۶ نشانه که یک نفر پنهانی از شما بدش می‌آید
کد خبر: ۳۰۲۹۷۳
تاریخ انتشار: 2024 January 19    -    ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
 تا به حال شده که احساس کنید کسی از شما خوشش نمی‌آید اما هیچ مدرک واضحی برای اثبات آن نداشته باشید؟

 تا به حال شده که احساس کنید کسی از شما خوشش نمی‌آید اما هیچ مدرک واضحی برای اثبات آن نداشته باشید؟

یک اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی که معمولاً ویدئوهای روانشناسی منتشر می‌کند ادعا می‌کند که نشانه‌هایی را می‌شناسد که فاش می‌کند یک نفر چندان به شما علاقمند نیست.

۶ نشانه که یک نفر پنهانی از شما بدش می‌آید

جاش فریزر یانگ اهل نیوزیلند چند ویدئو به اشتراک گذاشته که به کمک آنها می‌توانید «بدخواه‌های مخفی» اطرافتان را شناسایی کنید. او این ویدئو را با ۱۹۳ هزار دنبال‌کننده خود به اشتراک گذاشت و بیش از ۵۰۰ هزار بازدید گرفت.

در ادامه فهرست کامل مواردی که این اینفلوئنسر گفته و همچنین نظرات یک روانشناس معتبر درباره این ادعاها را می‌خوانید.

۱. دستاوردهای شما را کم‌اهمیت جلوه می‌دهد

او توضیح داد که افرادی که از شما خوششان نمی‌آید به راحتی مستعد حسادت هستند، به‌ویژه وقتی کاری را بهتر از آنها انجام می‌دهید. و به همین دلیل دستاوردهای شما را کوچک می‌شمارند.

بایو پریتاندیتو، مشاور روانشناسی تا حدودی با این ادعا موافق است: «این درست است که حسادت می‌تواند باعث شود که افراد دستاوردهای شما را نادیده بگیرند. با این حال این رفتار غالباً ناشی از احساس ناامنی خودشان است تا اینکه از طرف مقابل بیزار باشند.»

او گفت: «این را یک مکانیسم دفاعی در نظر بگیرید. کم اهمیت جلوه دادن موفقیت شما به آنها کمک می‌کند تا با احساس عدم کفایت خود کنار بیایند.»

۲. هرگز او اول به سراغتان نمی‌آید

جاش ادعا کرد: «آنها هرگز خودشان اول با شما تماس نمی‌گیرند. همیشه این شمایید که پیام می‌دهید و در بسیاری مواقع جواب هم نمی‌گیرید.»

او گفت: «واقعیت این است که اگر کسی بخواهد با شما تماس بگیرد این کار را می‌کند. مردم ۲۴ ساعته پای گوشی‌هایشان هستند بنابراین اگر هرگز با شما تماس نمی‌گیرند یا تلاشی برای پاسخ دادن نمی‌کنند به احتمال زیاد از شما خوششان نمی‌آید.»

با این حال پریتاندیتو معتقد است این نکته بیش از حد ساده شده «در حالی که درست است که آدم‌هایی که شما را دوست دارند اغلب به سراغتان می‌آیند اما انجام ندادن این کار همیشه به معنای تنفر فرد از شما نیست. زیرا در زندگی مدرن با مسئولیت‌های متعددی مواجه هستیم که می‌تواند منجر به غفلت ناخواسته در سایر جنبه‌های زندگی شود.»

۳. با همه خوب است غیر از شما

مورد بعدی ممکن است واضح به نظر برسد، اما می‌تواند ظریف‌تر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید. به باور جاش «باید صادقانه با این واقعیت روبه‌رو شوید که رفتار مردم با شما از نحوه احساسی که نسبت به شما دارند نشأت می‌گیرد.»

بایو پریتاندیتو توضیح می‌دهد: «اینکه کسی با دیگران خوب باشد و با شما نه نشانگر واضح احساسات منفی است اما همیشه هم نشانه بیزاری مستقیم نیست. می‌تواند ناشی از درگیری‌های حل‌نشده، حسادت یا حتی مسائل شخصی که کاملاً به شما مربوط نیست باشد.»

او توصیه می‌کند که سعی کنید دلیل اصلی اینکه چرا فرد با شما متفاوت رفتار می‌کند را متوجه شوید.

۴. سعی می‌کند از شما پیشی بگیرد

جاش می‌گوید یکی دیگر از نشانه‌ها این است که آنها همیشه سعی می‌کنند از شما جلو بزنند و همه چیز را به رقابت تبدیل کنند: «افرادی که شما را دوست ندارند اغلب به شما حسادت می‌کنند. بنابراین هنگامی که یکی از نزدیکان شما نشانه‌های حسادت را از خود بروز می‌دهد و سعی می‌کند با شما رقابت کند بدانید که او یک دشمن پنهان در لباس مبدل است.»

با این حال پریتاندیتو می‌گوید: «در بسیاری از موارد این رفتار مربوط به مسائل فردی با اعتماد به نفس پایین و نیاز آنها به اعتبارسنجی خود است.»

و اضافه می‌کند: «باآنکه می‌تواند کلافه‌کننده باشد، درک آن می‌تواند به همدلی بیشتر و رسیدن به ریشه اصلی این رفتار کمک کند.»

۵. در بیان ایرادات شما درنگ نمی‌کند

جاش می‌گوید فردی که از شما بیزار است به سرعت به ایرادات یا نقطه‌ضعف‌های شما اشاره می‌کند زیرا «نمی‌تواند تحمل کند که شما در کانون توجه باشید. بنابراین هر کاری می‌کند که شما را به‌ویژه مقابل دیگران پایین بیاورد.»

به گفته پریتاندیتو این مورد باز هم بازتاب ناامنی و عدم اعتماد به نفس خود شخص است. او توضیح می‌دهد: «وقتی کسی با نقص‌های خودش احساس راحتی نمی‌کند ممکن است احساساتش را به دیگران منتقل کند. این کمتر مربوط به بیزاری فرد مقابل و بیشتر مربوط به درگیری‌های درونی آنهاست.»

۶. اغلب منظورتان را اشتباه برداشت می‌کند

در نهایت، آنها اغلب از آنچه شما می‌گویید سوء تعبیر می‌کنند و مثبت را به منفی تبدیل می‌کنند.

جاش می‌گوید: «از آنجایی که افرادی که از شما بدشان می‌آید برداشتی منفی از شما دارند اغلب چیزی که می‌گویید را منفی تفسیر می‌کنند. بنابراین وقتی کسی تمجید شما را توهین تلقی می‌کند بدانید که یک دشمن پنهان است.»

پریتاندیتو درباره این ادعا توضیح می‌دهد: «تفسیر منفی مداوم از حرف‌های شما می‌تواند نشانه‌ای از نارضایتی پنهان یا سوگیری شخصی باشد. با این حال، مهم است که سبک ارتباطی خود و کلمات استفاده شده که ممکن است به این سوء تفاهم ها کمک کند را در نظر بگیرید.»

روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار