اولین آهنگسازی که اثرش را ضبط کرد کیست؟
کد خبر: ۳۰۴۳۳۴
تاریخ انتشار: 2024 February 03    -    ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
در سال ۱۸۵۷ لئون اسکات در پاریس برای اولین بار ضبط موسیقی را انجام داد، اما نخستین آهنگسازی که برای اولین بار آثار خود را ضبط کرد، سن سانس بود.

در سال ۱۸۵۷ لئون اسکات در پاریس برای اولین بار ضبط موسیقی را انجام داد، اما نخستین آهنگسازی که برای اولین بار آثار خود را ضبط کرد، سن سانس بود.

اولین آهنگسازی که اثرش را ضبط کرد کیست؟

سن سانس یکی از بزرگترین آهنگسازانی است که تا به حال فرانسه به خود دیده است؛ چراکه تنها یکی از آثار او حال از موومان The Swan از اثر Carnival of the Animals گرفته تا سمفونی ارگان برای اثبات این ادعا کافی هستند.

کامی سن سانس چه زمانی متولد شد؟

در گزارشی که خبرگزاری ایسنا منتشر کرده آمده شارل کامی سن سانس در سال ۱۸۳۵ در پاریس متولد شد. ا توسط مادر بیوه و عمه‌اش بزرگ شد که کامیل جوان را با پیانو آشنا کرد و نخستین درس‌هایش را به او داد. این پسر یک اعجوبه واقعی بود که در دو سالگی استعدادی باورنکردنی از خود نشان داد. او نخستین کنسرت عمومی خود را در پنج‌سالگی به عنوان نوازنده پیانو در اجرای سونات ویولن بتهوون برگزار کرد.

او علاقه و اطلاعات بسیاری به زمین‌شناسی، گیاه‌شناسی، پروانه‌ها و ریاضیات داشت. او از گفت‌وگو با بهترین دانشمندان اروپا لذت برد و مقالات آکادمیک متعددی درباره صوت‌شناسی نوشت.

سن سانس ۵۱ ساله بود که دو تا از مشهورترین آثار خود را تولید کرد؛ «کارناوال حیوانات» و سمفونی شماره ۳ «ارگان» که به دوست نزدیک او «فرانتس لیست» که اواخر همان سال درگذشت، تقدیم شد. از سمفونی «ارگان» به عنوان موسیقی اصلی فیلم «بیب» (محصول سال ۱۹۹۵) و دنباله آن، «بیب: خوک در شهر» استفاده شد.

سن سانس در اواخر عمرش، تور موفقی را در آمریکا برگزار کرد، اما به تدریج متوجه شد که سبک آهنگسازی او دیگر توسط کلاس‌های موسیقی پاریسی به‌روز تلقی نمی‌شود. او در سال ۱۹۲۱ در الجزیره درگذشت و در همان گورستان پاریس که آهنگسازان دیگری از جمله امانوئل شابریه، ژرژ اوریک و سزار فرانک در آن دفن شده‌اند، به خاک سپرده شد. امروزه موسیقی سن سانس توسط بهترین ارکسترهای جهان اجرا می‌شود و در سراسر جهان محبوبیت دارد.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار