بخشش قاتلی که خواهرش را برای مواد کشت
کد خبر: ۳۰۵۲۲۷
تاریخ انتشار: 2024 February 12    -    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
 زوجی که دخترشان به دست پسرشان به قتل رسیده است بعد از ۱۰ سال حاضر به اعلام رضایت شدند و فرزندشان که اکنون مردی ۴۰ساله است به‌زودی آزاد می‌شود.
 زوجی که دخترشان به دست پسرشان به قتل رسیده است بعد از ۱۰ سال حاضر به اعلام رضایت شدند و فرزندشان که اکنون مردی ۴۰ساله است به‌زودی آزاد می‌شود.
 
اوایل بهار سال 92 زن جوانی که در یکی از محله‌های جنوب تهران تنها زندگی می‌کرد به قتل رسید. پیکر نیمه‌جان قربانی در حالی پیدا شده بود که به نظر می‌رسید از راه‌پله خانه‌اش به پایین پرت و به دلیل شدت صدمات ناشی از سقوط فوت شده است. به این ترتیب پای تیم تحقیق جنایی به خانه زن جوان باز شد. خانواده این زن در اولین مراحل تحقیقات گفتند پسرشان عامل قتل است.
 
آنها توضیح دادند پسر جوان‌‎شان اعتیاد دارد و دائم از والدین و خواهرش برای خرید مواد مخدر پول می‌گرفت و آنها شب قبل از حادثه متوجه شدند پسرشان دوباره سراغ خواهرش رفته تا باز هم به‌زور پول خرید مواد بگیرد.
 
این مادر و پدر ادامه دادند: وقتی متوجه این موضوع شدیم به خانه دخترمان رفتیم و فهمیدیم پسرمان در درگیری‌ای که برای تهیه پول مواد با خواهرش داشته، خواهر خود را در نزدیکی پله هل داده که همان ماجرا باعث مرگ شده است.
 
این مادر و پدر  گفتند: ما وقتی به خانه دخترمان رسیدیم که پسرمان داشت فرار می‌کرد. او ما را به سمتی هل داد تا بتواند فرار کند.
 
به این ترتیب با شناسایی هویت قاتل، مرد معتاد تحت تعقیب قرار گرفت و بعد از چند روز فرار بازداشت شد. او اعتراف کرد: به خاطر اعتیاد رفته بودم پول مواد را از خواهرم بگیرم، اما پول نداد و من عصبانی شدم، بعد هم او را هل دادم. نمی‌خواستم او را بکشم اما همان کار من باعث مرگ خواهرم شد.
 
با توجه به مشخص بودن انگیزه و نحوه قتل تحقیقات زیاد طول نکشید و متهم به زندان رفت تا در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شود. در جلسه محاکمه پدر و مادر مقتول برای پسرشان صدور درخواست حکم قصاص کردند. پس از جلسه محاکمه نیز قضات دادگاه کیفری با توجه به مدارک موجود و درخواست اولیای دم حکم به قصاص متهم دادند. حکم صادره در دیوان عالی کشور نیز تایید شد.
 
پرونده در ادامه مراحل رسیدگی، برای اجرای حکم به شعبه سوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران رسید  و متهم چند سال قبل پای چوبه دار رفت اما با تلاش برای صلح و سازش مهلت گرفت و پدر و مادرش به طور موقت از اجرای حکم قصاص او منصرف شدند.  
 
چندی پیش مهلت تمام شد و نام متهم بار دیگر در فهرست اعدام قرار گرفت تا دوباره پای چوبه دار برود؛ اما این بار والدینش دل‌شان به رحم آمد و یک روز مانده به اجرای حکم از قصاص گذشت کردند.
 
شیما جعفر محمدی، دادیار شعبه سوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران، درباره این پرونده گفت: این متهم تقریباً 10 سال زیر حکم قصاص بوده و خانواده‌اش که اولیای‌ دم پرونده هم بودند در این مدت حتی یک بار هم به ملاقات پسرشان نرفتند. در حال حاضر متهم 40ساله شده است و پدر و مادرش چند باری که به شعبه اجرای احکام آمده بودند از طریق ویدئوکنفرانس با پسرشان حرف زدند. پسر گریه می‌کرده و پشیمان بوده، الان هم اعتیادش را ترک کرده است. در نهایت والدینش بعد از ششمین جلسه ویدئوکنفرانس، او را برای رضای خدا و شادی روح دخترشان بخشیدند. آنها گفتند رضایت می‌دهند چون فهمیده‌اند پسرشان اعتیاد را در زندان ترک کرده و پشیمان است. اما در عین حال از او خواسته‌اند که بعد از آزادی به حرف‌هایشان گوش بدهد و آن‌طور که آنها تمایل دارند زندگی کند. پسر جوان هم قبول کرد تا درست زندگی کند و دیگر سراغ اعتیاد و خلاف نرود.
 
در حال حاضر متهم از جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد شد و به نظر می‌رسد با توجه به مدت حبسی که پس از قتل خواهرش گذرانده آزاد شود.

اعتمادآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار