پزشکی که خون رئیس‌جمهور آمریکا را به سگ تزریق کرد!
کد خبر: ۳۰۲۹۷۷
تاریخ انتشار: 2024 January 19    -    ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
اسناد عجیب مربوط به کالبدشکافی ویلیام مک‌کینلی، رئیس جمهور ترورشده‌ی ایالات متحده، نشان داد پس از مرگ این رئیس‌جمهور، یک پزشک آزمایشات عجیبی روی او انجام داده است.

اسناد عجیب مربوط به کالبدشکافی ویلیام مک‌کینلی، رئیس جمهور ترورشده‌ی ایالات متحده، نشان داد پس از مرگ این رئیس‌جمهور، یک پزشک آزمایشات عجیبی روی او انجام داده است. این پزشک نمونه‌های باکتری را از زخم‌های رئیس‌جمهور برداشته و به چند خرگوش و یک سگ تزریق کرده است. این اسناد اکنون برای نخستین بار برای فروش ارائه شده‌اند. 

پزشکی که خون رئیس‌جمهور آمریکا را به سگ تزریق کرد!

تصویری خیالی از ترور مک‌کینلی

روز ۶ سپتامبر ۱۹۰۱، لئون چولگوس، در حال تظاهر به فشردن دست رئیس‌جمهور مک‌کینلی، در نمایشگاه پان-آمریکن در بوفالوی نیویورک، دو بار به او شلیک کرد. گلوله اول روی دکمه کت رئیس‌جمهور کمانه کرد، اما گلوله دوم به شکم او اصابت کرد و دیواره‌های جلو و پشت آن را سوراخ کرد. 

مک‌کینلی به سرعت به بیمارستانی در همان نزدیکی منتقل شد، جایی که جراح زنان، دکتر متیو مان، رئیس‌جمهور را جراحی کرد. پس از بروز اولیه علائم بهبودی کامل، وضعیت مک‌کینلی به طور ناگهانی وخیم شد و او در ۱۴ سپتامبر درگذشت. (چولگوس نیز بعداً با صندلی برقی به اعدام محکوم شد.) 

پزشکان علت مرگ را نکروز پانکراس اعلام کردند، عارضه‌ای که در آن، بخشی از پانکراس (لوزالمعده) به دلیل عفونت مزمن، آسیب یا عدم جریان خون می‌میرد. 

بعدها بسیاری از پزشکان از متیو مان به دلیل جراحی‌ای که انجام داد انتقاد کردند. گزارش‌ها حاکی از آنست که او گلوله را داخل بدن مک‌کینلی رها کرده و زخم را به درستی تمیز نکرده یا نبسته است و همین سهل‌انگاری احتمالاً موجب عفونتی شده که نکروز، نتیجه آن است. 

این واقعیت که مک‌کینلی مدت‌ها قبل از مرگ، دوام آورده، آن زمان شایعات گسترده‌ای را برانگیخت، از جمله گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه چولگوس، مک‌کینلی را با گلوله‌های آلوده به سم یا باکتری کشته است. برخی نظریه‌پردازان توطئه هنوز هم این گمانه‌زنی را باور دارند و گمان می‌کنند چولگوس در این کار تنها نبوده است. 

برای کم‌اهمیت جلوه دادن این شایعات، علاوه بر کالبدشکافی استاندارد، معاینه باکتریولوژیکی نیز انجام شد. دکتر هِرمان ماتزینگر، متخصص برجسته تجزیه و تحلیل خون در آن زمان، این آزمایش اضافه را انجام داد و به این نتیجه رسید که هیچ سمی در کار نبوده است و احتمالاً نکروز ناشی از تیراندازی اولیه بوده، نه جراحی ناموفق. 

روز ۹ ژانویه امسال، کلکسیون راب (سایت حراج اسناد تاریخی) مجموعه‌ای از اوراق شخصی ماتزینگر مربوط به معاینه ثانویه را فاش کرد که اخیراً توسط نوادگان این پزشک کشف شده است. این اسناد شامل یک دفترچه یادداشت، نامه‌ها، رسید نمونه‌ها، تلگراف‌ها، یک نسخه مشروح از گزارش اصلی وی و دعوت‌نامه مراسم یادبود رئیس‌جمهور مک‌کینلی می‌شود. این اسناد به قیمت ۸۰۰۰۰ دلار به فروش گذاشته شده‌اند. 

اسناد ماتزینگر نشان می‌دهد که او چگونه به نتایج گزارش اصلی‌اش رسید. اما این اسناد شامل شگفتی‌هایی از جمله آزمایشات غیرمنتظره روی حیوانات خانگی نیز می‌شود. 

پزشکی که خون رئیس‌جمهور آمریکا را به سگ تزریق کرد!

رئیس جمهور مک‌کینلی 

ماتزینگر در یادداشت خود توضیح داده که چگونه باکتری‌های سفیدرنگ را از نمونه‌های گرفته‌شده از زخم مک‌کینلی رشد داده و سپس آن‌ها را به خرگوش‌ها و سگ تزریق کرده است. مشخص نیست آیا آن‌ها حیوانات خانگی خود او بودند یا حیوانات آزمایشگاهی یا اینکه او چطور فکر می‌کرده این کار، ممکن است پاسخگوی پرسش آلوده بودن گلوله‌ها به سم یا باکتری باشد. 

در مدارک اشاره نشده که چه بر سر خرگوش‌ها آمده است، اما ماتزینگر سگ را چند روز زیر نظر گرفته و نوشته است که دمای بدنش حدود ۱۰۴ درجه فارنهایت (۴۰ درجه سانتیگراد) است که طبق گفته انجمن کِنِل آمریکا برای یک سگ بالاتر از حد متوسط است، اما ظاهراً حال عمومی سگ خوب بوده است. 

افزون بر این، این اسناد حاوی جزئیاتی است که نشان می‌دهد چگونه ماتزینگر سلاح‌ها و گلوله‌های استفاده‌شده توسط قاتل را بررسی کرده و چگونه دکتر خون مک‌کینلی را برای بررسی علائم سم، تجزیه کرده است. 

نامه‌های ماتزینگر و دکتر پی. ام. ریکسی که بر روند کالبدشکافی نظارت داشت، فاش کرد که ریکسی سعی داشته ماتزینگر را برای ارائه نتایج به عجله وادارد. با این حال، ماتزینگر برای رسیدن به نتیجه عجله نکرده است: گزارش نهایی او روز۲ اکتبر ۱۹۰۱، یعنی ۱۸ روز پس از مرگ مک‌کینلی، برای ریکسی ارسال شد. 

مجموعه ماتزینگر حاوی اطلاعات بسیار نادری در مورد چگونگی کالبدشکافی افراد عالی‌رتبه در گذشته است. یافتن این قبیل اسناد تقریباً غیرممکن است و این نشان‌دهنده ارزش این اسناد است.

فرادید

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار