با خوردن این مواد غذایی جوان بمانید
کد خبر: ۳۰۳۵۱۴
تاریخ انتشار: 2024 January 25    -    ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
پیری فرآیندی طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است، اما می‌توانید با انتخاب مواد غذایی مناسب در طول جوانی، دوران میانسالی و پیری را سالم‌تر سپری کنید و ظاهر جوان‌تری داشته باشید.

پیری فرآیندی طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است، اما می‌توانید با انتخاب مواد غذایی مناسب در طول جوانی، دوران میانسالی و پیری را سالم‌تر سپری کنید و ظاهر جوان‌تری داشته باشید. تحقیقات نشان می‌دهد که تغذیه نقش مهمی در سلامت قلب، مغز و پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با افزایش سن با افزایش سن دارد. هم‌چنین برخی غذاها سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، چربی‌های سالم و سایر مواد مغذی هستند که می‌توانند از چین و چروک، افتادگی و التهاب جلوگیری کنند.

با خوردن این مواد غذایی جوان بمانید
 
 

با افزایش سن، غذاهایی که می‌خوریم می توانند بر تناسب اندام، ظاهر، کیفیت زندگی و خطر ابتلا به انواع بیماری تأثیر بگذارند. بدن ما برای طی روند طبیعی پیری به مواد مغذی مختلفی متکی است. برخی از مواد مغذی، با حفظ سلامت پوست، می‌توانند به کاهش علائم پیری کمک کنند. در ادامه، ۵ ماده غذایی به شما معرفی می‌شود که می‌توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا با افزایش سن، ظاهر جوان‌تر و احساس شادابی بیشتری داشته باشید.

 

۱) ماهی‌های چرب

ماهی‌های چرب سرشار از چربی‌های سالم از جمله اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. امگا ۳ می‌تواند به حفظ سلامت قلب و مغز و هم‌چنین کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با افزایش سن کمک کند. علاوه بر این، غذاهای غنی از امگا ۳ مانند ماهی‌های چرب در حفظ جوانی پوست نقش دارند. برای مثال، ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ مانند EPA و DHA است و این چربی‌های ضروری با حفظ غشای سلولی و کاهش التهاب، سلامت پوست را حفظ می‌کنند و خاصیت ارتجاعی و آبرسانی پوست را افزایش می‌دهند.

۲) آجیل و دانه‌ها

آنتی اکسیدان‌های موجود در آجیل و مغزها ضمن مبارزه با رادیکال‌های آزاد، از پیری پوست جلوگیری می‌کند و خطر بیماری‌های مزمن مرتبط با پیری را کاهش می‌دهد.

۳) سبزیجات سبز رنگ

سبزیجاتی چون اسفناج، کلم پیچ و بروکلی می‌توانند سلامت پوست را تقویت کنند، به تولید کلاژن کمک کنند و در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش از پوست محافظت کنند.

۴) گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از ترکیب خاصی به نام لیکوپن با خواص آنتی‌اکسیدانی است و برای محافظت از پوست در برابر آسیب‌های نور خورشید و کاهش علائم پیری مفید است. هم‌چنین رژیم غذایی غنی از لیکوپن می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و بهبود سلامت رگ‌های خونی کمک کند.

۵) سیب زمینی

سیب زمینی شیرین حاوی ترکیبی به نام بتاکاروتن است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. بتاکاروتن پیش‌ساز ویتامین A است و در ارتقای سلامت پوست و کاهش ظاهر چین و چروک نقش دارد.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار