چیغیرتما خوردی؟ در عین سادگی و خیلی خوشمزه!
کد خبر: ۳۰۴۴۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2024 February 03    -    ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
 «اسمشو نشنیدی؟ خب درستش کن و بخور ببین چه خوشمزست!» چیغیرتما یکی از غذاهای محلی کشور ماست که بی شباهت به نوعی املت نیست! ولی یک املت پروپیمان که هرچه برای خوشمزگی یک غذا لازم است در خود دارد!

 «اسمشو نشنیدی؟ خب درستش کن و بخور ببین چه خوشمزست!» چیغیرتما یکی از غذاهای محلی کشور ماست که بی شباهت به نوعی املت نیست! ولی یک املت پروپیمان که هرچه برای خوشمزگی یک غذا لازم است در خود دارد!

این غذا جزو خوشمزه‌هایی است که هم می‌توانید آن را با پلو میل کنید و هم با نان خیلی لذیذ است. اگر هنوز برای وعده‌ی غذای بعدی هیچ برنامه‌ای در سر ندارید دیگر فکر را کنار بگذارید، چیغیرتما را انتخاب کنید و مطمئن باشید در پایان به انتخاب خودتان آفرین خواهید گفت!

چیغیرتما خوردی؟ در عین سادگی و خیلی خوشمزه!

مواد لازم:

 
ماده غذایی مقدار
بادمجان

۶ عدد

سیب زمینی

۲ عدد

پیاز

۲ عدد

گوجه فرنگی

۳ عدد

سینه مرغ

یک عدد

نمک و زردچوبه

از هر کدام یک قاشق چایخوری

رب گوجه فرنگی

یک قاشق غذاخوری

تخم مرغ

۲ عدد

آب مرغ

یک پیمانه

طرز تهیه:

دقت کردید؟ مواد لازم این غذا اصلا عجیب و غریب نیست! پس شما هم دل یکدله کنید و آستین‌ها را بالا زده به سراغش بروید!

در ابتدا مرغ را به همراه یک عدد پیاز و مقداری نمک و زردچوبه و آب داخل یک قابلمه قرار بدهید تا بپزد. سینه مرغ زود پخته می‌شود. شما تا مرحله پخت مرغ به پایان برسد بقیه کارها را انجام بدهید!

بادمجان‌ها را بعد از اینکه خوب شستید پوست بگیرید. می‌توانید برای انسجام بیشتر بادمجان و خوشمزگی و زیبایی یکی در میان پوست بگیرید. آنها را برش‌ها نازک بزنید و در مقداری آب و نمک برای 20 دقیقه خیس کنید تا تلخی آن گرفته بشود و هنگام سرخ کردن هم روغن کمتری به خود جذب کند.

بعد از اینکه بادمجان 20 دقیقه در آب ماند آنها را با دستمال خوب خشک کنید و در مقداری روغن هر دوطرفشان را سرخ کنید.

پیازهایی که دارید را به میان بیاورید! آنها را شسته، پوست بگیرید و خلالی خرد کنید. در مقداری روغن پیازها را سرخ کنید و وقتی کمی رنگ آنها عوض شد مقداری آب داخل آن بریزید و هم بزنید تا آب تبخیر شود و مجدد سرخ کنید. این روش برای سرخ کردن پیاز باعث هماهنگ سرخ شدن آنها می‌شود و طعمی کاراملی هم خواهد گرفت. وقتی پیاز سرخ شد رب را به آن اضافه کنید و تفت بدهید تا بوی خامی رب هم گرفته شود.

سیب زمینی‌ها را بشویید، پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای برش بزنید. کف یک ماهیتابه که بهتر است نچسب باشد روغن بریزید و سیب زمینی‌های برش خورده را بچینید و سرخ کنید. بعد از اینکه سیب زمینی‌ها سرخ شدند گوجه‌فرنگی‌های را بشویید و به صورت حلقه‌ای ببرید و روی سیب زمینی‌های سرخ شده بچینید. مرغ پخته شده را هم ریش ریش کنید و روی گوجه فرنگی‌ها قرار بدهید. بادمجان‌های سرخ شده و جذاب را هم روی مرغ بچینید. مقداری آب مرغ داریم که آن را هم داخل ظرف بریزید، طوری که به همه قسمت‌ها برسد و طعم آن به بافت تمام غذا منتقل شود.

در ظرفی تخم مرغ‌ها را با چنگال خوب هم بزنید. نمک را به آن اضافه کرده و روی مواد داخل تابه به صورت یکسان پخش کنید. در ظرف را ببندید تا تخم مرغ خودش را بگیرد. غذای شما حاضر است. طعمی جذاب و جادویی در انتظار شماست. مطمئن باشید از آن خوشتان خواهد آمد و به لیست غذاهای همیشگیتان اضافه خواهد شد. نوش جان

راهنماتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
0
1
اینکه خورشت بادمجانه و فقط تخم مرغ بهش اضافه شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار