اقانامرد غریبه ک تو شهر دیگه ساکن بود همش امروز و فردا میگفت پس میده ولی اصلا پس نمیداد

واقعا وجدان داشته باشیم حق الناس هس اموال دیگران حتی ب اشتباه کارت تون واریز شه
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
16
سلام
اللهم صلی علی محمدا وال محمد نثارروح نثارروح مادروپدرتون که شماراتربیت کردند
عاقبت بخیر هستید انشاالله
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
15
در پناه و امان امام زمان باشی شما باعث شرف و عزت قوه قضائیه هستی
سید وحید جزایری
|
Germany
|
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
3
10
درود خدا بر شرفت و کسایی مثل این بزرگوار امیدوارم خدا زیاد کنه
مهدی محمدی
|
Iraq
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
19
سلام
من هم از این قاضی تشکر می کنم و البته از خبرنگاران و رسانه های که این اقدامات را اطلاع رسانی می کنند بیشتر تشکر می کنم، چرا که فکر می کنم اگر این اقدامات که در کشور گمنام انجام مشود، منتشر و اطلاع رسانی شود شایع می شود
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
14
امیدوارم احکام انسانی این قاضی شریف به مزاج یک عده تلخ نباشد و مانع از اعمال انسانی و وجدانی این شخص نگردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
15
درود و سپاس
ای کاش همه ی قاضی های کشورمان این چنین قضاوت می کردند و هیج حقی را باطل نمی کردند.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
3
14
واقعا از این خبر خیلی خوشحال شدم ایران به همچین مردان بزرگی نیاز دارد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
21
5
ایشان با این حرفها می خواد جای خودش را باز و بازتر کند
پاسخ ها
ناصر
| |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
عشقی این بنده خدا یه عمره قاضیه اگه قرار بود جا باز کنه که کرده بود .این حرفها رو نزنید بذارید این چند نفر که به تعداد انگشتان دست هم نیستن سالم بمونن و پشیمون نشن از کاراشون.قدر دان اینجور آدما باشیم تا شاید شااااید دیگران هم یاد بگیرن
امیر
| |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
متاسفم برات آدم به این پاکی هنوز نرفتی پیش یه قاضی سرشو بالا نکنه جواب سلامتی بده و عین متهم باهات حرف بزنه انشالله این روحیه اینقدر جا باز کنه که رییس قوه بشه شما کاش خودتو اصلاح کنی
سردار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
3
1
با سلام و احترام
در بخشی از مصاحبه بیان شد در چه جرایمی بیشتر از جایگزین حبس استفاده میشود پاسخ داده شد در توهین تهدید و افترا ؟
طبق قانون کاهش مجازات این جرایم حبس نیست
لطفا علمی تر پاسخ داده شود سپاس
پاسخ ها
ناصر
| |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
اتفاقا حبس داره از سه تا شش ماه.کی گفته مجازات فحش و تهدید حبس نیست.الان شما یکیو تهدید به قتل بکن میگیرن میکننت تو‌گونی اگه طرف ثابت کنه شما تهدیدش کردی.خود دشنام هم سه تا شش ماه حبس داره استاد
H S
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
3
11
دردوبلادبخوره توسر اون قاضی که میگفت من بعداز خدا هرکار دلم بخاد میکنم ی همچین چیزی.قاضی باید اینگونه باشد ولی مااینقدررشوه وبیعدالتی و جنایت در دستگاه قضا دیدیم که بنظر این قاضی فرشته نجات است.جدیدا هم که فقط سکه قبول میکنن زیرمیزی
سپید ه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
1
پرونده منم خیانت در امانت بود چون. متهمان را بدلیل متاهل بودن دوسال زندان به یک میلیون جزای نقدی ویک متهم هم یک سال زندان به هفتصد هزار تومان جزای نقدی تبدیل شد هنوز بعد از هیجده سال بنده اندرخم یک کوچه هستم پرونده هم به 97پرونده قضایی تبدیل شده با 700متهم
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
9
3
خیانت در امانت که شده بود فکر مالباخته رو هم کردید یا چون زندانها جا نداره به نفع قوه قضاییه با جریمه نقدی فیصله دادید
قوه قضاییه ما کارآمد نیست و در بین مردم اصلا جایگاه نداره یک مصاحبه از مردم ونظر سنجی همه چیز رو معلوم می‌کنه
پاسخ ها
ناصر
| |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
شما حرفهاشونو درست مطالعه نکردی.گفتن بعد از کسب رضایت شاکی.خود خیانت حبس دولتی هم داره زمانی که شاکی رضایت داده این بنده ی خدا جای حبس بهشون حبس جایگزین دادن.ببخشید وقتی آدمی اینقدر متفکرانه و‌با ترس از خدا قضاوت میکنه به نظرت به شاکی یا مالباخته میگه هررررری؟!!!!
آمنه حسن کاظمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
10
درود برانسانهای شرافتمند خوشحالم که ایشون در جایگاه درستی نشستند آفرین بر فکر و اندیشه و خلوص نیتشون خداوند ایشون رو از آفات در امان بدارد
زیبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
5
پدر منم توسن هشتاد سالگی واسه مهریه افتاد زندان اونم تو اوج کرونا بعد دو ماه فوت کرد اون قاضی رو هیچ وقت نمیبخشم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
7
درود بر چنین انسانهای باشرف
ساشا
|
Netherlands
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
7
امیدوارم از این قضات زیاد داشته باشیم بنظر من ایشون سواد لازم رو برا قاضی بودن دارن ،از قدیم گفتن کار رو به کاردان بسپار ،شاید اگر اقتصاد ایران رو بدست اقتصاد دانان باسواد میسپردن الان اقتصاد مملکت این نبود
سید جواد عظیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
4
سلام و درود بر این استاد بزرگوار در پناه امام رضا علیه السلام موفق باشید خواهش میکنم اینگونه انسانهای بزرگ و با شرافت را بیشتر معرفی کنید چه اشکالی دارد این قاضی بزرگوار در شبکه‌های مختلف سیما هم بیان خاطرات داشته باشند خصوصا در ماه مبارک رمضان که تلویزیون بیننده بیشتری دارد اینها به مردم روحیه امیدواری می‌دهد خدا نگهدارتان باشد
فرهنگی بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
6
من الله التوفیق
اصف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
4
5
آفرین به چنین قاضی باهوشی شک نکنید چون از امام رضا علیه السلام کمک خواسته آید ایشان هم شما را در رای صادره مدد میکنند
اصغرنسب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
6
هزاران درود به انسان ها ی با شرف خداوند اجرتون بده
سید مصطفی
|
Germany
|
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
5
درود به شرفت .
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
6
اول اینکه خدا پشت وپناه این قاضی عزیز ومردمی باشد .دیگر اینکه کاش دیگران هم یاد بگیرند با رحم ومنصف باشند .وبرای لحظه ای هم شده خودشان را جای ارباب رجوع یا متهم قرار دهند .
واقعا با خواندن این مطلب حال دلم خیلی خوب شد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
7
وقتی سالم و با عشق و محبت بزرگ شدی
فرامرز از کرمانشاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
6
یا علی مدد خداوند نگهدار هر کسی صداقت باشد
سعیدی اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
5
یا ارحم الراحمین الرحم هاذ رجل القاضی الرحیم احسنت برشما جناب قاضی خدا شناس واقعا بعضژ از زندانیان محکوم بدون دلیل ومدرک وشواهد در زندان بسر میبرن وازخانوادشون دور هستندویا بخاطر یک جرم کوچک به زندان منتقل میشوند وسابقه براشون ایجاد میشود زنده باد جناب قاضی افرین به قضاوتی که میکنی وچند نفر اززندان بیرون اوردی
صبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
7
به به!

چقدر عالی
چقدر زیباست
محمد رسای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
7
دورود بر شرفت .خدا بیامرزه پدر ومادرت ان شالله هر جا باشی سالم در پناه حق باشید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
7
درود به شرفت .
وفا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
7
خدا انشالله پشت و پناهت باشه مرد جوان همیشه این ادم ها جایگاه بخصوصی در دل مردم دارند
این ادم رو نمیشناسم ولی این مطلب رو که خوندم فهمیدم
انسان خوب همیشه هست واقعا درود به شرفت
اینشالله خدا نمونه شمت رو زیاد کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
5
3
من تا حالا چند بار به خاطر دزدی افتادم زندان خدا کنه دفعه دیگه بیفتم به دادگاه شما
لطف الله ولدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
4
درود خداوند بر شما باد.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
4
درود به شرفت انسان بزرگ ،انشااله رییس دستگاه قضا بشی و مردم از این بیدادگاه خلاص بشن
علی فرهودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
4
سلام خداوند به شما و خانواده محترم سلامتی بده این کار شادی آور و عشق به انسانیت و مردمی بودن است باید در تمام سازمان ها اینطور نفر داشته باشیم تا مردم اعتماد کنن.خیلی تشکر میکنم از قاضی محترم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
4
کار هرکسی نیست اینکار! ترازوی اتمی میخواد که هم حقوق شاکی هم رعایت بشه و هم آینده متهم با یک اشتباه تباه نشه!
درود به شرفت!
لطفا قضات دیگه بدون دانش و آگاهی کپی نکنند اینکار خیلی دقت، خودسازی و درک میخواد!
ماهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
4
وقتی وجدانت راحته وقتی به خدا اعتماد داری تمام کائنات در خدمت تو هستند.موفق باشی مرد پایدار باشی باشرف.خداوند پشت و پناهت
کاوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
4
انسان با خانواده ونجیبی است و مسولیت پذیر
هدایت
|
Netherlands
|
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
3
درود بر بندگان خیرخواه و آزاداندیش خداوند باید فیلم تهیه شود و تبلیغات وسیعی این اعمال خداپسندانه را به نمایش بگذارد تا دیگران نیز الگو برداری کنند از اعمال این قاضی شریف و بجای ریاست دادگاه ، ریاست آموزش قضات یا معاونت قوه قضاییه را بر عهده بگیرند شما منشأ اعمال بزرگی در آینده خواهید شد
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
4
2
سلام متاسفانه توهین ته‍دید و خیانت در امانت جرایم کم اهمیت تلقی می شن در حالی که یک توهین و تهدید ساده میتونین سرآغاز جرایم دیگه باشن
هیچ شخصی توهین و تهدید رو قبول نمیکنه توی جامعه
خیانت در امانت از جرایمی هست که توی قرآن کریم نهی شده
متاسفانه جزا و جرم شناسی ما منطبق بر جامعه شناسی و روانش شناسی نیس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
2
وقتی قانون اجازه داده چرا بقبه قضات همین کار نمیکنند.
قانون باید همین بگه دست قضای باز نزاره که دلش خواست بفرسته زندان. نخواست نفرسته.
البته برا اونا که شاکی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
5
سلام وخسته نباشید باید از رییس قوه قضایی خواهش کنیم که این شخص محترم را هر دوسال انتقال به شهر دیگر بفرستن که درکل ایران قاضی ها یاد بگیرن و احکام قاضی محترم شامل همه بشود فقط مخثص تهران نباشد خدا به قاضی محترم هرچه خواست عنایت کند
هیچکس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
2
سال ۹۰ اداره برق برای طلب پول برق از بنده شکایت کرده بود و منم خانه را از شخصی خریداری کرده بودم که به دلایلی تصویه برق نگرفته و بدهی برق را از من طلب میکردن ، خلاصه شکایت کردند و مرا درست ساعت ۱:۳۰ به دادگاه بردند قاضی جدا از اینکه حاضر نشد حرفهای مرا بشنود حتی سرش را بلند نکرد نگاهم کند ، فقط گفت میخواهیم برای نماز برویم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
0
سلام و درود بر این قاضی خداگونه که واقعاً سنگ تمام گذاشته است
ان شالله قضات دیگر هم به راه راست هدایت شوند و راه خدا را پیش بگیرند
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
0
سلام زنده باشی مرد هرکسی درختی بکارد آخرت خود راخریده است تا میتوانی ازکاشت درخت استفاده کن هم دنیا دارد وهم اخرت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
0
درود بر شرف پاک شما قاضی عزیز میثم حسین پور
کاش یاد بگیرند قضات دیگر که حکم الکی می‌دهند
یاد بگیرند آنها که وجدان و دین و خدا ندارند
مرگ و ننگ و اف بر کسی که بدون تحقیق و تفحص و پرس و جو و کنکاش حکم و رای صادر میکنه
ولی اله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
0
بنده یک سلام خدایی به این فرشته زمینی میفرستم اینشالله ن۱۰۰سال بلکه۲۰۰ سال عمر با عزت از خداوند متعال بگیره وبا این صلاوت وچون حضرت علی علیه‌السلام قضاوت کند بنده در مقابلش سر تعظیم فرود می آورم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
0
درودبه شرفت آقا میثم ودرود به قلم کسی که این خبر و مصاحبه را کارکرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
0
0
کاش همه قاضی ها مثل شما درسکار بودن که همه واسشون درود میفرستادن
رضا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
0
1
آدم خوب هميشه پشت سر ش خوب میگویندببین این همه کامنت گذاشتن یکی غیرازخوبی کسی چیزی گفته انشالله خودش وخانواده اش خیر می‌بینند درد بلا ت روی سرقاضی روشوه خوار است
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2
0
دادستان شهر ما هم مثل ایشون باانصاف و با خداست. اما معاونشون و سایر همکاراشون دزد و رشوه ای هستن. هرطرف پرونده که پول داشته باشه حکم میدن به نفعش و کلی پول میگیرن. خدا ازشون نگذره
Ghullam ali Adeeb
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
0
جناب قاضی صاحب درود بر شما، من از این کار شما واقعا استقبال میکنم و خیلی کارهای عالی انجام میدهید، خداوند پشت و پناهی شما باشد انشالله.
شخصی که بخاطری یک عمل نه چندان خطرناک به زندان میرود از آنجا یک مجرم به تمام معنی بیرون میاد. پس مجازات جایگزین شما خیلی به کاهش جرم کمک میکند....
من اهل افغانستان هستم و از این کاری شما خوشم آمد.
موفق باشید.
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
1
احسنت ،ب امید خدا همه توی هر شغلی قضاوت رو از شما یاد بگیرن و الگو قرار بدن
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
0
سلام خدا بر شما مرد بزرگ خدا و امام هشتم پشت و پناه شما بزرگ مرد ازاده .باور منی موفق باشی انشالله
سلمان باقری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
0
سلام به محضر مبارک حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر اژه‌ای که این قضات را همیشه تشویق بشه. خدایش کیف کردم ممنون از قاضی حسین پور انشاالله خداوند کمک کنه
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
0
خدا عمرت بده جوانمرد،کاش یکم از رگ و غیرتت تو وجود بعضی از مسئولان بود،واقعا خدا و امام هشتم محافظت باشه شیر مرد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
0
امان از شیر پاک ودرست مادر
رهنما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
0
چی میشدهمچین قاضی دراستان محروم سیستان وبلوچستان وجودمیداشت خدا همیشه پشت وپناهت
شهدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
0
درود به شرفت بزرگمرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
1
0
انشاالله خدا در همه کارهایت توفیق دهد کاش به خرمشهر مظلوم آخرین نقطه ایران مانده سربزنی وغیرت وانسانیت به بعضی قاضات درس دهی شاید بالطف شما وخدا به راه راست هدایت شوند که دیمی به مردم مظلوم آن شهر حکم نکنند
نقره داغ روزگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
1
0
ایشالا که الگوباشی برای بقیه ی قضات دیگرخداتوفیق خدمت به شماعنایت بفرمایداجرکم عندالله
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
1
0
وقتی نان حلال میخوری و ذاتت پاک باشه،درود بر تو و امثال تو
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
1
0
افرین افرین افرین
محمد علی بابایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
1
0
سلام واردات امثال این قاضی محترم خیلی خیلی در دستگاه قوه قضایه کم هستند انشاالله به همان امام رضا قسم میدهم موفق پیروز باشند وبقیه دوستان نیز از ایشان یاد بگیرند
طالب عباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
1
0
خدا رحمت کنه آن پدر مادری که چون شما را بزرگ کرده و تربیت داده
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
1
0
وقتی خودتو جای متهم می‌زاری آخرت شرفی آخرت انسانیتی آخرت هر خوبی هستی وقتی عین خیلی خیلی زیاد از همکاران از بالا نگاه نمیکنی به یاد آیه شریفه و خدا از روح خود در انسان دمید می افتنم حضرت حق نگه دارت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
1
1
دمش گرم،، شیر مادر و نان پدر حلالت
عليرضا عزيزي
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
0
0
سلام و درود بر شرف و غيرت همچنين بزرگ مرداني مثل برادر گل آقا میثم حسین زاده گل که در هر حرفه و شغلی به فکر انسانیت و تجلی جایگاه انسانیت هستند لازمه عزیزان اگر شما هم میخواهید در این ثواب شریک باشید این بزرگ مرد را به همه دنیا معرفی کنید بنده حدود سی ساله در دبی زندگی میکنم و این اخلاق حسنه وزیبا را با دوستانم باشتراک گذاشتم از شما عزیزان هم همین تقاضا را دارم بیایید به انسانیت و بندگی پاک خدا پایندترشیم من الله توفیق
خدابخش جعفری زوردجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
0
0
امیدوارم موفق وموییدباشی و یک لحظه از تلاش برای موفقیت باز نمانی❤
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار