درآمد معروف‌ترین یوتیوبرهای دنیا چقدر است؟
کد خبر: ۳۰۴۸۹۶
تاریخ انتشار: 2024 February 08    -    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
گرچه مسیر یوتیوبر شدن سخت است اما عده زیادی هستند که فعالیت در پلتفرم یوتیوب را به عنوان یک شغل تمام وقت برای خود انتخاب کرده و از این طریق درآمدهای نجومی به دست می‌آورند.

گرچه مسیر یوتیوبر شدن سخت است اما عده زیادی هستند که فعالیت در پلتفرم یوتیوب را به عنوان یک شغل تمام وقت برای خود انتخاب کرده و از این طریق درآمدهای نجومی به دست می‌آورند.

 

درآمد معروف‌ترین یوتیوبرهای دنیا چقدر است؟

 

یوتیوب بزرگترین پلتفرم تبادل ویدئو در جهان است و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به صورت منظم و روزانه ویدئوهای بارگذاری شده روی آن را تماشا می‌کنند. پتانسیلی که یوتیوب در تعداد مخاطب دارد این امکان را به کاربرانش می‌دهد تا بتوانند از این طریق درآمدزایی کنند. 

طرح درآمدزایی که یوتیوب برای یوتیوبرها در نظر گرفته، از دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، قوی‌تر و بهتر است. برای کسب درآمد از یوتیوب روش‌های مختلفی وجود دارد. تماشای تبلیغات یکی از ساده‌ترین راه‌های کسب درآمد است. در کنار تماشای تبلیغات، جذب اسپانسر و همکاری در فروش هم دیگر روش‌های درآمدزایی یوتیوب هستند. 

یوتیوب به ازای هر هزار نمایش ویدئوها مبلغی در حدود ۲ تا ۳ دلار و حتی بیشتر از آن را به تولیدکننده محتوا پرداخت می‌کند. اگر میانگین ۲ یا ۳ دلار به ازای هر هزار نمایش را در نظر بگیریم، در این صورت ویدئویی که در یوتیوب با تبلیغات یک میلیون نمایش داشته باشد، می‌تواند بین ۲ تا ۳ هزار دلار برای یوتیوبر درآمد ایجاد کند که بیش از ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود. متوسط دریافتی یک یوتیوبر با ۱ میلیون کاربر نیز ۶۰ هزار دلار در سال است که رقمی بیش از سه میلیارد تومان می‌شود.

در این میان یکی از مزایای یوتیوب برای ایرانیان کسب درآمد دلاری است که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا درآمدی بیشتر از  شغل‌های پولساز مانند پزشکی و مهندسی در ایران داشته باشند. معروف‌ترین یوتیوبر ایرانی که در حوزه کلیپ‌های طنز فعالیت می‌کند، با بازدید ماهانه ۲۲ میلیون، درآمدی حدود ۶۶ هزار دلار دارد که ماهانه بیش از سه میلیارد تومان و سالانه بیش از ۳۰ میلیارد تومان می‌شود. 

البته باید توجه داشت که این اعداد و ارقام حدودی بوده و ممکن است با توجه به شرایط و موارد مختلف، برای برخی از کاربران کمتر و برای برخی بیشتر شود. فاکتورهای مختلفی مثل لوکیشن کاربران، نوع محتوا و میزان درگیری که مخاطبان با ویدئوها دارند در تعیین میزان درآمد حاصل از گرفتن هزار بازدید در یوتیوب مؤثر هستند.

طبق گزارش نشریه فوربس، درآمد پولسازترین یوتیوبر دنیا به نام MrBeast حدود ۵۴ میلیون دلار است و دو نفر بعدی به ترتیب ۴۵ و ۳۸ میلیون دلار درآمد دارند.

بنابراین اگر یوتیوب طی دهه‌ها فعالیت خود چیزی را ثابت کرده باشد آن چیز این است که برای افراد پرانگیزه بهترین ابزار است تا بتوانند شغل خود را تحت کنترل داشته باشند و درآمدهای بسیار بالایی را کسب کنند. البته نباید فراموش کرد رقابت در این حوزه چندان راحت نیست و برای کسب درآمد بالا در یوتیوب باید تلاش زیادی کرد.

اقتصادآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار