برادرانی که برای کلاهبرداری، خود را گریم می‌کردند
کد خبر: ۳۰۴۴۶۸
تاریخ انتشار: 2024 February 03    -    ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
۲ برادر، کلاهبرداران هزارچهره‌ای بودند که می‌خواستند از هر راهی به میلیاردها تومان پول دست پیدا کنند اما بعد از چند فقره کلاهبرداری دستگیر شدند.

۲ برادر، کلاهبرداران هزارچهره‌ای بودند که می‌خواستند از هر راهی به میلیاردها تومان پول دست پیدا کنند اما بعد از چند فقره کلاهبرداری دستگیر شدند.

 تحقیقات برای دستگیری ۲ برادر شیاد از چندی قبل با شکایت افرادی شروع شد که آگهی فروش ماشین‌های مدل بالای خود را در یکی از سایت‌های خرید و فروش کالا منتشر کرده بودند. یکی از مال‌باختگان به پلیس گفت: من نمایشگاه خودرو دارم و تصمیم گرفتم تعدادی از ماشین‌هایی راکه از مشتریان خریده بودم به‌صورت قسطی به افراد دیگر بفروشم.  فردی به من زنگ زد و گفت ماشین آزرایی راکه برای فروش آن آگهی منتشر کرده بودم،‌ می‌خواهد.

تلفنی شماره کارت مرا گرفت و مبلغی پول به کارتم واریز کرد. او در ادامه به نمایشگاه آمد تا ماشین را تحویل بگیرد. ماشین را تحویل گرفت ویک چک رمزدار داد و مبلغ اقساط را هم چند چک نوشت و روی میزم قرار داد. روز بعد در اوج ناباوری متوجه شدم چک رمزدار و چک‌های دیگر‌ جعلی بوده است.

تحقیقات در این باره ادامه داشت و نکته عجیب ماجرا این بود که آقای مهندس در هر قرار، با یک چهره متفاوت ظاهر شده بود. آنچه مسلم بود او قبل از رفتن به محل قرار با مال‌باخته‌ها، چهره‌اش را گریم می‌کرد. این یعنی پلیس با یک مجرم سابقه‌دار مواجه بود. با وجود این، اقدامات اطلاعاتی و پلیسی شروع شد و مأموران تصویردوربین‌های مداربسته‌ای را که در محل قرارها وجود داشت‌به‌دست آورده و موفق شدند او را شناسایی کنند. او یک مجرم سابقه‌دار بود که سال‌ها قبل در یکی از شهرستان‌ها دستگیر و زندانی شده بود. او نوید نام داشت و تحقیقات حاکی از آن بود که وی پس از آزادی از زندان به پایتخت سفر کرده تا نقشه کلاهبرداری‌هایش را پیش ببرد. با توجه به سرنخ‌های موجود، کارآگاهان پلیس‌آگاهی تهران موفق شدند پاتوق نوید‌ در یکی از محله‌های پایتخت به‌دست آورند. او به همراه برادرش نیما در یک خانه اجاره‌ای زندگی می‌کرد و تحقیقات نشان می‌داد نیما و نوید با همدستی یکدیگر دست به کلاهبرداری‌های سریالی می‌زنند. سرانجام چند روز قبل هردو برادر در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند و در بازجویی‌ها چاره‌ای جز اقرار به کلاهبرداری‌های سریالی ندیدند. این دو برادر به دستور قاضی مصطفی تقی‌زاده، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت، در اختیار مأموران آگاهی پایتخت قرار گرفتند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

همشهری

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار