درخواست باور نکردنی اتحادیه اروپا از تیلور سوئیفت
کد خبر: ۳۰۲۵۴۵
تاریخ انتشار: 2024 January 15    -    ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
این درخواست غیرمنتظره صبح چهارشنبه زمانی مطرح شد که یکی از معاونان کمیسیون اتحادیه اروپا به نام «مارگاریتیس شیناس» ضمن اشاره به نامگذاری سال ۲۰۲۲ میلادی به عنوان «سال اروپایی برای جوانان،» بر «اهمیت شرکت جوانان اروپایی در انتخابات امسال» که قرار است بین ششم تا نهم ماه ژوئن برگزار شود، تاکید کرد.

«تابناک با تو» - بروکسل از تیلور سوئیفت، ستاره آمریکایی خواست تا رای‌دهندگان جوان را برای حضور در پای صندوق‌های انتخابات پارلمان اروپا ترغیب کند.

درخواست باور نکردنی اتحادیه اروپا از تیلور سوئیفت

این درخواست غیرمنتظره صبح چهارشنبه زمانی مطرح شد که یکی از معاونان کمیسیون اتحادیه اروپا به نام «مارگاریتیس شیناس» ضمن اشاره به نامگذاری سال ۲۰۲۲ میلادی به عنوان «سال اروپایی برای جوانان،» بر «اهمیت شرکت جوانان اروپایی در انتخابات امسال» که قرار است بین ششم تا نهم ماه ژوئن برگزار شود، تاکید کرد.

کارشناسان تابستان پیش‌رو را فصلی دشوار برای اتحادیه اروپا پیش‌بینی کرده‌اند، چرا که نظرسنجی‌های اتحادیه اروپا از رشد جریانات راست افراطی در این اتحادیه حکایت دارد.

آقای شیناس در ادامه گفت: «اکنون زمان آن فرا رسیده که (جوانان) در پای صندوق‌های رای حرفی برای گفتن داشته باشند، بیایند و سیاست‌های اروپا را ستایش یا سرزنش کنند. بنابراین، به نظر من خیلی مهم است که مشارکت جوانان اروپایی در انتخابات ژوئن همچون سال ۲۰۱۹ بالا باشد.» وی گفت: هیچ کس نمی‌تواند جوانان را بهتر از خود جوانان بسیج کند، این شیوه‌ای است که جواب می‌دهد.»

سپس شیناس نام تیلور سوئیفت را به عنوان شاهد مثال خود آورد.

تیلور سوئیفت وترغیب جوانان آمریکایی برای شرکت در انتخابات

آقای شیناس با اشاره به پیام کوتاه تیلور سوئیفت چند ماه پیش از این در حساب اینستاگرامی خود که با بیش از ۲۷۰ میلیون دنبال‌کننده به اشتراک گذاشته بود، گفت: «به عنوان مثال می‌گویم؛ تیلور سویفت، سپتامبر گذشته - در فراخوانی در رسانه‌های اجتماعی جوانان آمریکایی را ترغیب کرد تا برای رای دادن ثبت نام کنند. روز بعد از این پیام، ۳۵ هزار جوان آمریکایی برای رای دادن ثبت نام کردند.»

این پیام عمومی تیلور سوئیفت که شامل یک لینک به وبسایت Vote.org بود، در بحبوحه تورهای کنسرت این خواننده آمریکایی تحت عنوان «دوران» منتشر شد. کنسرت «دوران» یک نمایش سه ساعته هیجان‌انگیز شامل تمام آهنگ‌های ادوار خوانندگی تیلور سوئیفت است و در حال حاضر به پردرآمدترین تور کنسرت تاریخ تبدیل شده است.

این موفقیت خیره‌کننده باعث شد که مجله آمریکایی تایم، سوئیفت را به عنوان شخصیت سال ۲۰۲۳ معرفی کند، اولین باری که یک موسیقیدان این عنوان را به دست آورد و باعث شد تا تحلیل‌های فراوانی در مورد تأثیرات اقتصادی و فرهنگی این تور انجام شود.

سوئیفت در استوری خود در اینستاگرام نوشته بود: «من خیلی خوش شانس بودم که اخیراً تعداد زیادی از شما را در اجراهای خود در ایالات متحده دیدم. شنیدم که صدای خود را بلند کردید و می‌دانم که چقدر قدرتمند هستند. سعی کنید از این صداها در انتخابات امسال استفاده کنید.»

سوئیفت قرار است تور «دوران» را از تاریخ نهم ماه مه امسال در پاریس به اروپا بیاورد، تاریخی که همانطور که شیناس اشاره کرد، مصادف با روز اروپا خواهد بود.

تور اروپایی تیلور

علاوه بر فرانسه، تیلور سوئیفت در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند سوئد، پرتغال، اسپانیا، ایرلند، هلند، ایتالیا، آلمان، لهستان و اتریش نیز بر روی صحنه خواهد رفت.

آقای شیناس در این رابطه گفت: «بنابراین من بسیار امیدوارم که [تیلور سوئیفت] همین کار را برای جوانان اروپایی هم انجام دهد و امیدوارم که فردی از تیم رسانه‌ای او این کنفرانس مطبوعاتی را ببیند و این درخواست را به او منتقل کند.»

مشخص نیست که آیا این خواننده آمریکایی فراخوان بروکسل را اجابت خواهد کرد یا از کنار آن بی‌توجه خواهد گذشت.

میزان کم مشارکت در انتخابات اروپا

مشارکت در انتخابات پارلمان اروپا همواره کم بوده است و این آمار کشور به کشور متفاوت است. میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ برابر با ۵۰.۶۶ درصد بود و این اولین باری بود که از سال ۱۹۹۴ میزان مشارکت از ۵۰ درصد فراتر رفت. طبق نظرسنجی یوروبارومتر، این میزان افزایش عمدتاً به دلیل مشارکت جوانان بوده است.

چهار کشور عضو اتحادیه اروپا شامل بلژیک، آلمان، مالت و اتریش در انتخابات سال جاری میلادی به شهروندان ۱۶ ساله یا بالاتر اجازه رای دادن خواهند داد، به این امید که از این طریق مشارکت‌ها بالا رود.

ایران آرت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار