چه تفاوت‌هایی بین هتل‌های ۴ و ۵ ستاره وجود دارد؟
کد خبر: ۳۰۴۸۶۸
تاریخ انتشار: 2024 February 07    -    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
هم هتل‌های ۴ ستاره و هم هتل‌های ۵ ستاره، خدمات مناسبی را به مهمانان خود ارائه می‌دهند؛ بزرگ‌ترین تفاوتی که در این میان وجود دارد، این است که هتل‌های ۵ ستاره کاملا از هر نظر بی‌نقص هستند و علاوه بر امکانات رفاهی و تفریحی عادی، امکاناتی شخصی‌سازی‌شده را نیز ارائه می‌دهند.

چه تفاوت‌هایی بین هتل‌های ۴ و ۵ ستاره وجود دارد؟

یکی از اولین ملزومات سفر، رزرو هتل است. هتل‌های مختلفی در سرتاسر دنیا مشغول به کار هستند و هر کدام از آن‌ها خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند. بسته به میزان خدمات و کیفیت آن‌ها، تعدادی ستاره به هر هتل تعلق می‌گیرد که پیشنهاد می‌کنیم هنگام انجام رزرو، حتما آن‌ها را در نظر داشته باشید. هتل‌های ۴ و ۵ ستاره، به‌عنوان هتل‌های لوکس شناخته می‌شوند و رزرو اتاق در هر کدامشان، خدمات خوبی را در پی خواهد داشت؛ اما تفاوت این دو در چیست و چه چیزی باعث می‌شود که یک هتل ۴ ستاره و یک هتل، ۵ ستاره داشته باشد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را بیابید.

چه تفاوت‌هایی بین هتل‌های ۴ و ۵ ستاره وجود دارد؟

تفاوت‌های هتل ۴ و ۵ ستاره

هم هتل‌های ۴ ستاره و هم هتل‌های ۵ ستاره، خدمات مناسبی را به مهمانان خود ارائه می‌دهند؛ بزرگ‌ترین تفاوتی که در این میان وجود دارد، این است که هتل‌های ۵ ستاره کاملا از هر نظر بی‌نقص هستند و علاوه بر امکانات رفاهی و تفریحی عادی، امکاناتی شخصی‌سازی‌شده را نیز ارائه می‌دهند.

معمولا امتیازدهی به هتل‌ها طبق یک‌سری فاکتور انجام شده و تفاوت در آن‌ها، سبب می‌شود تا میزان امتیاز هتل‌ها از یکدیگر متمایز شوند. این فاکتورها عبارت‌اند از:

امکانات اتاق‌ها و سوئیت‌ها

در اتاق‌های یک هتل ۴ ستاره، باید تمامی خدمات مورد نیاز از جمله تخت باکیفیت، تلویزیون، یخچال، مینی‌بار و... وجود داشته باشند. همچنین دکوراسیون و چینش نیز باید به‌نحوی باشد که احساس خوبی به مهمانان منتقل کرده و محیط آرامش‌بخشی فراهم شده باشد.

در اتاق‌های یک هتل ۵ ستاره، علاوه بر امکاناتی که برای هتل‌های ۴ ستاره عنوان شدند، امکانات دیگر مانند دستگاه واکس، چای‌ساز، میز مطالعه و... نیز به‌عنوان موارد ضروری محسوب می‌شوند. نکته قابل توجهی که در این میان وجود دارد، این است که چهارچوب مشخصی برای هتل‌های ۵ ستاره وجود نداشته و یک هتل برای این که بتواند این تعداد ستاره را دریافت کند، لازم است تا از اصول عادی هتل‌داری فراتر رفته و امکاناتی را به مهمانان خود ارائه دهد که از هر لحاظ، یونیک باشند.

چه تفاوت‌هایی بین هتل‌های ۴ و ۵ ستاره وجود دارد؟

نحوه خدمت‌رسانی پرسنل

یکی دیگر از مواردی که سبب تفاوت بین هتل‌های ۴ و ۵ ستاره می‌شود، نحوه خدمت‌رسانی پرسنل است. در هتل‌های ۴ ستاره پرسنل باید کاملا حرفه‌ای باشند و خدماتی که هتل در نظر گرفته است را به بهترین شیوه ممکن ارائه دهند؛ اما در هتل‌های ۵ ستاره، پرسنل موظف هستند تا خدمات را طبق میل مهمان تغییر دهند و در تمامی ساعات شبانه روز، از وی پشتیبانی کنند. برای مثال، در یک هتل ۴ ستاره خدمات به‌نحوی برنامه ریزی شده‌اند که ظهرها بین ساعات ۱۱ تا ۱۲، تمیزکاری اتاق‌ها انجام می‌شوند و این تایم قابل تغییر نیست؛ اما در یک هتل ۵ ستاره، این زمان می‌تواند طبق میل مهمان به چند ساعت زودتر یا چند ساعت دیرتر تغییر پیدا کند.

رستوران و کافه

رستوران و کافه هتل‌های ۴ ستاره موظف هستند تا غذاهایی متنوع را با مواد اولیه‌ای باکیفیت آماده کرده و سرو کنند. مشتریان می‌توانند تا از منو غذا استفاده کرده و غذای مورد علاقه‌شان را انتخاب نمایند؛ اما در یک هتل ۵ ستاره، علاوه بر این که غذاهای متنوعی از اقلیم‌های مختلف (به خاطر ذائقه‌های متنوع مهمانان خارجی) باید سرو شوند، سرآشپز باید تغییراتی که مهمانان مدنظر دارند را نیز در غذاهای آن‌ها اعمال کرده و گاهی اوقات حتی نحوه سرو را نیز تغییر دهد.

چه تفاوت‌هایی بین هتل‌های ۴ و ۵ ستاره وجود دارد؟

دکوراسیون

داشتن دکوراسیونی جذاب و زیبا برای هر دو نوع هتل ۴ ستاره و ۵ ستاره واجب است. تفاوتی که وجود دارد، این است که در هتل ۴ ستاره، دکوراسیون باید تمیز، مرتب و هماهنگ با سایر بخش‌های هتل باشد؛ اما در هتل‌های ۵ ستاره، این امر فراتر رفته و دکوراسیون علاوه بر این که باید جذاب باشد، لازم است تا آثار هنری مختلفی نیز در آن به‌کار رفته باشند. در واقع در هتل‌های ۵ ستاره، دکوراسیون به‌عنوان یک اثر هنری محسوب شده و هر چقدر که این اثر هنری فاخرتر باشد، هتل از جایگاه بهتری برخوردار خواهد بود.

خدمات تفریحی و ورزشی

خدمات تفریحی و ورزشی هتل‌های ۴ ستاره می‌توانند به داشتن استخر، سالن اسپا و سالن بدنسازی محدود شوند؛ اما در هتل‌های ۵ ستاره، موضوع از این قرار نبوده و این خدمات باید یک گام فراتر رفته باشند. برای مثال، بعضی از هتل‌های ۵ ستاره سالنی مخصوص برای بازی کودکان در نظر می‌گیرند یا علاوه‌بر داشتن استخری معمولی، یک پارک آبی کوچک نیز افتتاح می‌کنند.

هتل ۴ ستاره رزرو کنیم یا ۵ ستاره؟

اگر قصد رزرو هتل را دارید و محدودیتی در رابطه با بودجه‌تان وجود ندارد، قطعا هتل ۵ ستاره را پیشنهاد می‌دهیم؛ اما اگر در رابطه با بودجه‌ای که برای سفر در نظر گرفته‌اید دارای محدودیت هستید، بهتر است تا هتلی ۴ ستاره رزرو کنید؛ چرا که هتل‌های ۵ ستاره به‌واسطه امکانات بسیار زیادی که ارائه می‌دهند، طبیعتا از هزینه اقامت بالاتری نیز برخوردار هستند.

همچنین اگر به دریافت خدمات اضافه‌تر علاقه‌ای ندارید و می‌خواهید بیشتر طول سفر را در بیرون از هتل سپری کنید، رزرو کردن هتل ۴ ستاره انتخاب بهتری است. هتل‌های ۴ ستاره بسیاری از امکانات رفاهی را پوشش می‌دهند و نیازی به نگرانی در مورد میزان خدمات وجود ندارد.

چه تفاوت‌هایی بین هتل‌های ۴ و ۵ ستاره وجود دارد؟

رزرو هتل در فلای تودی

یکی از بهترین وبسایت‌های فعال در زمینه گردشگری، فلای تودی است. این امکان وجود دارد که نه‌تنها هتل‌های داخلی، بلکه بسیاری از هتل‌های خارجی را نیز در فلای تودی رزرو کرده و محل اقامت‌تان را پیش از شروع سفر، مشخص کنید. برای این کار، هنگامی که وارد صفحه اصلی وبسایت شدید، تنظیمات ابزار جستجو را روی یکی از آپشن‌های «هتل داخلی» یا «هتل خارجی» قرار داده و پس از پر کردن فیلدهای مورد نیاز، جستجو را انجام دهید و هتل‌هایی که با شرایطتان سازگار هستند را مشاهده نمایید. بعد از بررسی نتایج جستجو، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و رزرو را نهایی کنید.

سایر خدمات فلای تودی

با توجه به این که فلای تودی یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی کشور بوده و خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌هد، طبیعی است که قابلیت‌های آن به رزرو هتل محدود نشود. فلای تودی خدماتی از جمله امکان خرید بلیط هواپیما، تهیه بلیط مسافرتی، دریافت ویزا و... را نیز به‌صورت آنلاین ارائه داده و در واقع برای این که سفری لذت‌بخش را برای خود رقم بزنید، به هیچ چیز غیر از فلای تودی نیاز نخواهید داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار