خبر مهم رئیسی برای یارانه‌بگیران متقاضی وام
کد خبر: ۳۰۴۹۷۷
تاریخ انتشار: 2024 February 09    -    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
افرادی که مایل به خرید اقساطی انواع کالا و محصولات بادوام از فروشگاه‌ها و هایپرمارکت‌های ایران مال هستند، امکان استفاده از طرح تسهیلاتی «طراوت» را دارند. سقف وام این طرح تقریبا ۱۰۰ میلیون تومان است.

افرادی که مایل به خرید اقساطی انواع کالا و محصولات بادوام از فروشگاه‌ها و هایپرمارکت‌های ایران مال هستند، امکان استفاده از طرح تسهیلاتی «طراوت» را دارند. سقف وام این طرح تقریبا ۱۰۰ میلیون تومان است.

کف مبلغ تسهیلات طرح طراوت 20 میلیون و سقف آن 100 میلیون تومان بوده و برای دریافت آن نیز به ارائه ضامن رسمی نیاز است. علاوه بر ضامن رسمی، بانک به منظور اطمینان از بازپرداخت اقساط این سپرده دریافت کنندگان را نیز مسدود می‌کند. سپرده مورد نیاز و قابل انسداد برای این وام از نوع بلندمدت است. افراد طی 36 ماه این امکان را دارند تا اقساط وام را تسویه کنند و اصل پول و سود آن را به بانک باز پس دهند. سود این تسهیلات 23 درصد اعلام شده است.

با در نظر داشتن سقف وام، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت، هر قسط 3 میلیون و 870 هزار و 972 تومان خواهد بود. کل سود این تسهیلات به 39 میلیون و 354 هزار و 998 تومان می‌رسد و جمع رقم وام و سود آن 139 میلیون و 412 هزار و 998 تومان است.

این طرح تسهیلاتی در واقع نوعی وام خرید کالا است. بعد از ثبت نام متقاضی، بانک در قالب ارسال پیامک فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک را به شخص معرفی می‌کند. افراد به منظور ثبت نام برای این وام لزومی به مراجعه حضوری ندارند و می‌توانند به صورت مجازی و غیرحضوری، از طریق مراجعه به سامانه پیشخوان مجازی، ویژه مشتریان بانک، یا ساتا، ویژه عموم، فرآیند ثبت نام را پشت سر بگذارند. حتی افراد بعد از دریافت وام امکان خرید اینترنتی از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک آینده را نیز دارند.

وام قرض الحسنه ۳۰ و ۴۰۰میلیونی به یارانه بگیران

اگر موسسات، اصناف و شرکت‌ها برای رفع نیازهای فوری پرسنل خود مایل به پرداخت وام خرد بوده و در زمره مشتریان بانک مسکن باشند، امکان استفاده از طرح «کارگشا»ی این مجموعه را دارند. سقف این تسهیلات 30 میلیون تومان اعلام شده است.

کارکنان اصناف و شرکت‌های طرف قرارداد بانک مسکن که نیاز مالی در ابعاد خرد دارند و مایلند تا نیازهای خود را در کمترین زمان ممکن برطرف کنند، باید در یکی از شعب آن سپرده کوتاه مدت عادی افتتاح کرده باشند تا بتوانند برای تسهیلات کارگشای این مجموعه درخواست بدهند.

سقف این وام برای اعضای هیئت مدیره شرکت ۳۰ میلیون تومان اعلام شده، حداکثر میزان تسهیلات مذکور برای مدیران ۲۰ میلیون و برای پرسنل شرکت ۱۰ میلیون تومان اعلام شده است. به منظور ضمانت بازپرداخت این تسهیلات، همکاران امکان ضامن شدن ضربدری یکدیگر را دارند. سقف مدت زمان پرداخت اقساط این تسهیلات به ۱۲ ماه می‌رسد و نرخ سود آن ۲۳ درصد اعلام شده است.

برخی نکات ضروری و مهم وام قرض الحسنه۳۰ میلیونی

لازم به ذکر است این تسهیلات به افرادی تعلق می‌گیرد که در سازمان یا مجموعه طرف قرارداد بانک مسکن، حداقل دو سال سابقه کار داشته باشند. اقساط این تسهیلات در ابتدا از حقوق پرسنل کم می‌شود.

با توجه به سقف وام هیئت مدیره، نرخ سود و زمان پرداخت اقساط، میزان هر قسط ۲ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۲۹۰ تومان خواهد بود. کل سود این میزان تسهیلات ۳ میلیون و ۸۶۷ هزار و ۴۷۶ تومان بوده و رقم وام و سود آن با هم به ۳۳ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۴۷۶ تومان می‌رسد.

واریز وام قرض الحسنه کم بهره ۴۰۰ میلیون تومانی

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ از مصوبه این کمیسیون برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن به خانواده های فاقد مسکن دارای سه فرزند به میزان ۳۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت که در سال آینده وام قرض‌الحسنه مسکن محرومین به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت می شود.

رحیم زارع با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: در جریان بررسی بخش اول لایحه بودجه، کمیسیون تلفیق تصویب کرد که تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (با رعایت قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قانون جامع ایثارگران) برای خانوده‌های فاقد مسکن که از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند به میزان ۳۰۰ میلیون تومان شود.

وی افزود: همچنین بانک مرکزی مکلف می شود به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، خانواده شهدا، جانبازان و رزمندان معسر با معرفی نهادهای مربوطه و تأیید سامانه رفاه ایرانیان مبنی بر قرار داشتن این افراد در ۳ دهک اول درآمدی، وام قرض‌الحسنه مسکن محرومین به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت کند. مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی، تمامی مدیران و کارکنان ذیربط است.

به گفته زارع، عدم اجرای هر یک از بندهای این تبصره مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون تخلف محسوب شده و در مراجع ذیصلاح قابل پیگیری است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در توضیح مصوبه دیگر این کمیسیون گفت: بانک مرکزی موظف شد اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به نحوی مدیریت کند که تعداد جوانان در صف وام ازدواج در پایان هر ماه کمتر از ۵۰ هزار نفر باشد.

وی افزود: همچنین پس از اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات موضوع بند (الف) این تبصره و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی‌های مالی وی، یا تنها یک فقره سفته، یا یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند. تسهیلات موضوع این تبصره از حکم موضوع ماده ۱۰ قانون خدمات وظیفه عمومی مستثنی است.

خبرفوری

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار