سریع‌ترین راه رفع بوی سیر دهان
کد خبر: ۳۰۴۸۴۷
تاریخ انتشار: 2024 February 08    -    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
با خوردن ماست طبیعی به لطف پروتئین‌های خنثی کننده آن بوی سیر دهان را می‌توان رفع کرد.
با خوردن ماست طبیعی به لطف پروتئین‌های خنثی کننده آن بوی سیر دهان را می‌توان رفع کرد.
 
سریع‌ترین راه رفع بوی سیر دهان
 
طبق یافته جدید دانشمندان، نوعی ماده خوراکی به خنثی کردن بوی دهان ناشی از خوردن سیر کمک می‌کند. به گفته دانشمندان، می‌توان با خوردن ماست طبیعی به لطف پروتئین‌های خنثی کننده آن بوی سیر دهان را رفع کرد.
 
محققان کشف کرده‌اند که پروتئین‌های موجود در ماست برای خنثی کردن ترکیبات مبتنی بر گوگرد که باعث ایجاد بو می‌شوند، به خوبی عمل می‌کنند.
 
تیمی از دانشگاه ایالتی اوهایو به سیر خام موجود در بطری ماست هایی با محتوای چربی، پروتئین و آب متفاوت اضافه کردند. آنها دریافتند که ماست ۹۹ درصد در کاهش ترکیبات اصلی تولید بوی سیر موثر است. تجزیه و تحلیل نشان داد که ماست‌های با سطوح بالای پروتئین و همچنین ماست‌هایی با محتوای چربی بالا در کاهش بوی سیر مؤثرتر بودند.
 
«شریل بارینگر» نویسنده ارشد این مطالعه، گفت:« پروتئین بالا علاوه بر مفید بودن برای بدن می‌تواند به عنوان یک خوشبوکننده دهان نیز استفاده شود.» وی پیشنهاد می کند ماست یونانی که ارزش پروتئین بالاتری نسبت به ماست ساده دارد ممکن است موثرترین راه برای خلاص شدن از شر بوی سیر باشد. ماست‌های طعم‌دار نیز احتمالاً در این امر موثر هستند. این یافته ها در مجله Molecules منتشر شد.
 
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار