پیش‌بینی آب و هوای کشور طی روزهای آینده
کد خبر: ۳۰۳۸۶۰
تاریخ انتشار: 2024 January 28    -    ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
 رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارش در نقاط مختلف کشور و وزش باد شدید در برخی استان‌ها خبر داد.
 رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارش در نقاط مختلف کشور و وزش باد شدید در برخی استان‌ها خبر داد.
 
صادق ضیاییان افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، شمال شرق و برخی مناطق دامنه‌های زاگرس در استان‌های لرستان، همدان، مرکزی، شمال خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان جنوبی و مناطق جنوبی کرمان و سیستان و بلوچستان و غرب هرمزگان فعال خواهد بود.
 
وی ادامه داد: مقدار بارندگی در مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت خواهد داشت. این سامانه اواخر وقت از شرق کشور خارج می شود.
 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: دوشنبه (۹ بهمن‌ماه)ابرناکی و بارش در سواحل شمالی همچنین در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه خواهد داشت. در سایر مناطق کشور آسمانی صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. طی این روز در غرب گیلان و شرق اردبیل بارش شدت خواهد داشت.
 
به گفته ضیاییان سه شبه (۱۰ بهمن‌ماه) با ورود سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب کشور ابرناکی و بارش برف و باران در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران شروع می‌شود همچنین در نیمه غربی سواحل دریای خزر بازندگی تقویت می‌شود و در خراسان رضوی نیز بارش رخ می‌دهد.
 
وی اضافه کرد:چهارشنبه و پنجشبه (۱۱ و ۱۲ بهمن‌ماه) این وضعیت در غرب و مرکز کشور و سواحل غربی دریای خزر ادامه خواهد داشت.
 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: امروز در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در تهران و سمنان و نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
 
به گفته ضیاییان تا چهار شنبه دریای خزر و طی روزهای شنبه و یکشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.
 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ( ۹ بهمن ‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری، وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه ‌( ۱۰ بهمن ماه) کمی ابری، تا نیمه ابری، وزش باد، از بعد از ظهر افزایش ابر، وزش باد شدید و اوایل شب بارش پراکنده با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
 

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و با شهرکرد دمای ۷- و ۸- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار