تازه‌ترین عکس‌ها از آسمانخراش افقی بن سلمان
کد خبر: ۳۰۴۸۹۸
تاریخ انتشار: 2024 February 08    -    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
پروژه بلندپروازانه ساخت یک ابرشهر یا به اصطلاح آسمان‌خرش افقی به طول ۱۲۰ کیلومتر در عربستان آغاز شده است.
پروژه بلندپروازانه ساخت یک ابرشهر یا به اصطلاح آسمان‌خرش افقی به طول ۱۲۰ کیلومتر در عربستان آغاز شده است.
 
تصاویر هوایی جدید عظمت پروژه آینده‌نگر ۱ تریلیون دلاری The Line عربستان را به تصویر می کشند. این تصاویر شکاف عظیمی را نشان می‌دهند که برای آماده‌سازی ساخت ابرپروژه آسمانخراش افقی ۱۲۰ کیلومتری در کوهستان‌ها حفر شده است.
 
بر اساس گزارش روزیاتو، آسمانخراش افقی The Line، که توسط ولیعهد محمد بن سلمان راه‌اندازی شده، بخشی از مجموعه وسیع نئوم در بیابان خواهد بود که شامل پیست اسکی مصنوعی، شهر شناور هشت‌ضلعی، مسیری برای شنای روزانه مردم و ربات‌ها و هوش مصنوعی برای خدمت به ساکنان آینده آن است.
 
تازه‌ترین عکس‌ها از آسمانخراش افقی بن سلمان
 
جایلز پندلتون، معاون عملیات پروژه The Line، عکس‌های هوایی را به اشتراک گذاشته است تا پاسخی برای منتقدان این پروژه باشد. او پیش از این نیز نماهایی از سایت عظیم ساخت و ساز برای اثبات اینکه «نئوم واقعی است» منتشر کرده بود.
 
تحلیلگران پیش‌تر اشاره کرده بودند که طرح‌های نئوم طی سال‌ها تغییر کرده و این امر موجب تردیدهایی در مورد تحقق The Line شده است.
 
برخی تصاویر خطوط مستقیمی را نشان می‌دهند که برای ساخت The Line به طول چندین کیلومتر کشیده شده‌اند. The Line شامل دو ساختمان موازی است که در طول ۱۲۰ کیلومتر از مناظر بیابانی، ساحلی و کوهستانی گسترده شده‌اند.
 
در تصاویر دیگر، انبوهی از شن دیده می‌شود که بنا به گفته معاون عملیاتی این پروژه، برای ایجاد فضا برای Hidden Marina، جابه‌جا شده است.
 
طرح‌های قبلی نمای داخلی آینده‌نگر شهر ۱۲۰ کیلومتری عربستان را نشان می‌داد که شامل سازه‌های شیشه‌ای با زوایای منحصر به فرد و رودخانه ای مصنوعی بود.
 
عربستان پروژه The Line را «انقلاب تمدن» نامیده است، اما منتقدان اعلام کرده‌اند که این پروژه برای پرندگان مهاجر یک «تله مرگ» خواهد بود. حافظان محیط زیست هشدار داده‌اند که این پروژه بزرگ، مانعی کشنده برای میلیون‌ها پرنده‌ای خواهد بود که هر ساله بین اروپا و آفریقا مهاجرت می‌کنند. کارشناسان گفته‌اند ترکیبی از عوامل از جمله نماهای آینه‌ای، جهت‌گیری شهر و قرار گرفتن توربین‌های بادی در بالای آن، خطر عمده‌ای را برای پرندگان مهاجر ایجاد می‌کند.
 
ساخت این پروژه بزرگ چالش‌برانگیز بوده و منتقدان اعلام کرده‌اند که اهداف تعیین شده بسیار خوش‌بینانه هستند. علی‌رغم حمایت مالی تامین شده از افزایش قیمت نفت، ساخت آن طی مدت زمان پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۳۰ بعید به نظر می‌رسد.
 
سخنگوی پروژه نئوم به تایمز گفته است مطالعاتی با همکاری شرکای بین‌المللی برای درک الگوهای مهاجرت پرندگان و یافتن راه‌حل‌هایی برای کاهش تاثیرات در حال انجام است.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار