پیشنهاد سفر در فصل زمستان
کد خبر: ۳۰۳۰۹۶
تاریخ انتشار: 2024 January 25    -    ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
ایران سرزمینی چهارفصل است که در هر زمانی از سال می‌توان به گوشه‌ای از آن سفر کرد و از مناطقی زیبا و خوش‌آب‌وهوا لذت برد. اگر از سرمای زمستان فراری هستید، می‌توانید به جنوب ایران و جزیره‌های آن سفر کنید و با اقامت در هتل‌های کیش یا اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم، از آب‌وهوایی گرم و مطبوع لذت ببرید.

پیشنهاد سفر در فصل زمستان (یک پزشک)

پیشنهاد سفر در فصل زمستان (یک پزشک)«تابناک با تو» - ایران سرزمینی چهارفصل است که در هر زمانی از سال می‌توان به گوشه‌ای از آن سفر کرد و از مناطقی زیبا و خوش‌آب‌وهوا لذت برد. اگر از سرمای زمستان فراری هستید، می‌توانید به جنوب ایران و جزیره‌های آن سفر کنید و با اقامت در هتل‌های کیش یا اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم، از آب‌وهوایی گرم و مطبوع لذت ببرید. اگر هم از طرفداران برف و سرما هستید، مناطق دیدنی در ایران داریم که با پوششی زیبا از برف، شرایط مطلوبی برای تفریحات زمستانه فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید بدانید که زمستان به کجا سفر کنیم، با ما همراه باشید.

۱. آبشار آبگرم مشهد

پیشنهاد سفر در فصل زمستان (یک پزشک)

شهر مشهد با وجود داشتن آب‌وهوایی سرد و برفی در زمستان، میزبان مهمانان بسیاری در این فصل است. به‌طوری‌که رزرو هتل مشهد در فصل زمستان ساده نیست و همواره شلوغ و پر از مسافر است. این شهر جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد که در کنار لذت زیارت حرم امام رضا، سفری خاطره‌انگیز را برایتان رقم می‌زند.

در ۸۰کیلومتری شمال شرقی مشهد، روستایی به نام «آبگرم» قرار دارد. آبشار آبگرم در حوالی این روستا، یکی از نقاط زیبایی است که در فصل پاییز و زمستان آبی گرم با دمایی نزدیک به ۴۰ درجه دارد که محل مناسبی برای کمپینگ و چادر زدن در دل طبیعت زیبای آن منطقه است. ترکیب گرمای آب و سرمای زمستان، سفر زمستانه لذت‌بخشی را به‌ارمغان می‌آورد.

۲. جزیره هنگام

پیشنهاد سفر در فصل زمستان (یک پزشک)

هر زمان که سخن از سفر در فصل زمستان است، جزیره‌های جنوب ایران جزو پیشنهادات محبوب و پرطرفدار هستند. جزیره هنگام در نزدیکی قشم، به‌خوبی نمایانگر فرهنگ و آداب‌ورسوم مردمان جنوب است. ساحل نقره‌ای، نخلستان و ساحل درخشان از مناطق زیبا و چشم‌نواز این جزیره هستند که در دل سرمای زمستان، با آب‌وهوای مطبوع خود، سفری خاطره‌انگیزی را برای‌تان رقم می‌زند.

با گشتی در بازارچه ساحلی این جزیره، می‌توانید غذا‌های محلی جنوبی را نوش‌جان کنید و صنایع دستی زیبایی الهام‌گرفته از سواحل جزیره هنگام را خریداری کنید. قایق‌سواری در آب‌های این جزیره و تماشای دلفین‌های آزاد منطقه، از دیگر تفریحات این جزیره است.

۳. جزیره کیش

پیشنهاد سفر در فصل زمستان (یک پزشک)

جزیره کیش بدون‌شک یکی از بهترین نقاط گردشگری در ایران، به‌ویژه در فصل زمستان است. شهر هتل‌های زیبا و سواحل چشم‌نواز به‌همراه تفریحات مدرن و هیجان‌انگیز که پاسخ‌گوی سلیقه‌های گوناگون است. مجموعه‌های آبی زیبا، هتل‌های کیش، کافه و رستوران‌های متنوع با غذا‌های محبوب دریایی، مراکز خرید مدرن و سواحل شنی با تفریحات ساحلی گوناگون خود می‌توانند سفری خاطره‌انگیز را برایتان خلق کنند.

جزیره کیش یکی از نقاط محبوب برای سفر در فصل زمستان است؛ به همین علت، اگر قصد سفر به این جزیره را دارید، برای رزرو هتل کیش باید زودتر اقدام کنید، به‌ویژه اگر به‌دنبال هتلی با قیمت مناسب و درعین‌حال باکیفیت هستید.

۴. عمارت‌های تاریخی کاشان

پیشنهاد سفر در فصل زمستان (یک پزشک)

کاشان برگی از تاریخ این سرزمین است. شهری که در فصل زمستان نسبت‌به سایر فصول سال کمی خلوت‌تر است و به‌راحتی می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی این شهر دیدن کنید. خانه عباسیان، خانه امیراحمد، خانه طباطبایی‌ها و خانه بروجردی‌ها با نمایی زیبا از بادگیر، اندرونی و بیرونی‌های زیبا و همچنین حیاطی چشم‌نواز گوشه‌ای از معماری زیبای ایرانی را به نمایش می‌گذارند.

باغ فین کاشان در میان طبیعتی زیبا، مسجد آقابزرگ کاشان، آتشکده نیاسر، غار نیاسر با قدمتی دوهزارساله و روستای ابیانه از دیگر مناطق گردشگری کاشان هستند که برای یک سفر زمستانه لذ‌ت‌بخش پیشنهاد می‌شوند.

۵. جزیره قشم

پیشنهاد سفر در فصل زمستان (یک پزشک)

معمولا، بسیاری از مسافرانی که تصمیم دارند به کیش سفر کنند، برای اقامت یکی از هتل‌های کیش را انتخاب می‌کنند؛ اما در طول سفر خود، روزی را برای سفر به جزیره قشم هم در نظر می‌گیرند. دره ستارگان یکی از جاذبه‌های زیبای گردشگری در قشم است که ترکیبی از کوه‌ها و صخره‌هایی را به نمایش می‌گذارد که با گذشت زمان بر اثر تغییرات آب‌وهوایی، شکل‌های گوناگونی به خود گرفته‌اند.

بازار‌های محلی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، جزیره‌های صخره‌ای ناز و جنگل حرا از دیگر جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم هستند. یکی از شگفتی‌های این جزیره، تنگه چاه‌کوه است. محلی تشکیل‌شده از صخره‌های سنگی که حفره‌های فراوانی را در دل خود دارند و نمایی شگفت‌انگیز را به نمایش می‌گذارند. اگر در فصل زمستان به جنوب سفر می‌کنید، این جزیره از دست ندهید.

۶. پیست اسکی آلوارس؛ سرعین اردبیل

پیشنهاد سفر در فصل زمستان (یک پزشک)

سرعین شهری در دامنه سبلان، ترکیبی از چشمه‌های آب گرم و مناطقی پوشیده از برف برای تفریحات زمستانی است. ترکیبی که این شهر را به یک گزینه عالی برای سفر در فصل زمستان تبدیل می‌کند. به‌طورکلی، آب‌وهوای اردبیل در زمستان، سرد و برفی است. بااین‌حال، در این فصل نیز پذیرای گردشگران بسیاری است. اگر از طرفداران برف‌بازی و تفریحات زمستانی هستید، پیست‌های اسکی اطراف سرعین مانند پیست اسکی آلوارس برای شماست. این پیست در روستای آلوارس در ۳۰کیلومتری سرعین واقع شده‌است که یکی از وسیع‌ترین پیست‌های اسکی ایران نیز به‌شمار می‌رود.

پیست آلوارس مجهز به یک مجموعه ورزشی تفریحی است که امکاناتی مانند تله سیژ، بالابر، رستوران، کافی‌شاپ، فضای فروش صنایع دستی و زمین بازی دارد. این پیست در سال ۱۴۰۱، برای ارائه خدماتی بهتر به مسافران بازسازی شد. در اطراف این منطقه گردشگری، چشمه و آبشار گورگور هم قرار دارد که انتخاب خوبی برای کمپینگ است.

سخن پایانی

فصل زمستان، با وجود آب‌وهوای سرد، زمان خوبی برای مسافرت است. اگر به‌دنبال آب‌وهوای گرم و مطبوع هستید، جنوب ایران، جزیره‌های کیش و قشم با امکانات و جاذبه‌های متنوع مانند هتل‌های کیش، صخره‌های شگفت‌انگیز قشم و سواحل شنی را انتخاب کنید. اگر هم به تفریحات زمستانی علاقه دارید، سری به سرعین اردبیل بزنید. همچنین می‌توانید برای رزرو هتل کیش، رزرو هتل مشهد و یا هتل و اقامتگاه در هر نقطه‌ای از ایران، تهیه بلیط پرواز‌های داخلی و خارجی و تهیه بلیط قطار و اتوبوس به اسنپ‌تریپ، مرجع معتبر رزرو هتل در ایران، مراجعه کنید.

منبع: یک پزشک

برچسب ها: سفر ، فصل ، زمستان ، پیشنهاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار