نزاع خونین برادران؛ قاتل اصلی کیست؟
کد خبر: ۳۰۵۲۳۰
تاریخ انتشار: 2024 February 13    -    ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۵
دخالت برادرها در دعوای همسایه‌ها باعث وقوع قتل شد و متهمان در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفتند.
دخالت برادرها در دعوای همسایه‌ها باعث وقوع قتل شد و متهمان در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفتند.
 
متهمان که دو برادر و دوست‌شان هستند در دو مرحله درگیری باعث قتل مردی جوان به نام شروین شده‌اند. یک سال قبل خبر درگیری خونین در منطقه‌ای در جنوب تهران به ماموران داده‌ شد. پلیس در این درگیری دخالت و دو جوان را بازداشت کرد. همچنین جوانی به نام شروین که مجروح شده بود به بیمارستان منتقل شد. او در شرایط وخیمی به سر می‌برد و دو روز بعد جانش را از دست داد.
 
ماموران با بازجویی از برادر شروین به نام مهران متوجه شدند درگیری بین این دو برادر و چند دوست رخ داده است. مهران گفت: من به خانه پدرم رفته و در آنجا مهمان بودم، به اتفاق دوستم مقابل در خانه رفتم و متوجه شدم شروین با همسایه درگیر است. ما به سمت مرد همسایه رفتیم و من صدایم را بالا بردم و به او گفتم حق ندارد داد بزند. کار به فحاشی کشید. بعد سعید و سینا دو برادر که از لات‌های محل بودند، دخالت کردند و به من گفتند چرا فحش دادی. دعوای ما بالا گرفت. به این دو برادر چند سیلی زدم و آنها را راهی کردم. یک ساعت بعد متوجه شدم دو برادر و یکی از دوستان‌شان دوباره به سمت خانه ما می‌آیند. آنها قمه و شمشیر داشتند. من و برادرم شروین و دوستم نیما از ترس حمله آنها شیشه نوشابه برداشتیم تا از خودمان دفاع کنیم. درگیر شدیم و آنها با شمشیر ما را دنبال کردند. ما هم چند شیشه نوشابه به سمت‌شان پرت و بعد هم فرار کردیم. بعد از دور شدن از محل متوجه شدم برادرم نیست، به عقب برگشتم و متوجه شدم زخمی شده است. او را به بیمارستان بردند و بعد هم برادرم جانش را از دست داد.
 
مهران به اتهام مشارکت در درگیری بازداشت شد و چند روز بعد نیز ماموران رد دو برادر و دوست‌شان را زدند و آنها را هم بازداشت کردند. سعید و سینا قتل را انکار کردند و مدعی شدند دوست‌شان به نام اکبر باعث مرگ شروین شده ‌است. اکبر نیز به قتل اعتراف کرد. به این ترتیب کیفرخواست علیه متهمان صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.
 
در جلسه رسیدگی بعد از اینکه نماینده دادستان کیفرخواست علیه متهم را خواند، مادر مقتول درخواست قصاص کرد و گفت حاضر به گذشت نیست. سپس برادر مهران که خودش به شرکت در نزاع متهم است، در جایگاه قرار گرفت و از خودش دفاع کرد و دوباره آنچه را در بازجویی گفته‌ بود تکرار کرد.
 
سپس اکبر در جایگاه حاضر شد. او گفت: من تا به حال دروغ گفته‌ام و حالا می‌خواهم واقعیت را بگویم. من چون با همسرم دعوا داشتم چنین دروغی گفتم. روز حادثه با زنم دعوا کرده ‌بودم و دو خشاب قرص آرامبخش خورده‌ بودم. سعید با من تماس گرفت و گفت او و برادرش را کتک زده‌اند و برای همین هم کمک خواست و گفت قمه و شمشیر ببرم. من هم قبول کردم. جایی که گفته بود رفتم. در درگیری آنها به ما شیشه نوشابه پرت کردند و بعد ما با شمشیر حمله کردیم. آنها فرار کردند، شروین به سمت من آمد و می‌خواست مرا بزند که سعید دو ضربه با چوب به او زد و بعد هم برادرش با قمه او را زد. من در قتل نقشی نداشتم و چون همسرم با من قهر بود اعتراف کردم.
 
سپس دو برادر در جایگاه حاضر شدند. آنها اتهاماتی را که اکبر وارد کرده بود رد کردند و گفتند قاتل نیستند. سعید گفت: وقتی شروین و برادرش با من و برادرم درگیر شدند و درگیری تمام شد، من متوجه شدم ساعت و زنجیر طلایم گم شده ‌است؛ برگشتم که زنجیر را بردارم اما چون درگیر بودیم با خودم گفتم اگر درگیری ادامه پیدا کند تنها هستم پس موضوع را به اکبر گفتم و او هم آمد، بعد هم شروین را کشت. او به دروغ می‌خواهد پای من و برادرم را وسط بکشد. بعد از گفته‌های متهمان و وکیل‌مدافع آنها هیات قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

اعتمادآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار